المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : القتل فى العصور القديمة والشرائع السماوية

Dark Star
10-07-2010, 06:14 PM
السلام عليكم:hi:
أهلا بكل الأعضاء المهم أنا النهاردة جاية فى حاجة معضلة جدا ومحتاجة أوصلها فى أقرب فرصة.عاوزة مراجع تمت بصلة فى جريمة القتل مابين العصور القديمة ومابين الشرائع السماوية .أى حاجة تخص الموضوع دة مع لينكات للمراجع دى أو أماكن البحث ولو حد عندة أسم المرجع بالدكتور أو المؤلف يقول وأنا أحاول أوصلة بجد أنا دورت فى كل مكان ومطلعطش غير بصفحات قليلة جدا يعنى لقيت أكيد فى الشريعة الأسلامية . الشرائع السماوية سهل الوصول أليها بس العصور القديمة زى العصر الفرعونى بابل القديمة الرومانى مواد البحث عندى ضعيفة جدا وتكاد تكون منعدمة أنا حاليا بدور على مايخص شريعتى اليهود والمسيحية ويامسهل بس بردة مش هقول لأة لأى عضو يتكرم مشكورا بالأضافة على هاتين الشريعتين . بجد ياجماعة محتاجة مساعدتكم نظرا لضيق وقتى الشديد.
وجزاكم الله كل خير:hi: مقدما بس ياريت السرعة فى الرد

Dark Star
11-07-2010, 01:26 AM
ياجماعة أغيثونى فهل من مجيب وزعوا قوات البحث وأنشروهااااااااااااااااااا. جد جديد مش عارفة أوصل للقتل عند المسيحين على مراجع ذات أهمية . كملت . بقت من كلة. بجد بجد محتاجة حد يرشدنى الوقت مش لصالحى خالص .أى عضو يرد يعبر يحسسنى أن فى أمل أى تفاعل مع موضوعى متحسسونيش أنى بنادى فى مالطة .شوية وأقطع كف أيدى وأشحت بية.و أنا مش فى مزاج للضحك ولا السخرية من الكارثة ألى واقعة فيها والوقت ألى بيذهب هباءا كل فترة بتعدى. ردوا بقى . زأعذروا أسلوبى المواقف اليائسة تستدعى مش حلول لأ أساليب يااااااااااااااااااااااااائسة.مستنية رد واحد يوحد ربنا هنا .

sayedtaufek
13-07-2010, 07:11 PM
ايوة كدا يا دعاء وسعي نطاق البحث كمان وكمان وعلي العموم ربنا معاكي

Dark Star
14-07-2010, 01:38 PM
لا والله وكمان بتقول أسمى جهرا فى أتنين ورا مسمعوش أسمى . هعمل أية المواقف اليائسة تستدعى حلول يائسة. على الله بس يجى بفايدة وحد يعبر أنا حاسة أنى بنادى فى مالطة أصلا ومفيش حد عبر ودخل الموضوع.أية ياقوم نمتو ؟؟ الموضوع مش مستحمل تعطييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييل.بليييي يييييز أى حد عندة معلومات ميبخلش بيها أنا دلوقتى تركيزى على القانون الرومانى بس سهلتها عليكو عاوزة جرائم القتل فيما يتعلق بالقانون الرومانى