المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : [ جامعة حلوان ] موضوع تجميعي خاص بالدراسات العليا لتبادل المعلومات مع جامعة حلوان

el-malek
25-10-2010, 06:33 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تحية طيبة وبعد ،،

إذا كانت لديك اي استفسارات متعلقة بخصوص الدراسات العليا في جامعة حلوان أو أى طلب ، يمكنكم تبادل المعلومات مع زملائكم من ذات الجامعة لأي استفسار فضلا اضف رداً على هذا الموضوع وسوف تجد المساعدة من زملائك إن شاء الله .

تمنياتنا للجميع بالنجاح والتوفيق .........

kojy_2000
27-10-2010, 04:05 AM
السلام عليكم انا عايز اعمل دبلومة قانون عام بس كنت عايز اعرف هل اللائحة بتاعت الكليه زى جامعة القاهره ولا فى حلون الامتحانات تحريرى بس وهل فيه مواد تخلفات ولا الى بيزل فى ماده بيعيد عليها السنه زى جامعة القاهره وكنت عايز اعرف كام ماده بندرسها فى حلوان فى دبلومة القانون العام والتقديم لحد امتى يا يرت سرعة الرد

فيصل الشاهر
04-12-2010, 05:25 PM
لو تكرمت مساعدتي
تم تسجيل لدي جامعة حلوان-ماجستير القانون العام 20102/2011
الا انني اواجة مشكلة بعدم توفر الكتب الدراسية لكل من:
القانون الدستوري-القانون الدولي-القانون الاداري-القضاء العام
ممكن كيفية الحصول علي اخر ملخصات هذه المواد الاسئلة المتوقعة لامتحانات شهر يناير 2011 باسرع وقت ممكن وان كان تزودني برقم هاتفك للمواصلة --عاجل

Pinky Flower
14-09-2011, 11:36 AM

انا كنت عايزه اسجل فى دبلومة القانون العام لجامعة حلوان
لو حد يقدر يفيدنى بمعلومات عن الدبلومه والدراسه فيها بتكون ازاى
ولو الحضور الزامى عليه ولا لأ لانى للاسف بشتغل فمش كل الوقت هاقدر احضر
واخر حاجه اسفه لو طولت عليكم هو اخر معاد للتسجيل امتى والدراسه بتبدا امتى
ارجو سرعه الرد , مع الشكر

ibrahim hassan
19-09-2011, 06:46 PM
اولا اخر موعد للتقدم للحصول على دبلومه من جامعه حلوان كان يوم 15 تسعه ولكن بقرار من عميد الجامعه مد فترة الالتحاق الى الاسبوع المقبل وبخصوص الحضور لابد من نسبه معينه فى الحضور ويوجد مواد تخلفات بخلاف جامعه القاهرة وتعمل جامعه حلوان بنظام الترمين وكل ترم يوجد ثلاث مواد اجباريه ومادتين تختار منهما واحده بخلاف مادة بحث بالنسبه لدبلومه القانون العام وانا اول مرة اخد دبلومه اى حد خد دبلومه قبل كدة يقولى انجح ازاى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

meslmat
22-10-2011, 02:56 AM
شكــــــــــــــراً

meslmat
10-08-2012, 01:21 PM
نسبه معينه فى الحضور
هل يطبق فعلاً ههذا الكلام

hanyball55
27-09-2012, 10:27 PM
الإخوة الأفاضل الحمد لله سجلت رسالة الدكتوراة فى حقوق حلوان عام 2009 ووقتها كان المطلوب شهادة التويفيل لكى أتم (التسجيل) أما icdl فكانت مطلوبة قبل المناقشة
الأن سمعت أنهم يطلبوا مرة اخرى الحصول على التويفيل قبل المناقشة فهل هذا يسرى على أيضا أرجو الإفادة جزاكم الله خيرا