المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : حفل تخرج دفعه 2010

السلام عليكم 2010
13-04-2011, 10:25 AM
الى الطلاب الحاصلين على تقدير جيد جدا قد تم تحديد موعد حفل التخرج لدفعه 2010 يوم 5/5/2010 ان شاء اللة

الاستاذ
13-04-2011, 11:04 AM
الى الطلاب الحاصلين على تقدير جيد جدا قد تم تحديد موعد حفل التخرج لدفعه 2010 يوم 5/5/2010 ان شاء اللة

هي مش الحفله للاوائل بس ولا ايه؟

أريـ الجنةـج
13-04-2011, 01:10 PM
هي للأوائل فقط و لا لكل اللي جايبين جيد جدا او امتياز
لأن الحفلة بتاعة العام الماضي كان من حق أي حد جايب جيدجدا و ان لم يكن من الأوائل يقدم فيها

الكابتن هيما
13-04-2011, 07:38 PM
مبروك ليهم كلمهم
وبصراحة دى اجمل مكافأة لكل من اجتهد
ويارب يكرمهم بالمجال الكويس فى الشغل اللى يلاقو نفسهم فية ويجتهدو فيه ويفضلو فى تفوق دايما يارب

ماهينور
13-04-2011, 08:34 PM
أود أن أعرف أين وكيف يمكن التقديم فيها

الاستاذ
13-04-2011, 09:03 PM
مافيش كلام لسه واضح
بس ياريت ( اريج الجنه) تقولنا ايه حصل بالظبط السنه الي فاتت
لان غالبا مش هتاخر
بس الي عرفته لحد دلوقتي انها زي السنه الي فاتت.

أريـ الجنةـج
13-04-2011, 09:31 PM
هذا كان نص الاعلان تقريبا

تعلن ادارة كلية الحقوق عن قيام حفلة لخريجي دفعة2008-2009
و يكرم كل من:
1-الحاصلين علي الدكتوراة
2-الحاصلين علي الماجستير
3-الحاصلين علي الدبلومات بتقدير امتياز و جيد جدا
4-الحاصلين علي الليسانس بتقدير امتياز مع مرتبة الشرف ،جيد جدا مع مرتبة الشرف،جيد جدا
علي ان يكون رسم الاشتراك 100جنيه للمتقدم و50جنيه للمرافق بحد أقصي اثنين مرافقين

و علي المتقدم احضار صورة له

السلام عليكم 2010
17-04-2011, 01:11 PM
السلام عليكم
الكليه ان شاء الله هتبعت جوبات للطلبه الحاصلين على تقدير جيد جدا على الاقل الراغبين فى المشاركه فى الحفله وان شاء الله الميعا د المتفق عليه غالبا 5/5 وان اجل فسيكون لمده اسبوع فقط نظرا للتجهيزات

السلام عليكم 2010
19-04-2011, 11:50 AM
السلام عليكم
الى الطلاب الحاصلين على تقدير جيد جدا
دعوات حفله التخرج تم ارسالها عبر البريد للطلاب على من يريد الاشتراك التوجهه لرعايه الطلاب الاستاذ محمد شعبان ومعه صوره شخصيه
والف مبروك للجميع
وان شاء الله تكون حفله جميله باذن الله

أريـ الجنةـج
19-04-2011, 12:59 PM
طيب هي الحفلة امتي ان شاء الله؟

الاستاذ
21-04-2011, 10:18 PM
اتبعت فعلا الجوابات ووصلت للبعض يعني علي حسب البريد بقي
لكن علي جميع الحاصلين علي جيد جدا وامتياز من دفعه 2010 التوجه لاقرب وقت لمكتب رعايه الطلاب
ومعه صوره شخصيه ويكتب عليها اسمه والشعبه والتقدير.

law_man22
21-04-2011, 10:28 PM
السلام عليكم
الف مبروك لحضرتكم جميعا
انا كنت الحمد لله فى حفله السنه اللى فاتت لدفعه 2009
كانت حفله جميله جدا جدا وذكرى ولا اروع وكمان احساس رائع انك بتتوج على تفوقك
ربنا يكرمكم جميعا وتكون حفله جميله
والكليه بتعملها لكل الحاصلين على جيد جدا وامتياز
بالتوفيق

الاستاذ
21-04-2011, 10:35 PM
السلام عليكم
الف مبروك لحضرتكم جميعا
انا كنت الحمد لله فى حفله السنه اللى فاتت لدفعه 2009
كانت حفله جميله جدا جدا وذكرى ولا اروع وكمان احساس رائع انك بتتوج على تفوقك
ربنا يكرمكم جميعا وتكون حفله جميله
والكليه بتعملها لكل الحاصلين على جيد جدا وامتياز
بالتوفيق

ربنا يكرمك ياباشا بالتعين ان شاء الله
ياريت تقلنا ايه الي حصل السنه الي فاتت من حيث الاجراءات
قبل واثناء الحفله.

الاستاذ
21-04-2011, 10:48 PM
نص الخطاب المرسل

بسم الله الرحمن الرحيم

تحيه طيبه وبعد،،،

تتشرف الكلية باحاطة سيادتكم علما بأنها بصدد تنظيم حفلها السنوي لأوائل الخريجين لطلاب العام الجامعي 2009 / 2010

- دكتوراة.
- ماجستير.
- اوائل الدبلومات بتقدير (امتياز- جيد جدا)
- ليسانس بتقدير ( امتياز مع مرتبه الشرف - امتياز - جيد جدا مع مرتبه الشرف - جيد جدا)

علما بأنه اخر موعد لتسجيل الاسماء يوم السبت الموافق 30 / 4 / 2011 مع ضرورة احضار صور شخصيه حديثة 4*6 حتي يتثني طباعة دليل صور الخريجين.

law_man22
21-04-2011, 11:00 PM
ربنا يكرمك ياباشا بالتعين ان شاء الله
ياريت تقلنا ايه الي حصل السنه الي فاتت من حيث الاجراءات
قبل واثناء الحفله.

ربنا يخليك
بالنسبه للى حصل مع العلم انى مش عارف نفس برنامج الحفله ولا هيتغير
لكن اللى حصل ان بيروح للى هيتم تكريمهم فى الحفله فقط جوابات عن طريق البريد
وبعدين لتروح تودى صوره شخصيه وبتدفع رسوم للحفله مع العلم ان الحفله شخصيه للى هيتم تكريمه واى شخص عاوز تدعوه معاك بتدفعله اشتراك 50 جنيه للشخص ((مش عارف الموضوع ده هيحصل ولا لا معاكم)) المهم حضرتك بقا هتحجز للعدد اللى هتخده معاك يعنى لو عيلتك او حد منهم على حسب ماحضرتكم عاوزين

بعد كده هيتحدد ميعاد الحفله بعد تجهيزها طبعا وبيتم اخطارك بالميعاد
وهيقولك تعالا قبله بساعه او اتنين احنا كنا رحنا الساعه 4 تقريبا اتجمع الكل من اللى سدد الرسوم لان لو جالك دعوه ومسددتش رسم الحفله مش بيكون اسمك موجود المهم اتجمعنا كل اللى اشتركوا من الحاصلين على جيد جدا وامتياز من الدفعه او الدبلومات فى قاعه وتم تسليمنا لبس التخرج اللى بنلبسه واحنا بنتكرم وبتسيب بطاقتك علشان بيخدوه منك بعد الحفله ههههه

بعد كده بنستنى فى القاعه بره شويه وطبعا لو عاوزين نتصور مع بعض بيكون فى ناس معاها كاميرات بتصورك من غير ماتطلب ولو طلبت وبيديك كارت تعرف مكان الاستديو علشان تروح تاخد صورك
بعد كده بيجى المسئول عن التنظيم بينادى اسامى الناس بالترتيب وكل حد يعد فى ترتيبه على حسب المجموع طبعا وبنروح بعدها على قاعه الحفله هى كانت فى مبنى الاداره بتاعت الكليه مش فاكر الدور الكام

فى مكان اللى هو فى الصف الاول الدكاتره المدعوين للحفل وكبار الضيوف من المدعوين سواء دكاتره من كليات تانيه او قضاه او نقيب المحامين او غيرهم من استاذه القانون
بعد كده بيتم الجلس فى الاول الدبلومات وبعدين وراهم الشعبه العامه وبعدين انجليزى وفرنساوى طبعا كل واحد بترتيبه
على الميمين كان المدعوين بقا من اهل الطلبه واصدقائهم
كان اللى بيكرمنا العميد ونواب رئيس الجامعه
طبعا العميد بيقول كلمه وكل نائب بيقول كلمه وبعد كده بينادو الاسم والتقدير بيالتريب
بتروح تسلم عليهم وبتاخد ميداليه وشهاده تقدير ولو ليك مزاج تقول كلمه اطلب وقول
وطبعا وانت بتسلم متبقاش متسربع وتجرى خد راحتك علشان فى واحد بيصورت وانت بتاخد الشهاده وممكن لو عاوز تتصور اكتر من مره وهى الصوره الزكرى اللى بتفضلك فلازم تكون حريص عليها
بعد كده بتتصور لوحدك
بيكون فى اكتر من شخص بيصوروا سواء فيديو او صور عاديه وطول الوققت بيصوركم يعنى وانتو اعدين وانتم بتتكرموا وبعدها فى كل وقت دا غير ان فى صوره جماعيه بتتاخد للكل مع بعض
بعد كده سلمنا اللبس بتاع التخرج وانتقلنا لمدرج وكان فى حفله فيها فرقه زى فرقه الموسيقى العربيه كده بيغنوا وبيكون كله موجود برده فيها
بعدها بيكون فى عشاء معمول للحفله فى الفندق اللى قصاد كليه تربيه فى اتوبيس بيودى اللى عاوز يروح راكب واللى عاوز يمشى برحته بقا ههه
المهم كله بيحضر العشا كل تقريبا 4 على طربيزه وبيكون كل الناس موجود ينى العميد وكل المدعوين
وخلصت على كده
بعد يومين تلاته بتروح تاخد الصور من الاستديو
ده والله اللى فاكره
بس نصيحه الكل يروح ويشترك لان ذكرى جميله جدا
لو فى بقا استفسار عن نقطه بعينها انا موجود

الاستاذ
21-04-2011, 11:47 PM
الف شكر علي المعلومات القيمه ياباشا
واي معلومات عن ميعاد الحفله هقولها ان شاء الله

اسماء محمد عبده
23-04-2011, 11:39 PM
يعنى حفل التكريم مقتصر فقط على الطلبه الاوائل مش ينفع اى حد مش جايب تقدير يشترك ?

** الروميساء**
24-04-2011, 01:49 AM
السلام عليكم
انا عايزه اعرف
ازاي تكون حفله لتكريم
طالب متفوق ويدفع تمن تكريمه دا
يعني لو انا من الاوائل ومدفعتش
تمن الحفله محضرش يبقي لازمتها
ايه من الناحيه المعنويه لاي طالب
هي لو هتكون حفله بسيطه ولو شهاده
تكريم بسيطه جدا تكون افضل وتكون
كمان متاحه للجميع دا بجد هيكون تاثيره انفع
وازاي انتو ترضوا بكدا انت الي بتكرم نفسك بنفسك
والي هيكون جديد بس انك هتسلم علي الدكتور وهو الي هيسلمك
الشهاده بس ازاي وانت دافع تمنها
سؤال يطرح نفسه؟

الاستاذ
24-04-2011, 10:37 AM
يعنى حفل التكريم مقتصر فقط على الطلبه الاوائل مش ينفع اى حد مش جايب تقدير يشترك ?

الحفله للحاصلين علي جيد جدا علي الاقل.

الاستاذ
24-04-2011, 10:39 AM
السلام عليكم
انا عايزه اعرف
ازاي تكون حفله لتكريم
طالب متفوق ويدفع تمن تكريمه دا
يعني لو انا من الاوائل ومدفعتش
تمن الحفله محضرش يبقي لازمتها
ايه من الناحيه المعنويه لاي طالب
هي لو هتكون حفله بسيطه ولو شهاده
تكريم بسيطه جدا تكون افضل وتكون
كمان متاحه للجميع دا بجد هيكون تاثيره انفع
وازاي انتو ترضوا بكدا انت الي بتكرم نفسك بنفسك
والي هيكون جديد بس انك هتسلم علي الدكتور وهو الي هيسلمك
الشهاده بس ازاي وانت دافع تمنها
سؤال يطرح نفسه؟

احنا سألنا في الموضوع ده
واتقال
ان درع الكليه والميداليه بيتكلفوا جامد
بمعني ان الفلوس الي كانت بتدفع كانت بتخصص للحاجتين دول بس

وعلي كلا في توجه السنه دي انها تبقي علي نفقه الكليه ويكتفوا بشهاده تقدير فقط.

وبرده لما اعرف تفاصيل الحفله السنه دي هكتبها.

وان كنت انا لي راي في موضوع التكريم والفلوس دي هوضحه في مشاركتي الجاي كاقتراح لاداره الكلية.

اما انها تكون متاحه للجميع فمش فاهم حضرتك تقصدي ايه
هل الحضور يكون متاح للجميع ولا التكريم؟؟

** الروميساء**
24-04-2011, 11:00 AM
احنا سألنا في الموضوع ده
واتقال
ان درع الكليه والميداليه بيتكلفوا جامد
بمعني ان الفلوس الي كانت بتدفع كانت بتخصص للحاجتين دول بس

وعلي كلا في توجه السنه دي انها تبقي علي نفقه الكليه ويكتفوا بشهاده تقدير فقط.

طيب ماشي انا من وجهة نظري دا هيكون احسن وافضل وبجد لما احس اني
بتكافئ علي مجهودي بدون ما ادفع شئ دا احساس لا يوصف ولو حتي حفله
بدون اعطائي شيئ

وبرده لما اعرف تفاصيل الحفله السنه دي هكتبها.

وان كنت انا لي راي في موضوع التكريم والفلوس دي هوضحه في مشاركتي الجاي كاقتراح لاداره الكلية.

ماشي ياريت بجد

اما انها تكون متاحه للجميع فمش فاهم حضرتك تقصدي ايه
هل الحضور يكون متاح للجميع ولا التكريم؟؟

لاء انا قصدي متاحه للمتفوقين بالاضافه انه يجوز
ليه ان هو يجيب معاه علي الاكثر فردين او تلاته
يعني يرضيك يجب والده ومامته تزعل ولا العكس
هههههههههههه

الاستاذ
24-04-2011, 11:03 AM
لاء انا قصدي متاحه للمتفوقين بالاضافه انه يجوز
ليه ان هو يجيب معاه علي الاكثر فردين او تلاته
يعني يرضيك يجب والده ومامته تزعل ولا العكس
هههههههههههه

لا مهو الي كان بيحصل انها كانت ممكن تجيبي اكتر من حد بس كل فرد عليه 50 جنيه

الاستاذ
24-04-2011, 11:09 AM
اقتراح لاداره الكليه بخصوص حفل التخرج

بدايه اداره الكليه امامها خيارين اما ان تجمع فلوس من الراغبين في الاشتراك في الحفل وذلك لتغطيه بعض النفقات - درع الكليه والميداليه والغداء-
واما انها لا تجمع فلوس وتعمل حفل بسيط وتكتفي بشهاده تقدير لكل المتفوقين.

انا بقترح انها تتيح الاشتراك في الحفل لكل من هو حاصل علي 75% علي الاقل ولكن بشرط ان يدفع جميع المشتركين في الحفل مبالغ ماليه تتفوت علي حسب النسبه المئويه
علي ان يعفي 20 الاوائل علي كل شعبه من دفع اي مبالغ ماليه

وبكده بتيح للحاصلين علي جيد مرتفع وجيد جدا التكريم والحصول علي شهادات تقدير
وكذلك قدرت اكرم 20 الاوائل علي كل دفعه واعطيهم هدايا واقيم حفل مميز

وعلي فكره الاقتراح ده في جامعات كتير بتعمله.

وده راي الشخصي ممكن اكون مخطأ فيه.

** الروميساء**
24-04-2011, 11:12 AM
لا مهو الي كان بيحصل انها كانت ممكن تجيبي اكتر من حد بس كل فرد عليه 50 جنيه
لالالالالالالالالالالالالالالالالا
مش كفايا الي دفعوه طوال فتره الدراسه
ولسه هيدفعوه
لالالالالا انا هتعرض وهقلب الموازين
وهخلي الكليه تدفع لكل فرد يحضر الحفله
الكليه تدفعله 50 جنيه ديه
بلاضافه الي اذاعتها بس مباشر علي cna

السلام عليكم 2010
24-04-2011, 01:19 PM
السلام عليكم
بالنسبه للفلوس يا دكتوره الى كانت بتدفع للكليه دى كانت مساهمه فى تكلفه وجبه العشاء الى هتقدم للضيوف الى معى الطالب المكرم يعنى لو معاك ضيف هتدفع ليه ولو معكش ضيوف مفيش دفع وده كان السنين الى فاتت
اما دفعه 2010 نظرا للاعتراض من البعض على الفلوس تقرر الغاء المصاريف على ان تقتصر الحفله على التكريم بدون حفل موسيقى ولا عشاء ولا درع الكليه
والكليه تتكلف بالتكريم والشهاده
وبيكون للحاصلين على جيد جدا على الاقل والماجستير والدكتورا
وربنا يوفق الجميع

أريـ الجنةـج
24-04-2011, 02:58 PM
لا أنا أعترض المفروض الأوائل علي الأقل يحصلوا علي درع الكلية و الميدالية أما اصحاب الجيدجدا من دون الأوائل فمن الممكن الإكتفاء بشهادة التقدير فقط
لازم يكون في تمييز للأوائل
وجهة نظر

أريـ الجنةـج
24-04-2011, 03:15 PM
طيب في الحالة دي ممكن يجي كام شخص مع المتكرم؟؟

الاستاذ
24-04-2011, 03:28 PM
لسه والله كل التفاصيل دي
يوم الاربعاء ان شاء الله هنكبتها
وطبعا الي يعرف قبل اليوم ده يعرفنا.

د/ رشا علي الدين
24-04-2011, 06:27 PM
إذا سمحتوا لي أنا من كنت قائمة علي أول حفل حقيقي للخريجين العام قبل الماضي والذي أعتقد أنه تم عمل نسخة منه بعد اعتذاري العام السابق لأسباب منها حرصي علي خروجه بطريقة صحيحة دون التعرض لنسيان أشياء أو الخطأ في ترتيب حتي مكان العشاء كنت أحرص علي أن يكون راقي ويليق بكم
في الحقيقة كانت فكرة الرسوم بالحفل في هذا الوقت مرفوضة من الكلية وكانوا يرغبون في قصره علي كون الأمر شهادة تقدير وفقط ولكني كنت قد حضرت حفل خريجي كلية الطب وكان شقيقي من بينهم وقام بدفع مبلغ مالي وكان الأمر قاصر علي بوستر وميدالية وفقط. فاقترحت أن يكون هناك شهادة تقدير ويكفي هنا أن أقول من قام بلفهم ووضع شرائطهم في هذا الحفل كن طالبات شعبة اللغة الفرنسية. وكذلك ميدالية الكلية وبوستر لكل طالب هذه كانت أفكاري التي ظهرت أول مرة في الكلية وكان المبلغ الذي يدفعه الطالب هو أمر عادي في كافة الكليات والفرق أننا نضيف العشاء وهو يولد نوع من السعادة بين الطلاب حين يتواجدون مع أساتذتهم ولهذا كان الاقتراح العام الماضي أن يكون العشاء في نادي أعضاء هيئة التدريس في الحديقة مع تزينها بطريقة راقية تليق بالأوائل وكذلك وجود فرقة للغناء من فرق الدولة أو أن يكون الحفل في نادي النيل كما في العام السابق وفي هذه الفترة اعترض وكيل الكلية علي مكان العشاء وقيام الطلاب بتقديم الحفل كالسابق ومن ثم انسحبت أنا من التنظيم لأني أؤمن بقاعدة هذا الحفل للطلاب وهم أقدر الناس علي إدارته وتقديمه، الأمر الثاني: كل ما هو جديد وراقي ومنظم أنتم تستحقونه وأكثر
تمنياتي لكم بحفل تخرج ناجح

maiada
27-04-2011, 01:22 AM
لو سمحتو انا عايزة اعرف الرسوم دى أد ايه اللى طالبينها علشان الحفلة ياريت تردوا عليا دلوقتى عشان انا مسافرة بكرة ان شاء الله.......شكرا

ranona....
27-04-2011, 09:46 PM
بصى انا روحت النهاردة وطلبو منى صورة بس وتكتبى عليها اسمك ورقمك بس مفيش رسوم ولا حاجة وقالى ان الحفل كانت المفروض تبقى الخميس هما لسا مش متأكدين لو هتبقى الخميس اكيد هيكلمونا يقولولنا بس ياريت لو حد عرف الميعاد امتى بالظبط وبتبقى الساعة كام ووبناخد مين معان وكده يبقى يعرفنا ياريت

أريـ الجنةـج
28-04-2011, 12:35 PM
غالبا التفاصيل دي كلها يوم السبت ان شاء الله

sadat 2010
30-04-2011, 04:58 PM
ياريت ياجماعه اللى يعرف معاد الحفله يتقدم مشكورا بذكره

لا تنسي ذكر الله
02-05-2011, 04:55 AM
ان شاء الله الحفلة يوم 12/5

ranona....
05-05-2011, 04:49 PM
ياجماعة هى الحفلة يوم12/5 ولا 15/5

ranona....
07-05-2011, 04:24 PM
حد يأكد لنا ميعاد الحفلة امتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لا تنسي ذكر الله
08-05-2011, 08:59 AM
الحفلة يوم 12/5 يا جماعة ا

الاستاذ
08-05-2011, 11:43 AM
طيب ياجماعه ياريت التفاصيل
هتبقي فين والساعه كام
ونظام الحضور.

أريـ الجنةـج
09-05-2011, 11:30 AM
الحفلة ان شاء الله في قاعة السنهوري الخميس الساعة 5

الاستاذ
09-05-2011, 12:51 PM
الي عرفته كمان ان مفروض نروح الاربعاء علشان ناخد الدعوات علشان لو حد هيجيب حد معاه للحفله.

Asmaa Ebrahim
09-05-2011, 01:19 PM
ياجماعه أنا عايزه معلش أسأل لو حد من دفعة2010 عمل دبلومتين يبقى فغلا على درجة ماجستيرولو كده طيب ايه الخطوات عشان يعملهم وهل ممكن يتعملوا فى وقت واحد والنظام بيكون ايه؟؟
بس ياريت اجابه موثوق فيها وعن علم وخبره
واسفه للاطاله

لا تنسي ذكر الله
10-05-2011, 07:16 PM
الدعوات طلعت النهاردةوالحفلة هتبدأ الساعة 6 فى قاعة السنهورى بس الخريجين يكونوا هناك من 5 او4:30 اما الاهل من متاخر شوية عشان الحفل هتبدأ ستة

الاستاذ
10-05-2011, 08:24 PM
الدعوات طلعت النهاردةوالحفلة هتبدأ الساعة 6 فى قاعة السنهورى بس الخريجين يكونوا هناك من 5 او4:30 اما الاهل من متاخر شوية عشان الحفل هتبدأ ستة

طيب الدعوات بحد اقصي كام؟

ranona....
11-05-2011, 12:49 AM
هو ينفع الدعوات ناخدها يوم الخميس قبل الحفلة ؟

أريـ الجنةـج
11-05-2011, 05:19 PM
الدعوات 2 فقط

الاستاذ
11-05-2011, 05:41 PM
ممكن تاخدوهم الخميس الصبح بس يكون بدري.

abo treaka
13-05-2011, 11:58 AM
مفيش موقع معين يا شباب او صفحة على الفيس بوك نزل عليها فيديوهات الحفله والصور
ويا ريت حد يقولى الفيديو الاصلى بتاع الحفله نحصل عليه ازاى ومنين
وشكرا ليكم جميعا

الاستاذ
13-05-2011, 02:46 PM
الصور الفوتغرافيه في الاستوديو
اعتقد علي بكره تكون جاهزه
والفديو هيكون السي ديهات جاهزه في رعايه الطلاب يوم الخميس.

Asmaa Ebrahim
13-05-2011, 09:14 PM
ياجماعه حد يرد عليا فى موضوع الدبلومه ده
لو سمحتوا عايزه رد ضرورى

sadat 2010
17-05-2011, 12:25 AM
فيه رابط على الفيس بوك ممكن اى حد كان حاضر الحفله
ينشر الصور عليه او الفديوهات
وفيه ناس بدأت بالفعل تعمل ودا الرابط
http://www.facebook.com/pages/%D8%B5%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%AE%D8%B1%D8%AC-%D8%AF%D9%81%D8%B9%D9%87-2010-%D9%83%D9%84%D9%8A%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%B5%D9%88%D8%B1%D9%87/124444024301248

محامية مصرية
19-05-2011, 04:25 AM
ياجماعه أنا عايزه معلش أسأل لو حد من دفعة2010 عمل دبلومتين يبقى فغلا على درجة ماجستيرولو كده طيب ايه الخطوات عشان يعملهم وهل ممكن يتعملوا فى وقت واحد والنظام بيكون ايه؟؟
واسفه للاطاله

السلام عليكم
اولا بخصوص استفسارك الاول بالفعل من يحصل على دبلومتين يكون حاصلا على الماجيستير بشرط ان يكون احد هما دبلوم فى القانون العام او الخاص
ثانيا لايجوز الجمع بين دراسة دبلومين فى وقت واحد ولكن كل دبلوم بياخد فترة عام دراسى كامل لوحده وبالتوفيق ليكى ان شاء الله
بس ياريت اى استفسار بخصوص الدراسات العليا يكون فى قسم الدراسات العليا علشان يتجاوب عليكى بسرعة والاعضاء يشوفوه بالتوفيق ان شاء الله

محامية مصرية
19-05-2011, 04:27 AM
واسفه للاطاله

السلام عليكم
اولا بخصوص استفسارك الاول بالفعل من يحصل على دبلومتين يكون حاصلا على الماجيستير بشرط ان يكون احد هما دبلوم فى القانون العام او الخاص
ثانيا لايجوز الجمع بين دراسة دبلومين فى وقت واحد ولكن كل دبلوم بياخد فترة عام دراسى كامل لوحده وبالتوفيق ليكى ان شاء الله
بس ياريت اى استفسار بخصوص الدراسات العليا يكون فى قسم الدراسات العليا علشان يتجاوب عليكى بسرعة والاعضاء يشوفوه بالتوفيق ان شاء الله

محامية مصرية
19-05-2011, 04:49 AM
إذا سمحتوا لي أنا من كنت قائمة علي أول حفل حقيقي للخريجين العام قبل الماضي والذي أعتقد أنه تم عمل نسخة منه بعد اعتذاري العام السابق لأسباب منها حرصي علي خروجه بطريقة صحيحة دون التعرض لنسيان أشياء أو الخطأ في ترتيب حتي مكان العشاء كنت أحرص علي أن يكون راقي ويليق بكم
في الحقيقة كانت فكرة الرسوم بالحفل في هذا الوقت مرفوضة من الكلية وكانوا يرغبون في قصره علي كون الأمر شهادة تقدير وفقط ولكني كنت قد حضرت حفل خريجي كلية الطب وكان شقيقي من بينهم وقام بدفع مبلغ مالي وكان الأمر قاصر علي بوستر وميدالية وفقط. فاقترحت أن يكون هناك شهادة تقدير ويكفي هنا أن أقول من قام بلفهم ووضع شرائطهم في هذا الحفل كن طالبات شعبة اللغة الفرنسية. وكذلك ميدالية الكلية وبوستر لكل طالب هذه كانت أفكاري التي ظهرت أول مرة في الكلية وكان المبلغ الذي يدفعه الطالب هو أمر عادي في كافة الكليات والفرق أننا نضيف العشاء وهو يولد نوع من السعادة بين الطلاب حين يتواجدون مع أساتذتهم ولهذا كان الاقتراح العام الماضي أن يكون العشاء في نادي أعضاء هيئة التدريس في الحديقة مع تزينها بطريقة راقية تليق بالأوائل وكذلك وجود فرقة للغناء من فرق الدولة أو أن يكون الحفل في نادي النيل كما في العام السابق وفي هذه الفترة اعترض وكيل الكلية علي مكان العشاء وقيام الطلاب بتقديم الحفل كالسابق ومن ثم انسحبت أنا من التنظيم لأني أؤمن بقاعدة هذا الحفل للطلاب وهم أقدر الناس علي إدارته وتقديمه، الأمر الثاني: كل ما هو جديد وراقي ومنظم أنتم تستحقونه وأكثر
تمنياتي لكم بحفل تخرج ناجح

بجد حضرتك يادكتورة فكرتينى باحلى يووووووووووووم فى حيااااااااااااااااااااتى كانت حفلة جميلة جداااااااا يادكتورة وحضرتك كنتى معانا لحظة بلحظة
وبالرغم ان احنا لحد الان دفعة 2008 لم نشعر بثمرة تعبنا فى التعيينات وننتظر الا اننى كلما تذكرت ذلك اليوم ورايت فيديو الحفلة والصور والميدالية اشعر برضاء شديد وسعادة غامرة
تحياتى اليكى دكتورة رشا وموفقة دائما باذن الله

EverHope
24-05-2011, 09:59 PM
مبروك عليكم حفل التخرج مقدما وانصحكم تشتركوا فيها بتبقى جميلة لاقصى درجة وهتبقى ذكرى حلوة ان شاء الله
بالنسبة لموضوع الفلوس بجد الحفلة تستاهل جدا ومتقلقوش خالص
وعلى فكرة فيه حفلة تانية بتتعمل لباقي الدفعة بعد الحفلة دي بفترة مش كبيرة
وخدوا معاكم كمان مرافقين بتبقى حلوة
طبعا فيه ناس عملت فيها مش واخدة بالها من شرط ال 2 مرافقده السنة اللي فاتت وجابت اكتر من فرد بس عادي والله مش بتفرق كتير
حفلة سعيدة ان شاء الله يا جماعة

السلام عليكم 2010
27-05-2011, 10:56 PM
ياريت اما حد يجيب الcdحد يرفعه على رابط يا شباب