المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : النيابة الادارية دفعة 2009

الصفحات : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

MickyMan
23-06-2010, 09:09 PM
شكرا محمد 2009 بية
mt770 ابعتلى رسالة بالايميل

محمد 2009
23-06-2010, 09:16 PM
شكرا محمد 2009 بية
mt770 ابعتلى رسالة بالايميل
لا شكر علي واجب يا معالي الباشا micky man
وربنا يكرمنا جميعا بالتعيين

Angy
24-06-2010, 01:25 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لو سمحتم ممكن حد يقيدنى انا نزلى تحريات مباحث بس اكتشفت ان واحد قريبي من الدرجه التانيه كان عنده قضيه ضرب ومحكوم فيه بشهر مع ايقاف التنفيذ بس ياترى ايه تاثيره على اللى التحريات ولا كده خلاص طلعت من ترشيح عضر النيابه الاداريه وبردو قضايا لناس اسماءه متشابهه مع اسماء في عائلتى انا جبت اللى يثبت انهم مش هما بس ياترى ده كله ايه تاثيره في التحريات ارجو الرد بسرعه

(السلام)
24-06-2010, 02:05 AM
شوفى المدة اللى مضت على الحكم

وكل ده ولا ليه قيمه يا استاذه
اهم شيئ النصيب

محمد 2009
24-06-2010, 02:12 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لو سمحتم ممكن حد يقيدنى انا نزلى تحريات مباحث بس اكتشفت ان واحد قريبي من الدرجه التانيه كان عنده قضيه ضرب ومحكوم فيه بشهر مع ايقاف التنفيذ بس ياترى ايه تاثيره على اللى التحريات ولا كده خلاص طلعت من ترشيح عضر النيابه الاداريه وبردو قضايا لناس اسماءه متشابهه مع اسماء في عائلتى انا جبت اللى يثبت انهم مش هما بس ياترى ده كله ايه تاثيره في التحريات ارجو الرد بسرعه
يا باشا لا تقلق خير ان شاء الله ما دام قضية ليست مخلة بالشرف
وربنا يوفقنا جميعا باذن الله

محمود احمد رفعت
24-06-2010, 07:55 AM
ان شاء الله خير ومش هتأثر خالص اهم حاجه انها مش مخله بالشرف ومش قضيه كبيره يعنى هتعدى ان شاء الله

maxman456
24-06-2010, 12:40 PM
تشابه الاسماء مفيش منه اي قلق طالما قدرتي تثبتي انهم مش قرايبك .......... ولا استطيع ان افيدك في قضية الضرب لانه مفيش حد يعرف ايه هيه النسبه المطلوبه في التحريات من ناحية خلوها من اي شيئ يعني هل ممكن يتغاضوا عنها ولا لاء دي محدش يقدر يحددها ......... وعلى الله التوفيق

MickyMan
24-06-2010, 02:01 PM
أنا أشتركت فى نقابة المحاميين و أستلمت الكارنية و كمان غيرت البطاقة و كتبت فيها محام
هل ذلك لة تأثير على النيابة؟

سيادة المعاون
24-06-2010, 02:44 PM
لو سمحت ممكن حد يفيد هل تحريات ازهر دمنهور انتهت كدا نيابة ادارية واللى ممكن تنزل تحريات تانى طب ولو هتنزل هتكون امتى ؟ اجوا سرعة الرد

marco55555
24-06-2010, 07:21 PM
كم الاعداد المطلوبة للنيابة الادارية و بعد قد ايه من تحريات امن الدولة تنزل تحريات البحث الجنائي

محبة القانون
26-06-2010, 04:36 AM
[QUOTE=marco55555;304326]كم الاعداد المطلوبة للنيابة الادارية و بعد قد ايه من تحريات امن الدولة تنزل تحريات البحث الجنائي[/QUOيااااااااااااااااجماعة لوسمحتو انا منزليش تحريات مباحث لسة ونزلى امن دولة من شهر ونص وانا جيد جدا حقوق المنصورة بليز انا خايفة مينزليش لسة فى امل ولاخلاص

phantom™
26-06-2010, 04:44 AM
يااااااااااااااااجماعة لوسمحتو انا منزليش تحريات مباحث لسة ونزلى امن دولة من شهر ونص وانا جيد جدا حقوق المنصورة بليز انا خايفة مينزليش لسة فى امل ولاخلاص

حضرتك طالما نزلك أمن دولة يبقى خلاص اطمنى باذن الله هينزلك تحريات المباحث المسألة مسألة وقت

محمد 2009
26-06-2010, 04:49 AM
تحريات المباحث بتتاخر شويه يا اخت محبة القانون والله بتتاخر في النيابة الادارية
لا داعي للقلق قريبا سوف ينزلك التحريات
ربنا يوفقنا جميعا

zezuo
26-06-2010, 03:23 PM
ياريت حد يرد عليا يا جماعة هيا كدا تحريات جامعة اسيوط ومحافظة سوهاج بالاخص خلصت يعنى اللى نزلعه خلاص واللى منزلوش يعوض عليه ربنا ولا فى كلام تانى عشان انا كذا مرة اسال السؤال ومحدش يرد مع العلم انى تقدير 70%

المستشار حمادة صالح
26-06-2010, 04:57 PM
السلام عليكم يا شباب الف مبروك لكل الاعضاء اللي نزلهم تحريات وعقبال العامة ان شاء اللة ويكرمنا بالتعيين انا عندي سوال هو الواحد لما ينزلة تحريات مباحث وظهرت عندة حاجة في ملفة الظابط بيبلغة ولا لا ثانيا لو معندوش حاجة في ملفة وتحرياتة سليمة تبقي كدة التحريات خلصت وننتظر الكشف الطبي ولا في تحريات تانية وهل للواسطة دور بعد نزول التحريات وسلامتها ولا كل اللي تحرياتة سليمة يبقي نسبتة كبيرة في التعيين

محمد 2009
26-06-2010, 05:18 PM
ياريت حد يرد عليا يا جماعة هيا كدا تحريات جامعة اسيوط ومحافظة سوهاج بالاخص خلصت يعنى اللى نزلعه خلاص واللى منزلوش يعوض عليه ربنا ولا فى كلام تانى عشان انا كذا مرة اسال السؤال ومحدش يرد مع العلم انى تقدير 70%
التحريات لسه شغاله يا ريس لا قلق ان شاء الله ربنا يكرمك بالتحريات

محمد 2009
26-06-2010, 05:54 PM
السلام عليكم يا شباب الف مبروك لكل الاعضاء اللي نزلهم تحريات وعقبال العامة ان شاء اللة ويكرمنا بالتعيين انا عندي سوال هو الواحد لما ينزلة تحريات مباحث وظهرت عندة حاجة في ملفة الظابط بيبلغة ولا لا ثانيا لو معندوش حاجة في ملفة وتحرياتة سليمة تبقي كدة التحريات خلصت وننتظر الكشف الطبي ولا في تحريات تانية وهل للواسطة دور بعد نزول التحريات وسلامتها ولا كل اللي تحرياتة سليمة يبقي نسبتة كبيرة في التعيين
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
طبعا بتعرف بذلك
ولو معندكش حاجة بيقولك كل حاجة تمام وبيطمنك
الواحد يخلي امله في الله كبير
طبعا الواسطة ليها دور

mt770
27-06-2010, 02:51 PM
اللهم اكرمنا يارب العالمين...واجعل لنل من امرنا رشدا

حسام الاسيوطى
27-06-2010, 04:08 PM
هل قضايا المبانى لها تأثير فى تحريات النيابه وقضايا احراز المخدر او تعاطيه وتم تنفيذ الحكم من فتره ليست بعيده

حسام الاسيوطى
27-06-2010, 04:14 PM
وهل الواسطه او الفلوس ممكن يكون ليهم التأثير على التحريات يعنى ممكن تظهر على المرشح حاجه ولما يقبض ما يكتبهاش

المستشار حمادة صالح
27-06-2010, 06:31 PM
يا جماعة ارجوا الرد بسرعة انا نزلتلي تحريات مباحث من اسبوع تقريبا وروحت وقابلت الظابط وقالي ملفك نظيف وبالتوفيق ومعلهوش اي مشاكل والنهاردة حوالي الساعة4:30 لقيت تليفون بيرن عندي في البيت رفعت السماعة لقيت واحد بيقولي انا اللواء عصمت هو حضرتك مقدم نيابة ادارية قلتلة ايوة قالي انا عاوز اعرف من حضرتك شوية بيانات وسالني في بيانات الملف بتاعي تاني اسم اسم في الملف وبيشتغلوا اية وعناونهم اية وبعد كدة قالي شكرا وقفل السماعة هل دة معناة اية ؟ وهل دة حصل مع ناس تانية ولا انا بس؟ وهل دة امر طبيعي ولا في مشكلة انا مش عارف ارجو الرد بسرعة للاهمية علشان انا اعصابي تعبت علي الاخر وهل هما حيعملوا تحريات تانية ولا هو بيتاكد من سلامة البيانات والتحريات التي تمت عليها

phantom™
27-06-2010, 07:12 PM
هل قضايا المبانى لها تأثير فى تحريات النيابه وقضايا احراز المخدر او تعاطيه وتم تنفيذ الحكم من فتره ليست بعيده

ايوة طبعا قضايا المخدرات بصفة عامة لها تاثير أما قضايا المباني فا انا ما اقدرش افيدك فيها

المستشار حمادة صالح
27-06-2010, 07:39 PM
يا جماعة ارجوا الرد بسرعة انا نزلتلي تحريات مباحث من اسبوع تقريبا وروحت وقابلت الظابط وقالي ملفك نظيف وبالتوفيق ومعلهوش اي مشاكل والنهاردة حوالي الساعة4:30 لقيت تليفون بيرن عندي في البيت رفعت السماعة لقيت واحد بيقولي انا اللواء عصمت هو حضرتك مقدم نيابة ادارية قلتلة ايوة قالي انا عاوز اعرف من حضرتك شوية بيانات وسالني في بيانات الملف بتاعي تاني اسم اسم في الملف وبيشتغلوا اية وعناونهم اية وبعد كدة قالي شكرا وقفل السماعة هل دة معناة اية ؟ وهل دة حصل مع ناس تانية ولا انا بس؟ وهل دة امر طبيعي ولا في مشكلة انا مش عارف ارجو الرد بسرعة للاهمية علشان انا اعصابي تعبت علي الاخر وهل هما حيعملوا تحريات تانية ولا هو بيتاكد من سلامة البيانات والتحريات التي تمت عليها

القاضية بدين الله
27-06-2010, 07:56 PM
استاذ حمادة صالح

انا بردة حصل كدا معايا تقريبا
واعتقد ان دا مجرد مراجعة بيانات مش اكتر..........لان المفروض انت ادرى بظروف العيلة بتاعتك للدرجة الرابعة.. فمتقلقش طالما مافيش مشاكل عندكم ؟؟ ان شاء الله خير

المستشار حمادة صالح
27-06-2010, 08:15 PM
استاذ حمادة صالح

انا بردة حصل كدا معايا تقريبا
واعتقد ان دا مجرد مراجعة بيانات مش اكتر..........لان المفروض انت ادرى بظروف العيلة بتاعتك للدرجة الرابعة.. فمتقلقش طالما مافيش مشاكل عندكم ؟؟ ان شاء الله خير
انا متشكر جدا لحضرتك انا فكرت ان في حاجة وانهم هيعيدوا التحريات تاني او انهم لاقوا تشابة في الاسماء او حاجة وانا متشكر لحضرتك للمرة الثانية وربنا يجازيكي خير

المستشار حمادة صالح
27-06-2010, 08:17 PM
انا افهم من كلام حضرتك ان دة مجرد تاكيد علي البيانات اللي المباحث تحرت عنها يعني دة اجراء روتيني

محمد 2009
27-06-2010, 09:00 PM
المستشار حمادة صالح لا تقلق هذا امر طبيعي يا ريس
ربنا يكرمنا جميعا باذن الله

OMDA
28-06-2010, 11:57 PM
انا جامعة المنصورة ولسة منزليش تحريات أمن الدولة
لو حد يعرف حاجة ياريت يقول

peace_88
29-06-2010, 01:22 AM
بالنسبة للاعضاء اللى نزلت لهم تحريات المباحث هل هما جامعة المنصورة والا جامعة ايه ؟ وارجو الرد

momo_momo_momo
29-06-2010, 03:54 AM
أنا عرفت من واحد صاحبى فى حقوق طنطا ان فى تحريات مباحث نزلت لة ولكل جامعة حقوق طنطا ومبروك لكل من نزلهم تحريات مباحث

محمد 2009
29-06-2010, 03:59 AM
مبروك لكل حقوق طنطا يا استاذ momo_momo

maxman456
29-06-2010, 01:45 PM
انا عملت المقابله في يوم بعد يومي لانه كان عندي يوم المقابله بتاعي مقابلة النيابه العامه هل ده يأثر في نزول التحريات ليا ؟؟

المستشار حمادة صالح
29-06-2010, 02:45 PM
مبروك لكل حقوق طنطا يا استاذ momo_momo
الله يبارك فيك وعقبالك يسا استاذ محمد 2009 ولكل السادة الاعضاء ويكرمنا بالتعيين

المستشار حمادة صالح
29-06-2010, 02:47 PM
انا عملت المقابله في يوم بعد يومي لانه كان عندي يوم المقابله بتاعي مقابلة النيابه العامه هل ده يأثر في نزول التحريات ليا ؟؟

لا تقلق يا باشا ان شاء اللة مفيش مشكلة خالص اهم شيء انك لما روحت المقابلة عرفت الموظف اللي هناك ان حضرتك جيت في يوم مش يوم جامعتك وان شاء الله خير ومتقلقش ويكرمك بنزول التحريات

القاضية بدين الله
29-06-2010, 03:50 PM
انا افهم من كلام حضرتك ان دة مجرد تاكيد علي البيانات اللي المباحث تحرت عنها يعني دة اجراء روتيني

اولا العفو اناعملتش حاجة
ثانيا بتهيالى دا مجرد اجراء بس هماعملوا معايا كدا .....جم عندنا البيت مباحث واخدوا بيانات وصور الاملاك وبعدين اناا روحت المركز
وبعد حوالى يومين تلاتة فى واحد اتصل كان عميد تقريبا وقالى من مباحث طنطا وعايز استفسر عن كزا حاجة .... والحمدلله لان اناعارفة ان مافيش حاجة ان شاء الله اقلق منها
وبعدين سلم امرك لله هو اعلم بحالنا وهايسر لنا كل صعب ان شاء الله ...متقلقش

النائب العامـ
29-06-2010, 04:38 PM
ربنا يوفق الجميع:tulips:

رجل النيابة
29-06-2010, 05:16 PM
لا تقلق اطلاقا هذا هو شغل المباحث المفروض انهم بيعلمو وثيقة خاصة بيهم من واقع كلامك انت ودة عادى وحصل مع ناس كثيرة لانهم بيسمعو منك انت شخصيا جايز يكون حاجة اتغيرت فى الفترة مابين كتابة الوثيقة ونزول التحريات والبتوفيق ان شاء الله

انا جامعة المنصورة ولسة منزليش تحريات أمن الدولة
لو حد يعرف حاجة ياريت يقول
اصبر لسة التحريات شغالة لوقت قادم خصوصا ان الادارية بتنزل تحريات لناس كثيرة

بالنسبة للاعضاء اللى نزلت لهم تحريات المباحث هل هما جامعة المنصورة والا جامعة ايه ؟ وارجو الرد
لاترتبط بالجامعات بل بالمحافظة ان كان فى محافظة الدقهلية ونزلة تحريات بيعمل تحريات مباحث سواء كان خريج جامعة المنصورة ام جامعة القاهرة طالما انة من سكان المحافظة وبالتوفيق جميعا ولا تستعجلو لان مشوار الادراية لسة بدرى شوية وبالتوفيق جميعا

maxman456
29-06-2010, 11:42 PM
في حد عمل المقابله في الاداريه في غير اليوم بتاعه ونزلتله تحريات ؟؟ وان كان ؟ كام تقديره

حسام الاسيوطى
30-06-2010, 12:50 AM
فى حد يا جماعه نزلتله تحريات مباحث ولو ده حصل نزلت ليه بعد كام يوم من مقابلته

حسام الاسيوطى
30-06-2010, 12:54 AM
هوه فيه تحريات امن عام فى النيابه الاداريه اصلى قريت على منتدى تانى انه نزلت تحريات امن عام للناس اللى مقدمه فى الاداريه

phantom™
30-06-2010, 02:12 AM
هوه فيه تحريات امن عام فى النيابه الاداريه اصلى قريت على منتدى تانى انه نزلت تحريات امن عام للناس اللى مقدمه فى الاداريه
الأمن العام هو المباحث

بنت من زمن فات
30-06-2010, 02:20 AM
انا نزلتلى تحريات المباحث النهاردة وجم البيت وقالى المحبر الى جة تعالى بكرة المركز علشان يسالوا اسئلة تقليدية بردة ربنا يوفق الجميع وتحريات المباحث نزلتلى بعد شهرين من تحريات امن الدولة فمتقلقوش

golden
30-06-2010, 12:07 PM
فى حد يا جماعه نزلتله تحريات مباحث من جامعه المنصورة

mt770
30-06-2010, 01:44 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته؛
السادة المشرفين والاعضاء الكرام...
اود ان اسأل عن سؤالِ لاننى قد سمئتُ من طولِ الانتظار ألا وهو ما هو آخر ميعاد لنزول التحريات؟؟؟ بحيث إذا كان الميعاد مازال مبكرا فلا اقُدم على ما انا مقدم عليه من فكرة ذهابى للقاهرة وسحب الملف الخاص بالعبد لله
واود ان اجد رد من اى عضو فاضل او اى من المشرفين الافاضل..
خالص تقديرى لكل من ساهم فى وصول معلومة للعبد لله سواء كان على الخاص او على ساحة الحوار..

mostafa2009
30-06-2010, 01:47 PM

هى المشكلة ممكن تكون فى قضايا احراز المخدر او تعاطيه اما قضايا المبانى لاتؤثر ولو القض

mostafa2009
30-06-2010, 01:48 PM

mt770
30-06-2010, 02:14 PM
لاترتبط بالجامعات بل بالمحافظة ان كان فى محافظة الدقهلية ونزلة تحريات بيعمل تحريات مباحث سواء كان خريج جامعة المنصورة ام جامعة القاهرة طالما انة من سكان المحافظة وبالتوفيق جميعا ولا تستعجلو لان مشوار الادراية لسة بدرى شوية وبالتوفيق جميعا[/quote]

على ذاك المبدأ فمن الممكن ان تكون هناك محافظات لم تصل التحريات لها الى الان...حيث اننى خريج جامعة الزقازيق وتابع لمحافظة دمياط ولم يوجد شئ على الاطلاق إلى الان فهل هناك امل فى ان تكون محافظة دمياط لم تاتى ملفات لها...خصوصا انه معى زميل لى نفس الجامعة وكان معى فى نفس يوم المقابلة ولم ينزل له اى شئ ايضا...

ابن العمده
30-06-2010, 02:26 PM
السسسسسلام عليكم زملائى الاعزاء يا ريت حد يجاوب لنا هل نزل لاحد فى جامعه المنصوره تحريات مباحث انا عملت مقابله امن الدوله من حوالى شهرين ولسه المباحث اتاخرت ولا دا عادى ولكم جزيل الشكر

رفيده
30-06-2010, 04:56 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا بقالى شهر ونصف عاملت امن دوله ولما يحدث شى بعدها فى ناس بيقولوا ان الامن العام هينزل لى الناس لى ورقها انقبل مبدئبا هل ذلك صحيح اما لا

(السلام)
30-06-2010, 07:30 PM
اللى نوزله امن دوله هينزله جنائى

بنت من زمن فات
30-06-2010, 10:04 PM
ياجماعة خير اتفائلوا خير لازم تعرفوا ان االى نزلة تحريات امن الدولة لازم تنزلة تحريات المباحث حتى لو نتجة امن الدولة وحشة لاقدر اللة علشان دا طلب الجهة الطالبة عن المرشح الى يتنبى علية الاختيار طبعا بالاضافة الى نقاط تانية انا نزلتلى تحريات المباحث بعد شهرين من امن الدولة متقلوش ان شاء الله خير

حسام الاسيوطى
01-07-2010, 12:58 AM
انا نزلتلى تحريات المباحث النهاردة وجم البيت وقالى المحبر الى جة تعالى بكرة المركز علشان يسالوا اسئلة تقليدية بردة ربنا يوفق الجميع وتحريات المباحث نزلتلى بعد شهرين من تحريات امن الدولة فمتقلقوش
ممكن حضرتك تقوليلنا حضرتك جامعة ايه وتقديرك ايه ومقابلتك فى امن الدوله كانت امتى ؟
وحضرتك المباحث لما جات لحضرتك ما اخدوش منك بيانات ولا طلبوا منك تكتبى وثيقة تعارف ممكن حضرتك تقوليلنا على اللى حصل مع حضرتك بالظبط وتطمنينا بكره ان شاء الله بعد ما تخلصى وربنا يكرمنا واياكى بالتعيين مع خالص تمنياتى لكى بالتوفيق والسداد

حسام الاسيوطى
01-07-2010, 12:59 AM
الساده المشرفين والاخوه الاعضاء ايه اخر اخبار تحريات المباحث فى النيابه الاداريه

محمد 2009
01-07-2010, 07:31 AM
لسه يا حسام الاسيوطي منتظرين فرج الله سبحانه وتعالي
وفي ناس نزلها تحريات المباحث مثل الاخت بنت من زمن فات بعد شهريين من مقابلة امن الدولة زي ما كتبت في مشاركتها
ربنا يكرمنا زيها باذن الله تعالي

phantom™
01-07-2010, 10:38 AM
الساده المشرفين والاخوه الاعضاء ايه اخر اخبار تحريات المباحث فى النيابه الاداريه

لسة في انتظار فرج ربنا
اللهم يا مجيب السائلين اكرمني أنا وزملائي بالتعيين يارب العالمين

بنت من زمن فات
02-07-2010, 12:04 AM
ممكن حضرتك تقوليلنا حضرتك جامعة ايه وتقديرك ايه ومقابلتك فى امن الدوله كانت امتى ؟
وحضرتك المباحث لما جات لحضرتك ما اخدوش منك بيانات ولا طلبوا منك تكتبى وثيقة تعارف ممكن حضرتك تقوليلنا على اللى حصل مع حضرتك بالظبط وتطمنينا بكره ان شاء الله بعد ما تخلصى وربنا يكرمنا واياكى بالتعيين مع خالص تمنياتى لكى بالتوفيق والسداد
انا جامعة المنصورة وتقدريرى 73% لما المخبر جالى طلب ان املية كل الى ف الوثيقة الى الدرجة الرابعة تانى وبعدين روحت المركز امبارح مقابلتش ضباط انما قابلت امين شرطة وطلب منى وسالنى فلان دة يبقالك اية وفلان دة يبقالك اية وفى الاخر طلب منى شهادة وفاة احد قرايبابى وشهادة الؤهل بتاعى وشهادة لاثبات الدخل وادانى شوية اوراق موجهة لنيابات مختلفة خاصة ببعض قريبابى ومنها اسماء غلط وناس غير قرايبى المهم قالى اروح النيابات دى وارد ع الورق دة منها بس

بنت من زمن فات
02-07-2010, 12:06 AM
لسه يا حسام الاسيوطي منتظرين فرج الله سبحانه وتعالي
وفي ناس نزلها تحريات المباحث مثل الاخت بنت من زمن فات بعد شهريين من مقابلة امن الدولة زي ما كتبت في مشاركتها
ربنا يكرمنا زيها باذن الله تعالي
شكرا يامحمد وربنا يوفقنا جميعا

mt770
02-07-2010, 11:18 AM
يامسهل الامور يا رب العالمين...اللهم اكرمنا

alzamalkawy
04-07-2010, 03:58 PM
يجماعه انا جامعه طنطا فى حد طنطا معاياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااا

alzamalkawy
04-07-2010, 04:05 PM
654انا طنطا امن الدواه كان 5-13 والمباحث كانت يوم 6-22

رفيده
04-07-2010, 08:20 PM
السلام عليكم انا بقالى من شهر 5 عاملت مقابله فى امن الدوله وكانت مختلفه عن كل الناس يعنى ما حصلش حاجه معايا ولا حد سالى اقعدت لوحدى والموظف قالى بالتوفيق وخلاص حتى ذاك الوقت لما يحدث شى علما بان كل جامعه المنوفيه خلصوا تحريات المباحث من شهر 6 وكمان لى معايا من البلد عاوزة اعرف فى غلط فى الحكايه ولا لاايه ياريت الرد بليز ياجماعه

mostafa2009
05-07-2010, 03:54 PM
حد من السادة الاعضاء يعرف حد نزلو تحريات نيابة عامة؟

القاضية بدين الله
05-07-2010, 06:44 PM
اختى العزيزة رفيدة
متقلقيش والله التأخير دا مسألة نسبية من مكان للتانى وممكن فى نفس المكان
وحصلت معايا انا واصحابى فى نفس المدينة وتبع نفس المركز كمان
وطالما نزلك امن دولة وطمنك يبقى خلاص تمام .......... ان الله مع الصابرين

حسام الاسيوطى
06-07-2010, 02:34 AM
مفيش اخبار عن تحريات مديرية الامن او المباحث لازهر اسيوط

mido6666_2010
06-07-2010, 07:38 AM
مفيش اخبار عن جامعة الاسكندرية بالنسبة للتحريات الجنائية

النائب العامـ
06-07-2010, 08:43 AM
السلام عليكم انا بقالى من شهر 5 عاملت مقابله فى امن الدوله وكانت مختلفه عن كل الناس يعنى ما حصلش حاجه معايا ولا حد سالى اقعدت لوحدى والموظف قالى بالتوفيق وخلاص حتى ذاك الوقت لما يحدث شى علما بان كل جامعه المنوفيه خلصوا تحريات المباحث من شهر 6 وكمان لى معايا من البلد عاوزة اعرف فى غلط فى الحكايه ولا لاايه ياريت الرد بليز ياجماعه

التأخير طبيعي ومش لازم ان اصحابك نزل لهم يبقي لازم ينزل لك في نفس الوقت
علي العموم احسن حاجه انك تروحي مبني الامن العام في شبين الكوم في عمارات بشاير الخير
تروحي للموظف وقولي له عايزه اشوف اسمي موجود في الاسماء اللي هنا ولا لا
طبعا ممكن يقولك لا او يكسل او اي حاجه ف قولي له انك كنتي قافلة تليفوناتك او قولي له انتوا اتصلتوا بيا عشان يشوف اسمك موجود ولا لا
وعلي العموم احتمال كبير اسمك يكون موجود هناك
وكان فيه ناس سألت ولقت اسمها وماكنوش اتصلوا بيهم
وعلي العموم ما تقلقيش من التأخير لسه بدري جدا خصوصا ان دي نيابة ادارية لسه بدري عليها مش زي العامة
وسيبك بقي من الاتصال وتسألي اي حد وروحي مبني الامن العام زي ما قلت لك وان شاء الله هتلاقي اسمك ولو مش موجود هو هيقولك ان لسه اسماء هتيجي له يعني هيفهمك كله هناك او هتلاقي اسمك
بالتوفيق ان شاء الله

رفيده
06-07-2010, 03:35 PM
متشكرة على سرعه الرد بس انا فعلا سالت ومحدش رد بجواب حتى مش عارفه اعمل ايه وكمان هو قالى ان كل جامعه المنوفيه خلصوا تحرياتهم ومفيش عندنا اسماء انا عاوزة اسال ايه العله فى الموضوع علشان لو اى هيئه قضائيه اقدمت فيه تانى ابقى عارفه فى ايه بالرغم ان مفيش اى سوابق جنائيه لاى حد من اقاربى وكمان كلهم ناس محترمين يعنى مفيش عله فى الموضوع انا عاوزة اعرف بس علشان لو قدمت فى اى حاجه تانيه بليز ردورا عليا انا عاوزة اعرف اسباب لى بيحصل معايا دة وكمان ماحدتش ليا تحريات مباحث ولا اى حاجه وسالت والله فى الامن العام قالى جامعه المنوفيه اسماها خلصت ومفيش تحريات نازله لاى حد تانى والحمد الله على حال بس انا عاوزة اعرف وانا راضيه بنصينى والحمد الله الذى لايحمد على مكروه سوءه

maxman456
06-07-2010, 10:58 PM
هل في تحريات هتنزل تاني لجامعة اسيوط نيابه اداريه ولا كده خلاص على الرغم من ان في ناس نزلها تحريات جايبين 65

ABR123_123
07-07-2010, 02:18 AM
السلام عليكم
كنت عاوز اسأل السادة الاعضاء لو فيه واحد نزلة تحريات ادارية واكتشف ان ابن خالته كان اتهم فى قضية سرقة الا انه اخد براءة وكانت ملفقة له الا انه للاسف مسجل على الكمبيوتر
فما موقف المرشح فهذه الحالة هل يبقى فيه امل ولا لا

النائب العامـ
07-07-2010, 05:22 AM
السلام عليكم
كنت عاوز اسأل السادة الاعضاء لو فيه واحد نزلة تحريات ادارية واكتشف ان ابن خالته كان اتهم فى قضية سرقة الا انه اخد براءة وكانت ملفقة له الا انه للاسف مسجل على الكمبيوتر
فما موقف المرشح فهذه الحالة هل يبقى فيه امل ولا لا

انت تجيب تصرف من النيابة بما انتهت اليه القضيه
وطالما انتهت بالبراءة انت تاخد افاده منهم بكده
وتروح توديها للمباحث ويبقي كده خلاص مفيش حاجه والعبرة بالافاده اللي انت هتجيبها مش باللي متسجل علي الكمبيوتر
يعني ما تقلقش وبالتوفيق ان شاء الله

ABR123_123
08-07-2010, 02:46 AM
السلام عليكم
لو واحد كتب اخته انها متزوجة بس عند مرحلة التحريات اطلقت هل لازم يعطى للمباحث افادة بذلك ولا لا
مع العلم انه ليس معه ما يثبت ولا يستطيع ذلك لانه لم تتخذ اجراءات الطلاق لانه تلفظ بالطلاق فقط
هل بيتم التحرى عن ذلك ام لا

MeShOoO
08-07-2010, 11:08 AM
الزميل arb123 المفروض بالنسبة لحالات الطلاق يتم اخبار جهات التحري لان زوج الاخت بيخرج من دائرة التحريات لكن من وجهة نظري المتواضعة جدا ان ادام زوج الاخت معندوش اي مشكلة في التحريات وطالما لم تكن هناك اجراءات رسمية فلا يتم ذكر الواقعة لجهات التحري لعل وعسي يجمع الله من فرقتهما الحياة ايضا وربنا يكرمنا جميعا .

التحريات في النيابة الادارية اخرها شهر 8 الجاي واللي لم تنزله حتي هذه المدة يستعوض ربنا ويكون له الخير في الاحسن ان شاء الله

emo
09-07-2010, 06:54 PM
عرفت من صحابى ان البحث الجنائى نزل لجامعة اسيوط يوم الاتنين هذا الاسبوع

mido6666_2010
09-07-2010, 11:43 PM
تحريات البحث الجنائي بدأت في النزول لجامعة الاسكندرية

mt770
10-07-2010, 12:37 AM
تحريات البحث الجنائي بدأت في النزول لجامعة الاسكندرية

والله حضرتك اننى ذهبت يوما إلى مدرية الامن التى اتبعها وسألت عن نزولها فقالوا لى "عندما تأتى الملفات سنقوم بالاتصال بك"
فلا تقلق والله معنا "اللهم اكرمنا يارب "

mido6666_2010
10-07-2010, 06:31 AM
والله حضرتك اننى ذهبت يوما إلى مدرية الامن التى اتبعها وسألت عن نزولها فقالوا لى "عندما تأتى الملفات سنقوم بالاتصال بك"
فلا تقلق والله معنا "اللهم اكرمنا يارب "

يا باشا التحريات نزلت بالفعل

رجل النيابة
10-07-2010, 07:10 AM
التحريات في النيابة الادارية اخرها شهر 8 الجاي واللي لم تنزله حتي هذه المدة يستعوض ربنا ويكون له الخير في الاحسن ان شاء الله

هذا الكلام عارى تماما من الصحة والتحريات مستمرة فى النزول حتى بعد شهر 8 وبالذات فى النيابة الادارية

mt770
10-07-2010, 11:18 AM
هذا الكلام عارى تماما من الصحة والتحريات مستمرة فى النزول حتى بعد شهر 8 وبالذات فى النيابة الادارية
افهم من كلام حضرتك استاذ"رجل النيابة"انه من الممكن ان تاتى التحريات لى بعد شهر 8خصوصا اننى لم تنزل لى التحريات إلى الان وقد مر اكتر من ثلاثة شهور على المقابلة ولم تاتى لى اى شئ؟؟؟ومعى زميل اخر من نفس الجامعة ونفس المحافظة وكان معى فى نفس يوم المقابلة ولم تنزل له ايضا!!!فهل يوجد لدينا امل ان تأتى التحريات لنا بعد هذه مرور هذه الفترة الطويلة؟؟؟؟؟

mostafa2009
10-07-2010, 12:53 PM
ولو سمحتو هي تحريات أمن الدولة ممكن تستمر فترة قد ايه هل هتنتهى فى العامة والاداريه فى وقت واحد

MALDINI3
10-07-2010, 08:38 PM
يا جماعه بفضل الله النهارده نزلتلي تحريات اداريه
امين شرطه اتصل بيا من امن الدوله وقلي نزلتلك تحريات اداريه
رحتله اداني وثيقه وقلي املاها وتعالي بكره
انا جامعه اسيوط
وحبيت اقول عشان اطمن الناس ان التحريات لسه شغاله
وقدامها فتره كمان

رجل النيابة
10-07-2010, 09:14 PM
افهم من كلام حضرتك استاذ"رجل النيابة"انه من الممكن ان تاتى التحريات لى بعد شهر 8خصوصا اننى لم تنزل لى التحريات إلى الان وقد مر اكتر من ثلاثة شهور على المقابلة ولم تاتى لى اى شئ؟؟؟ومعى زميل اخر من نفس الجامعة ونفس المحافظة وكان معى فى نفس يوم المقابلة ولم تنزل له ايضا!!!فهل يوجد لدينا امل ان تأتى التحريات لنا بعد هذه مرور هذه الفترة الطويلة؟؟؟؟؟

ايوة ممكن تنزل ليك تحريات حتى بعد شهر 8 وحتى قبل الكشف الطبى وخلى املك فى الله كبير وبالتوفيق ان شاء الله

maxman456
11-07-2010, 12:46 AM
يا جماعه بفضل الله النهارده نزلتلي تحريات اداريه
امين شرطه اتصل بيا من امن الدوله وقلي نزلتلك تحريات اداريه
رحتله اداني وثيقه وقلي املاها وتعالي بكره
انا جامعه اسيوط
وحبيت اقول عشان اطمن الناس ان التحريات لسه شغاله
وقدامها فتره كمان
ممكن تعرفني تقديرك كام وانت كان يوم المقابله بتاعك امتى ؟

MALDINI3
11-07-2010, 12:47 PM
ممكن تعرفني تقديرك كام وانت كان يوم المقابله بتاعك امتى ؟

حضرتك انا مقابلتي كانت يوم 19\5
وتقديري 69.4

بنت من زمن فات
11-07-2010, 03:23 PM
الحمد للة خلصت تحريات المباحث النهاردة وتقريبا هيبعتوا الملف بكرة والتحريات كلها كويسة اما تشابهة اسماء واما احكام بالبراءة متقلوش باذن الله خير ممكن اعرف المرحلة الى بعد كدة اية

momo_h
11-07-2010, 06:35 PM
الحمد للة خلصت تحريات المباحث النهاردة وتقريبا هيبعتوا الملف بكرة والتحريات كلها كويسة اما تشابهة اسماء واما احكام بالبراءة متقلوش باذن الله خير ممكن اعرف المرحلة الى بعد كدة اية

حضرتك جامعة ايه ؟

حسام الاسيوطى
11-07-2010, 07:28 PM
[quote=بنت من زمن فات;311346]الحمد للة خلصت تحريات المباحث النهاردة وتقريبا هيبعتوا الملف بكرة والتحريات كلها كويسة اما تشابهة اسماء واما احكام بالبراءة متقلوش باذن الله خير ممكن اعرف المرحلة الى بعد كدة اية[/quote
مبروووووووك وبالتوفيق للجميع باذن الله ممكن تعرفينا انتى جامعة ايه؟ وتقديرك؟ ومقابلة امن الدوله كانت امتى؟ وايه اللى حصل معاكى فى المباحث ؟؟؟

eldinasoor
12-07-2010, 02:13 AM

الخطوه اللى جاية ان الورق لسة فى مديرية الامن اللى انتى تابعه ليها لتاخذ دورها هى الاخرى
وتقوم بالتحرى والبحث عن الاحكام تانى ثم ترسله للقسم تانى ثم بعد ذلك يسافر على الهيئه

وبالتوفيق ............. للجميع .
يــــــــــــــــــــــــــــــــــارب

eldinasoor
12-07-2010, 02:26 AM

ملحوظه

عيب عليكى تبقى وكيلة نيابه وتكتبى لفظ الجلاله غلط
(( الحمد للة ))
المفروض
(( الحمد لله ))

وبالتوفيق............ للجميع
يـــــــــــــــــــــــــــــــارب

مسافر زاده الخيال
12-07-2010, 05:00 AM
ياجماعة لو سمحتم مفيش اخبار عن تحريات المباحث لجامعة المنصورة انا عملت مقابلة امن الدولة من شهرين ولغاية دلوقتى مفيش اخبار عن تحريات المباحث فده معناه ايه ؟
ارجو الرد ضرورى

محمد 2009
12-07-2010, 03:41 PM
هناك مشاركات بتتحذف ليه بس انا مش عارف؟؟ وكلها مشاركات خاصة بالنيابة سواء الادارية او العامة ولا تحمل اي تجاوزات
نرجو من الادارة عدم حذف المشاركات

islam7273
12-07-2010, 07:09 PM
هناك مشاركات بتتحذف ليه بس انا مش عارف؟؟ وكلها مشاركات خاصة بالنيابة سواء الادارية او العامة ولا تحمل اي تجاوزات
نرجو من الادارة عدم حذف المشاركات

معلش يامحمد بيةاصبر وما صبرك الا بالله
يارب متتحزف

البدويهى
12-07-2010, 08:04 PM
يا جماعه تحريات المباحث الجنائيه نزلت لجامعه المنصوره محافظه دمياط وبالتوفيق للجميع

وكيل النائب العام(أ)
12-07-2010, 09:50 PM
السلام عليكم ازيكم يا جماعه احب اسال اذا كان حد جامعه بنى سويف وعمل مقابله المباحث ولا لا واخبار جامعه بنى سويف بالنسبه لتحريات العامه ايه

mt770
12-07-2010, 09:52 PM
يا جماعه تحريات المباحث الجنائيه نزلت لجامعه المنصوره محافظه دمياط وبالتوفيق للجميع
حضرتك من محافظة دمياط؟؟؟وتم نزول تحريات لك ف النيابة الادارية؟؟؟فهل من الممكنا عرف تقديرك وميعاد مقابلتك؟؟؟

محمد 2009
12-07-2010, 10:40 PM
السلام عليكم ازيكم يا جماعه احب اسال اذا كان حد جامعه بنى سويف وعمل مقابله المباحث ولا لا واخبار جامعه بنى سويف بالنسبه لتحريات العامه ايه

انا جامعة بني سويف ولسه تحريات المباحث لحد الوقتي
ربنا يكرمنا جميعا

محمد 2009
12-07-2010, 10:42 PM
معلش يامحمد بيةاصبر وما صبرك الا بالله
يارب متتحزف

الواحد بيحترم المنتدي وكلها مشاركات محترمة وفي سياق الموضوع والله يا isalam 7273 وخير باذن الله

البدويهى
12-07-2010, 10:59 PM
استاذى الفاضل تقديرى جيد جدا ومقابلتى 18 /4

mt770
12-07-2010, 11:05 PM
استاذى الفاضل تقديرى جيد جدا ومقابلتى 18 /4
اشكرك على الرد...واللهم وفقنا واكرمنا يارب

small cat
13-07-2010, 02:44 PM
صباح الخير هذه اولى مشاركاتي بهذا المنتدى الممتاز ارجو الااكون ضيفا ثقيلا عليكم لي تساؤل هو انني من اوائل حقوق عين شمس 2009 ونزلتلي تحريات مجلس الدولة منذ 4 اشهر ولكنني لم اشعر بنزول تحريات النيابة الادارية لي علما بان مقابلتي بالادارية كانت في شهر 3 على مااذكر فهل تؤخذ تحريات الادارية من تحريات المجلس ومتى افقد الامل في نزولها وهل يتوقف نزول التحريات في الادارية على اجابتي للسؤال في المقابلة الشخصية ؟ ارجو سرعة الاجابة ونشكر لكم حسن تعاونكم .

عضو مجلس الدولة
13-07-2010, 03:21 PM
صباح الخير هذه اولى مشاركاتي بهذا المنتدى الممتاز ارجو الااكون ضيفا ثقيلا عليكم لي تساؤل هو انني من اوائل حقوق عين شمس 2009 ونزلتلي تحريات مجلس الدولة منذ 4 اشهر ولكنني لم اشعر بنزول تحريات النيابة الادارية لي علما بان مقابلتي بالادارية كانت في شهر 3 على مااذكر فهل تؤخذ تحريات الادارية من تحريات المجلس ومتى افقد الامل في نزولها وهل يتوقف نزول التحريات في الادارية على اجابتي للسؤال في المقابلة الشخصية ؟ ارجو سرعة الاجابة ونشكر لكم حسن تعاونكم .
اولا اهلا بيك في المنتدى
ثانيا اكيد تحريات النيابة الادارية اخدوها من تحريات المجلس

small cat
13-07-2010, 04:29 PM
اولا اهلا بيك في المنتدى
ثانيا اكيد تحريات النيابة الادارية اخدوها من تحريات المجلس

استاذي وزميلي العزيز عضو مجلس الدولة شكرا جزيلا لك . ولكن سر شكي في نزول تحريات النيابة الادارية لي هو اختلاف وثيقة التعارف الخاصة بمجلس الدولة عن وثيقة تعارف النيابة الادارية من ناحية بيانات الاقارب فوثيقة تعارف مجلس الدولة وقفت حتى ازواج العمات والاعمام والخالات والاخوال بينما في وثيقة تعارف النيابة الادارية امتدت لتشمل ابنائهم وازواجهم اي الدرجة الرابعة فكيف تعلم جهات التحري بوجود هؤلاء الاقارب وهم لم يذكروا في تحريات المجلس ؟ فما هو رأيك ؟

حسام الاسيوطى
13-07-2010, 07:42 PM
هل هناك احد من محافظة اسيوط (ازهر اسيوط) نزلتله تخريات مباحث جنائيه او اى تحريات غير امن الدوله ؟؟؟

emo
14-07-2010, 07:07 PM
ياجماعه انا اتصل بيا امين وقالى انه من الامن العام قبل المباحث ا لجنائيه انا مستغرب

محمد 2009
15-07-2010, 12:19 AM
ياجماعه انا اتصل بيا امين وقالى انه من الامن العام قبل المباحث ا لجنائيه انا مستغرب

لا يا باشا عادي دي تحريات المباحث
يا رب التوفيق للجميع

محمد 2009
15-07-2010, 12:28 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اليوم نزلت تحريات المباحث لواحد صاحبي خاصة بالنيابة الادارية وراحلوا الامين البيت وقعد معاه وخد منه بيانات
وصحبي جامعة بني سويف
ربنا يكرم الجميع

ساره احمد
15-07-2010, 12:51 AM
لوسمحت ياخ محمد صاحبك دا من محا فظة ايه

law_man22
15-07-2010, 02:50 AM
انا امبارح والنهارده وان شاء الله بكره كمان شغالين معايا فى تحريات المباحث
والحمد لله التحريات كويسه ومفيش فيها مشاكل

0النائب العام0
15-07-2010, 03:27 AM
ياجماعه ممكن حد يرد عليا ويطمنى انا لسه لحد دلوقتى مانزليش تحريات مباحث بس نزلتلى امن دوله كل التاخير ده سببه ايه انا جامعه طنطا؟؟

law_man22
15-07-2010, 03:35 AM
ياجماعه ممكن حد يرد عليا ويطمنى انا لسه لحد دلوقتى مانزليش تحريات مباحث بس نزلتلى امن دوله كل التاخير ده سببه ايه انا جامعه طنطا؟؟

عادى فى ناس كتير اتاخرت
وان شاء الله هينزلك وسبب التاخير اكيد المركز او القسم اللى انت تابع له

محمد 2009
15-07-2010, 04:00 AM
لوسمحت ياخ محمد صاحبك دا من محا فظة ايه

صحبي من محافظة المنيا يا اخت ساره احمد

محمد 2009
15-07-2010, 04:01 AM
انا امبارح والنهارده وان شاء الله بكره كمان شغالين معايا فى تحريات المباحث
والحمد لله التحريات كويسه ومفيش فيها مشاكل

بالتوفيق يا law_man22 ربنا يكرمنا جميعا

بقول يا رب
15-07-2010, 05:17 AM
انا الحمد لله رب العا لمين نزلتلي تحريات المباحث امبارح وروحت في نفس اليوم وتقديري جيدجدا والاوراق المطلوبة قيدعائلي للجدين واوراق الحيازة اصل مش صورة وصورة المؤهل وورق البيت ومفردات مرتب للوالد ووالوالدة وانا جامعة بني سويف ويارب اكرمنا بحق لا اله الا انت انا وباقي الاعضاء اللهم امين

mt770
15-07-2010, 01:28 PM
اللهم أمين

محمد 2009
15-07-2010, 04:19 PM
انا الحمد لله رب العا لمين نزلتلي تحريات المباحث امبارح وروحت في نفس اليوم وتقديري جيدجدا والاوراق المطلوبة قيدعائلي للجدين واوراق الحيازة اصل مش صورة وصورة المؤهل وورق البيت ومفردات مرتب للوالد ووالوالدة وانا جامعة بني سويف ويارب اكرمنا بحق لا اله الا انت انا وباقي الاعضاء اللهم امين

مبروك الف الف مبروك للعضو الفاضل((( بقول يا رب ))) يا رب التوفيق لباقي الاعضاء باذن الله

maxman456
15-07-2010, 04:21 PM
هل تم الانتهاء من نزول تحريات النيابه الاداريه لجميع الجامعات ام لا؟ لازال الامل موجود

محمد 2009
15-07-2010, 04:26 PM
هل تم الانتهاء من نزول تحريات النيابه الاداريه لجميع الجامعات ام لا؟ لازال الامل موجود

لسه بدري يا باشا والله لسه
ان شاء الله ما زال الامل موجود وخلي املك في ربنا كبير
والله الموفق

Mido0o0o
15-07-2010, 08:48 PM
احب اهنئ كل اخوانى من جامعه بنى سويف وغيرها على نزول التحريات وانا جديد معاكم هنا وانا جامعه بنى سويف ونزلتلى تحريات نيابه اداريه بس لسه معملتش المباحث

بنت من زمن فات
15-07-2010, 10:28 PM
حضرتك جامعة ايه ؟
اسفة ع التاخير انا جامعة المنصورة

محمد 2009
16-07-2010, 03:19 AM
احب اهنئ كل اخوانى من جامعه بنى سويف وغيرها على نزول التحريات وانا جديد معاكم هنا وانا جامعه بنى سويف ونزلتلى تحريات نيابه اداريه بس لسه معملتش المباحث

مرحبا في المنتدي يا باشا انا جامعة بني سويف ونزلت لي تحريات النيابة الادارية ولسه المباحث
ربنا يكرمنا جميعا باذن الله

Mido0o0o
16-07-2010, 06:59 PM
انا الحمدلله يا جماعه نزلتلى تحريات المباحث امبارح وعقبال الجميع

shando1
17-07-2010, 05:58 PM
هي التحريات ها تخلص علي شهر كام

محمد 2009
17-07-2010, 06:44 PM
الحمد لله اليوم نزلتلي تحريات المباحث وجالي الامين البيت جامعة بني سويف
عقبال الجميع ان شاء الله
والله الموفق

ساره احمد
18-07-2010, 12:08 AM
نزلتلى تحريات المباحث وهروح ان شاء الله انا وصاحبتى جامعة بنى سويف

محمد 2009
18-07-2010, 02:08 AM
ربنا يكرم الجميع
تحريات المباحث نزلت لعدد كبير من جامعة بني سويف
والله الموفق

محمد 2009
18-07-2010, 02:09 AM
نزلتلى تحريات المباحث وهروح ان شاء الله انا وصاحبتى جامعة بنى سويف

هتروحي تعملي ايه في جامعة بني سويف؟؟ الجامعة مالها ومال التحريات!!

mt770
18-07-2010, 10:33 AM
الحمد لله اليوم نزلتلي تحريات المباحث وجالي الامين البيت جامعة بني سويف
عقبال الجميع ان شاء الله
والله الموفق
مبروك يا استاذ محمد واللهم اكرمنا يارب العالمين

بنت من زمن فات
18-07-2010, 04:11 PM
الف مبروك عقبال التعين باذن اللة بس استعد بقى يابطل لبهدلة التحريات هههههههههههه

Mido0o0o
18-07-2010, 04:30 PM
اه عندك حق بهدله كتير كل شويه روح وتعالى روح وتعالى ومش لا روح للموظف ده وارجع تانى وهكذا حاجه ايه فل بس كله يهون وان شاء الله ربنا يكرمنا كلنا بالتعين

محمد 2009
18-07-2010, 06:29 PM
مبروك يا استاذ محمد واللهم اكرمنا يارب العالمين

الله يبارك فيك يا باشا
ربنا يكرمنا جميعا

محمد 2009
18-07-2010, 06:30 PM
الف مبروك عقبال التعين باذن الله بس استعد بقى يابطل لبهدلة التحريات هههههههههههه

الله يبارك فيكي يا بنت من زمن فات ولا بهدلة ولا حاجة كل حاجة تمام وزي الفل وكل حاجة سهلة جدا قولي يا رب بس
والله الموفق

محمد 2009
18-07-2010, 06:32 PM
اه عندك حق بهدله كتير كل شويه روح وتعالى روح وتعالى ومش لا روح للموظف ده وارجع تانى وهكذا حاجه ايه فل بس كله يهون وان شاء الله ربنا يكرمنا كلنا بالتعين

لا يا باشا والله ولا روح ولا تعالي هما اللي راحولي البيت وكله تمام وفل
وربنا يكرمنا جميعا

حسام الاسيوطى
18-07-2010, 11:26 PM
الف مبروووووووووووووك يا محمد باشا على نزول التحريات وعقبال الجميع ممكن تقولنا ايه اللى حصل معاك بالظبط وايه الاوراق اللى طلبوها منك

محمد 2009
19-07-2010, 01:20 AM
الف مبروووووووووووووك يا محمد باشا على نزول التحريات وعقبال الجميع ممكن تقولنا ايه اللى حصل معاك بالظبط وايه الاوراق اللى طلبوها منك

الله يبارك في معاليك يا باشا وعقبال الجميع
الامين جالي البيت وقعد معي حوالي ساعتين كتب جميع البيانات اللي في الوثيقة في اوراق فلوسكام من بيانات الاب والام والاخوات والعمات والخالات والاعمام واولادهم وخد مني صورة من وثيقة التعارف
وبس كده والحمد لله عدت علي خير يا باشا وكل حاجة سهلة باذن الله وطبعا الواحد مينساش يظبط الامين الشاي ههههه لازم
والله ولي التوفيق

Mido0o0o
19-07-2010, 04:00 AM
يا محمد 2009 باشا اه الامين بيجيلك البيت انا كمان جالى البيت بس لسه بقى هقولوك قيد عائلى للجدين واصول الاملاك وصور منها يعنى لسه حضؤتك هتروحلهم تانى اصبر والله هتشوف العجب

محمد 2009
19-07-2010, 04:07 AM
يا محمد 2009 باشا اه الامين بيجيلك البيت انا كمان جالى البيت بس لسه بقى هقولوك قيد عائلى للجدين واصول الاملاك وصور منها يعنى لسه حضؤتك هتروحلهم تانى اصبر والله هتشوف العجب

بص يا باشا انا لا قيد ولا كلام فاضي والله العظيم مطلبش حاجة خالص يا ميدو

محمد 2009
19-07-2010, 04:09 AM

ولا عجب ولا حاجة معندناش املاك زراعيو ولا حاجة يا ريس وكل مرشح بيختلف عن غيرة بالنسبة للاوراق المطلوبة
انا عايزك تخليها علي الله بس
والله الموفق

0النائب العام0
19-07-2010, 05:37 PM
طيب هو القيدين دول لازم اصل بالنسبه ليا دول صعب شويه (انا لسه مانزليش تحريات مباحث)

محمد 2009
19-07-2010, 05:54 PM
طيب هو القيدين دول لازم اصل بالنسبه ليا دول صعب شويه (انا لسه مانزليش تحريات مباحث)

يا باشا لو طلبوا منك تعملهم يبقي لازم تعملهم لو ما طلبش خلاص

patient man
19-07-2010, 06:33 PM
يجماعة العملية سهلة اوى والناس محترمين
انا كان عندى مقابلة اليوم فى مديرية الامن
وانا جامعة بنى سويف وقابلت مدير التحريات والامين
وطلبوا منى سندات الملكية وقيد للجدين والوالد
انا جيبتله الورق وقلتله استحاله اجيبلك قيد للجدين لعدم توافر الاوراق
الظابط قالى يكفى شهادة بعدم الاستدلال
وان شاء الله خير متقلقوش

محمد 2009
19-07-2010, 06:55 PM
وان شاء الله خير متقلقوش

بالتوفيق يا باشا

0النائب العام0
19-07-2010, 07:04 PM
وان شاء الله خير متقلقوش
طيب الشهاده بعدم الاستدلال ممكن نجيبها من اين؟؟ او نعملها ازاى

حسام الاسيوطى
20-07-2010, 02:54 AM
حد يا جماعه من ازهر اسيوط نزلتله تحريات مباحث ؟؟؟

حسام الاسيوطى
20-07-2010, 03:17 AM
محمد باشا انت جامعة ايه وتقدير حضرتك لو ممكن ياباشا وايه الاوراق اللى طلبوها منك وايه اللى حصل معاك بدقه لو تكرمت ؟ اتمنى الا اكون اثقل عليك

محمد 2009
21-07-2010, 12:00 AM
محمد باشا انت جامعة ايه وتقدير حضرتك لو ممكن ياباشا وايه الاوراق اللى طلبوها منك وايه اللى حصل معاك بدقه لو تكرمت ؟ اتمنى الا اكون اثقل عليك

جامعة بني سويف التقدير 68 %
لم يطلب مني اي اوراق شوية بيانات فقط وصورة من كراسة البيانات
والله ولي التوفيق

ساره احمد
21-07-2010, 12:04 AM
ياجماعه ارجو سرعة الرد ضرورى ناس اصحابى ناس قريبهم جالهم اشتبهات وعايزين منهم ورق من النيابه بان القضايا خلصت من اسكندريه ومحافظات وبعيده وهما من بنى سويف وتعب هل ممكن الموضوع دا يخلص بالفلوس او باى طريقه تانى اللى عنده رد يا ريت يقول

eldinasoor
21-07-2010, 03:45 AM
ياجماعه ارجو سرعة الرد ضرورى ناس اصحابى ناس قريبهم جالهم اشتبهات وعايزين منهم ورق من النيابه بان القضايا خلصت من اسكندريه ومحافظات وبعيده وهما من بنى سويف وتعب هل ممكن الموضوع دا يخلص بالفلوس او باى طريقه تانى اللى عنده رد يا ريت يقول

اختى العزيزه ساره هذا حل متعب شويه وهو انك فعلا تروحى كل المحافظات وحتلاقى اما القضيه غير خاصة بالمتهم او تلاقيها خالصه تصالح المهم اللى فعلا ليه تاثير هى الجنايات

وبالتوفيق .................. للجميع
يــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارب

BOSY MA
21-07-2010, 04:08 AM
انا عايزة أعرف بعد تحريات الجنائىايه فى الادارية وهل هناك تأثير من قضية جنحة ضرب لأحد اقربائى من سنة 1985 أرجو الرد

momo_momo_momo
21-07-2010, 04:32 AM
ألف مبروك للزميل الفاضل محمد 2009 أنا بتفائل بيك بصراحة لان تحرياتى بتنزل بعدك بيومين بس وانا مستنى التحريات
وببارك مقدما للزملاء حسام الأسيوطى واسلام وان شاء الله التحريات خلال يومين
أنا شريعة وقانون طنطا وعقبال الكشف الطبى

phantom™
21-07-2010, 02:37 PM
ياجماعه ارجو سرعة الرد ضرورى ناس اصحابى ناس قريبهم جالهم اشتبهات وعايزين منهم ورق من النيابه بان القضايا خلصت من اسكندريه ومحافظات وبعيده وهما من بنى سويف وتعب
حضرتك هل الموضوع مجرد اشتباهات يعني فيه تشابه في الاسماء بين أحد اقارب صديقتك واحد اصحاب السوابق أم ان هناك قضايا سابقة لاحد أقارب صديقتك تم الحكم فيها بالبراءة أو انتهت بالتصالح
ان كانت الاولى فا حضرتك بتنفي الامر عن طريق انه يتعمل قيد عائلي لوالد الشخص صاحب الاشتباه يعني لوالد قريب صديقتك أو تجيب صورة من بطاقة قريبها وصورة من شهادة ميلاده
أما بالنسبة للحالة الثانية فا هيكون عليها اللجوء الى تلك المحافظات

حسام الاسيوطى
21-07-2010, 07:56 PM
[QUOTE=momo_momo_momo;316046]ألف مبروك للزميل الفاضل محمد 2009 أنا بتفائل بيك بصراحة لان تحرياتى بتنزل بعدك بيومين بس وانا مستنى التحريات
الله يبارك فيك يا باشا بس على ايه انا ما عنديش جديد انا خلصت امن الدوله بس ولسه مستنى التحريات عموما الف الف شكر يا باشا وربنا يكرمنى واياك ياااااااارب

momo_h
21-07-2010, 08:51 PM
لو سمحت عايز اعرف هل قضايا ايصال الامانة لها تأثير علي التعيين ؟

يا ريت يا جماعه حد يرد عليا ويقدر يفيدني ويكون واثق من كلامه

BOSY MA
22-07-2010, 01:02 AM
انا عايزة أعرف بعد تحريات الجنائىايه فى الادارية وهل هناك تأثير من قضية جنحة ضرب لأحد اقربائى من سنة 1985 أرجو الرد ضرورى

محمد 2009
22-07-2010, 04:45 AM
ألف مبروك للزميل الفاضل محمد 2009 أنا بتفائل بيك بصراحة لان تحرياتى بتنزل بعدك بيومين بس وانا مستنى التحريات

يا باشا الله يبارك فيك دا شرف لي انك تتفائل بيا ربنا يكرمك باذن الله
ربنا يكرم الجميع بالتحريات

momo_momo_momo
22-07-2010, 04:59 AM
[quote=momo_momo_momo;316046]ألف مبروك للزميل الفاضل محمد 2009 أنا بتفائل بيك بصراحة لان تحرياتى بتنزل بعدك بيومين بس وانا مستنى التحريات
الله يبارك فيك يا باشا بس على ايه انا ما عنديش جديد انا خلصت امن الدوله بس ولسه مستنى التحريات عموما الف الف شكر يا باشا وربنا يكرمنى واياك ياااااااارب
حسام بية أكيد نزلك تحريات البحث الجنائى بس المشكلة التأخير من الأمن
ما تقلقش يا باشا هانباركلك خلال ايام على التحريات

الأفــوكــــاتــــو
22-07-2010, 05:33 AM
هو كل اللى قدم نزلتلة تحريات ولا اية ياجماعة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ العدد اللى نزلة تحريات كبير جدآ يكاد يكون الكل ............

محمد 2009
22-07-2010, 05:37 AM
هو كل اللى قدم نزلتلة تحريات ولا اية ياجماعة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ العدد اللى نزلة تحريات كبير جدآ يكاد يكون الكل ............

لا يا باشا مش كل الناس في ناس لسه منزلش ليها تحريات ادارية ربنا يكرمهم جميعا يا رب ولكن الادارية فعلا نزلت تحريات لمرشحين كتير جدا وليس الكل
والله الموفق

الأفــوكــــاتــــو
22-07-2010, 05:42 AM
شكرآآآآآآآآ استاذ // محمد ... على الرد ... وننتظر الايام القادمة يمكن تنزل للباقى .. لا احد يعلم سياسة الهيئة السنة دية ..... ربنا يكرمكم ............

محمد 2009
22-07-2010, 03:45 PM
العضو الفاضل((( عبد الحكيم عامر)))) سألت يا باشا اليوم عن كامب شيزار اللي حضرتك بتسأل عليها تبع (((( قسم اول الرمل يا استاذ عبد الحكيم)))
والله الموفق

عبدالحكيم عامر
22-07-2010, 04:01 PM
يا محمد 2009 دخلت اشوف اللي انت قولت عليه في فاتوره التليفون لم يظهر هذا ارجو الافاده الصحيح

mostafa2009
22-07-2010, 04:55 PM
اللهم اكرمنا جميعا بالتعيين

محمد 2009
22-07-2010, 05:13 PM
يا محمد 2009 دخلت اشوف اللي انت قولت عليه في فاتوره التليفون لم يظهر هذا ارجو الافاده الصحيح

لا اله الا الله محمد رسول الله يا عم علشان خاطر ربنا انا سألت واحد وكيل نيابة في اسكندرية وبلغني ان كامب شيرزار تبع قسم اول الرمل
وبعدين اديلك شهرين او اكتر بتسال السؤال ده مالك بس يا عم انت مش عارف المكان اللي ساكن فيه تبع ايه؟؟؟ اسأل بنفسك اخي العزيز وابقي طمنا وعرفنا انت تبع ايه بالظبط

عبدالحكيم عامر
22-07-2010, 09:31 PM
دلوقتي واحد قال تبع باب شرقي و اخر قال رمل اول ما علينا طيب تبع اني سنترال معلش بسال كتير يا جماعه بس ارجوكم الرد والاهتمام واللي يرد يا ريت يكون من هناك

عبدالحكيم عامر
22-07-2010, 09:52 PM
شكراااااااااااااااااا يا جماعه خلاص قدرت اوصل للي انا عايز متشكر جداااااااااااااااااااااااااااااااا

محمد 2009
22-07-2010, 10:26 PM
بالتوفيق يا استاذ عبد الحكيم عامر

mostafa2009
24-07-2010, 12:42 PM
أعلان هيئة قضايا الدولة دفعة 2009 نزل النهاردة فى جريدة أخبار اليوم عدد السبت
سحب الملفات من يوم 26/7

محمد 2009
24-07-2010, 04:06 PM
قضايا الدولة نزلت الاعلان النهاردة دفعة 2009 جيد
سحب الملفات من يوم 26-7-201 الي 5-8-2010
التسليم 8-8-2010 الي 6-9-2010
في جريدة اخبار اليوم صفحة 8
والله الموفق

marco55555
24-07-2010, 08:37 PM
السيد المشرف المحترم و الاستاذ محمد 2009 هل قضايا مثل جنح تبديد الاصلاح الزراعي و الضرائب و البني علي الاراضي الزراعية و تبوير الارض و قضايا التموين و المشاجرة و الاصابة الخطأ حتي لوكانت للدرجة الرابعة مثل زوج العمة أو الخال تؤثر علي التحريات أرجو الافادة و شكرا

marco55555
24-07-2010, 08:41 PM
السيد المشرف المحترم و الاستاذ محمد 2009هل قضايا مثل جنح تبديد الاصلاح الزراعي و الضرائب و البني علي الاراضي الزراعية و تبوير الارض و قضايا التموين و المشاجرة و الاصابة الخطأ حتي لوكانت للدرجة الرابعة مثل زوج العمة أو الخالة تؤثر علي التحريات أرجو الافادة و شكرا

محمد 2009
24-07-2010, 08:48 PM
السيد المشرف المحترم و الاستاذ محمد 2009هل قضايا مثل جنح تبديد الاصلاح الزراعي و الضرائب و البني علي الاراضي الزراعية و تبوير الارض و قضايا التموين و المشاجرة و الاصابة الخطأ حتي لوكانت للدرجة الرابعة مثل زوج العمة أو الخالة تؤثر علي التحريات أرجو الافادة و شكرا

يا استاذ marco55555 ما دام جرائم غير مخلة بالشرف لا تؤثر باذن الله ولكن من الافضل التصالح وانهاء جميع القضايا
لانه من المعروف التحريات النظيفة حتي الدرجة الرابعة بدون قضايا او مشاكل كويسة جدا في الاختيار
وبالتوفيق باذن الله يا استاذ ماركو نزلك تحريات ادارية ولا لسه؟؟؟؟ والتحريات النيابة العامة نزلت ليك ولا لسه؟؟

mostafa2009
24-07-2010, 10:22 PM
هيئة قضايا الدولة

يعلن عن قبول طلبات التعيين في و ظيفة

مندوب مساعد

من خريجي كليات الحقوق و الشريعة و القانون و الشرطة
عام 2009

بتقدير عام تراكمي ( جيد ) علي الأقل

و يشترط :

1- ألايزيد السن فى تاريخ نشر هذا الأعلان علي ثلاثين عاما .
3- أن تتوافر في المتقدم الأهلية و الصلاحية و الكفاءة اللازمة لشغل تلك الوظيفة القضائية المعلن عنها طبقا لما تقدره اللجنة المختصة بهيئة قضايا الدولة .
4-أن تثبت لياقته الطبية وفقا للتحاليل و الفحص الطبي من الجهة الطبية التي تحددها الهيئة .

تسحب استمارات التقديم خلال الفترة

من 26/7/2010

حتي 5/8/2010

تقدم الطلبات بمقر الهيئة بالقاهرة - مجمع التحرير - الدور العاشر

خلال الفترة من 8/8/2010

حتي 6/9/2010

وفقا للشروط و مواعيد التقديم المحددة لكل جامعة و المعلن عنها بالأمانة العامة للهيئة .

و لن يلتفت للطلبات التي تقدم قبل أو بعد الميعاد أو التي ترد بالبريد أو غير المستوفاه .

mostafa2009
24-07-2010, 10:23 PM
طريقة الذهاب لمكان الهيئة :
مقر الهيئة موجود في مجمع التحرير يعني هتركب المترو اتجاه حلوان وتنزل في محطة أنور السادات وتطلع من عند اللوحة اللي مكتوب عليها المجمع هتلاقيك أمامه تطلع على طول الدور العاشر

mt770
25-07-2010, 02:30 AM
هل مطلوب فى هيئة قضايا الدولة صحيفة حالة جنائية للوالد؟؟؟ام للمرشح فقط؟؟؟؟

محمد 2009
25-07-2010, 02:51 AM
غالبا للمرشح ولوالد المرشح وهتعرف اكتر لما تسحب الملف هيكون مكتوب داخل الملف الاوراق المطلوبة يا باشا
ربنا يكرمنا جميعا

ماما كوكو
27-07-2010, 03:09 AM
هل انتهى نزول التحريات بالنسبة للادارية ولا لسة فى امل فى نزول تحريات

محمد 2009
27-07-2010, 03:26 AM
هل انتهى نزول التحريات بالنسبة للادارية ولا لسة فى امل فى نزول تحريات
لسه باذن الله يا ماما كوكو خلي املك في الله كبير بالنسبة الادارية لسه ما زالت التحريات شغاله

رفيده
28-07-2010, 04:59 PM
انا لسه برده مفيش جديد فى تحريات النيابه نزل ليا امن دولة من شهرين ومفيش جديد ولا امن عام ولا مباحث وانا خايفه اقدم فى الهيئه بالرغم انا مش عارفه ليه التحريات وفقت

ahmad231
28-07-2010, 05:28 PM
على فكرة ياجماعه التحريات لازم تنزل كلها ورا بعضها مينفعش تقف عند جزء معين وال نزله امن دوله لازم هينزله بحث جنائي وامن عام حتى لو بعد سنه بس لازم كله ينزل التحريات مابتتجزئش

محمد 2009
28-07-2010, 07:50 PM
انا لسه برده مفيش جديد فى تحريات النيابه نزل ليا امن دولة من شهرين ومفيش جديد ولا امن عام ولا مباحث وانا خايفه اقدم فى الهيئه بالرغم انا مش عارفه ليه التحريات وفقت
والله يا اخت رفيدة المفروض كان جالك تحريات المباحث من زمان يعني غالبا كل الناس الي نزلها امن دولة خلصت الامن العام بعديها بكتيرها شهر وممكن انتظري يمكن تحريات المباحث بتتاخر عندكوا شويه
وربنا يوفقك ان شاء الله وكلام الاستاذ ahmed231 مظبوط ان شاء الله هتنزلك تحريات المباحث خلال الايام القادمة

ماما كوكو
29-07-2010, 05:34 AM
شكرا جزيلا للاخ محمد 2009 على سرعة الرد
واعود على حضرتك بالسؤال هل عند ك معلومات عن ملفات للادارية متبقية فى مكتب الامن العام .

ماما كوكو
29-07-2010, 05:37 AM
يا جماعة لو حد عندة اجابة صحيحة لهذا السؤال من فضلكم يرد عليا بالاجابة .

(من هو الفاعل الاساسى لجريمة الرشوة )

محمد 2009
29-07-2010, 08:10 AM
شكرا جزيلا للاخ محمد 2009 على سرعة الرد
واعود على حضرتك بالسؤال هل عند ك معلومات عن ملفات للادارية متبقية فى مكتب الامن العام .
لا شكر علي واجب يا باشا
لا والله معنديش اي معلومات عن الادارية لكن لسه بدري تحريات النيابة الادارية ما زالت شغاله يا باشا
وربنا يوفق الجميع

المحامى فتحى نوفل
29-07-2010, 01:02 PM
انا حصلت علي دبلوم دور مايو 2010 عاوز ارفق هذه الشهاده بملف الاداريه الافاده وشكرا

محمد 2009
29-07-2010, 02:40 PM
انا حصلت علي دبلوم دور مايو 2010 عاوز ارفق هذه الشهاده بملف الاداريه الافاده وشكرا
اعتقد يا باشا لا يجوز ارسال اوراق تاني خلاص كده من زمان ما دام التحريات اتبعتت من فترة والله اعلم
وربنا يكرمنا باذن الله

ahmad231
29-07-2010, 06:13 PM
الموظف العام هو الفاعل الاساسي لجريمه الرشوة

ahmad231
29-07-2010, 06:15 PM
يا جماعة لو حد عندة اجابة صحيحة لهذا السؤال من فضلكم يرد عليا بالاجابة .

(من هو الفاعل الاساسى لجريمة الرشوة )
الفاعل الاساسي في الرشوة هو الموظف العام

MeShOoO
29-07-2010, 06:19 PM

الزميل فتحي نوفل حضرتك هتاخد شهادة الدبلوم وتروح المبني اللي احنا حضرنا فيه المقابلة يا باشا وتقولهم عاوز ارفق شهادة دراسات عليا هيعملوهالك عادي وربنا يكرمك ويكرم الجميع ...

محمد 2009
30-07-2010, 03:58 PM
ربنا يوفق الجميع

عبدالحكيم عامر
30-07-2010, 07:21 PM
هل يجوز سحب ملف الاداريه اصل انا محتاج الشهادات اللي رفقه في الملف عشان اقدمه في مجلس الدوله لاي مش عارف اطلع شهادات تانيه لاني مقضتش التربيه العسكريه وفي تشديد وممنوع اي شهاده تطلع حاليا اعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي العلم لم يتم لي زول تحريات بالنيابه الاداريه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وعايز اسحب الملف ؟؟؟؟؟
ينفع ولا لاء
ارجووووووووووو الرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

القانون العالمى
30-07-2010, 08:46 PM
السلام عليكم
انا نزلتلى تحريات اداريه امن دوله من حوالى شهر ونصف اويزيد ولسه الامن العام مااتصلش بيا هل ممكن يكون فيه مشكله ولا لسه بدرى ولا ايه بصراحه اناقلقان اوى اوى

محمد 2009
30-07-2010, 08:58 PM
السلام عليكم
انا نزلتلى تحريات اداريه امن دوله من حوالى شهر ونصف اويزيد ولسه الامن العام مااتصلش بيا هل ممكن يكون فيه مشكله ولا لسه بدرى ولا ايه بصراحه اناقلقان اوى اوى
مفيش قلق باذن الله يا استاذ القانون العالمي انتظر تحريات الامن العام خلال ايام قليلة لا تقلق لازم يتصلو بيك
ربنا يكرمك

حسام الاسيوطى
30-07-2010, 11:16 PM
فى حد يا جماعه من ازهر اسيوط نزلتله تحريات مباحث ؟

عبدالحكيم عامر
31-07-2010, 01:02 AM
هل يجوز سحب ملف الاداريه اصل انا محتاج الشهادات اللي رفقه في الملف عشان اقدمه في مجلس الدوله لاي مش عارف اطلع شهادات تانيه لاني مقضتش التربيه العسكريه وفي تشديد وممنوع اي شهاده تطلع حاليا اعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وعايز اسحب الملف ؟؟؟؟؟
ينفع ولا لاء
ارجووووووووووو الرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ashrafelgendy
31-07-2010, 01:41 AM
الفاعل الاساسى لجريمة الرشوة هو الموظف العام لانة تقدم ( طلب او اخذ او قبل ) العطية او الوعد بها فجريمة الرشوة هنا تامة ولابد وان يكون الجانى موظف عام لان الصفة لازمة فى جريمة الرشوة اى ان الموظف العام هو فاعل الاول فى جريمة الرشوة

0النائب العام0
31-07-2010, 05:39 AM
ممكن ياحماعه حد يفيدنا هى لسه فى ملفات فى المباحث اصل انا مانزليش تحريات مباحث لحد دلوقتى وكان نزلى امن دوله او ايه الى حصل

محمد 2009
31-07-2010, 09:01 PM
ممكن ياحماعه حد يفيدنا هى لسه فى ملفات فى المباحث اصل انا مانزليش تحريات مباحث لحد دلوقتى وكان نزلى امن دوله او ايه الى حصل
يا معالي النائب العام لازم ينزلك تحريات المباحث باذن الله يا باشا الصبر
ربنا يكرمك ويكرمنا ان شاء الله

عبدالحكيم عامر
01-08-2010, 01:35 AM
سالت السؤال اكثر من مره ولم يتم الرد عليا
وعايز اسحب الملف ؟؟؟؟؟
ينفع ولا لاء
ارجووووووووووو الرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محمد 2009
01-08-2010, 02:32 AM
سالت السؤال اكثر من مره ولم يتم الرد عليا
وعايز اسحب الملف ؟؟؟؟؟
ينفع ولا لاء
ارجووووووووووو الرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يا ريس عبد الحكيم عامر اذهب بنفسك للنيابة الادارية واحكي مشكلتك هناك وهما الل هيفيدوك بالكلام الصحيح والاكيد يا باشا
وربنا يكرمنا جميعا

maxman456
01-08-2010, 07:11 PM
الساده الاعضاء الكرام هل في امل في نزول التحريات ام لا حتى الان ؟؟؟؟؟؟؟

MALDINI3
01-08-2010, 07:30 PM
الساده الاعضاء الكرام هل في امل في نزول التحريات ام لا حتى الان ؟؟؟؟؟؟؟

اكيد في امل خصوصا في الاداريه عشان بتاخد وقت
وخلي املك في ربنا كبير عشان تحرات الاداريه لسه شغاله
وبالتوفيق

محمد 2009
01-08-2010, 09:31 PM
النيابة الادارية تحرياتها بتاخد وقت كتير جدا يا استاذ maxman456 وتختلف عن النيابة العامة لان النيابة الادارية بتتطلع بعد سنتين كاملين
كان معانا والله واحد نزلتله تحريات نيابة ادارية في شهر 6 وهو دفعة 2008 يعني شوف نزلت له بعد فترة طويلة جدا ازاي
ان الله مع الصابرين
وربنا يكرمنا جميعا

ماما كوكو
02-08-2010, 02:48 AM
الاخوة جميعا الامل فى اللة وحدة ومازال الامل قائما عندى فى نزول التحريات لنا ان شاء اللة

والعشم فى وجة اللة وحدة ............................ يارب اكرمنا

محمد 2009
02-08-2010, 03:31 AM
الاخوة جميعا الامل فى اللة وحدة ومازال الامل قائما عندى فى نزول التحريات لنا ان شاء اللة

والعشم فى وجة اللة وحدة ............................ يارب اكرمنا
لسه بدري باذن الله يا ماما كوكو ربنا يكرمك ان شاء الله

مارو سراج
05-08-2010, 02:05 PM
هل معيار 70%لابد ان يطبق ولا ممكن التغاضى عنه ارجو الرد

mostafa2009
05-08-2010, 05:37 PM
هل تم الانتهاء من التحريات؟

محمد 2009
05-08-2010, 08:40 PM
هل معيار 70%لابد ان يطبق ولا ممكن التغاضى عنه ارجو الرد
مش شرط يا ريس في ناس كتير اتعينت واقل من 70 اخي الفاضل

هل تم الانتهاء من التحريات؟
لسه بدري يا باشا انتظر ان الله مع الصابرين

MickyMan
07-08-2010, 11:28 PM
انا نزلى تحريات امن دولة من اكتر من شهر و لغاية دلوقتى مش نزلتلى اى تحريات تانية
هل هذا طبيعى ؟!!!؟

romansy12
08-08-2010, 01:49 AM
عادى تحريات الجنائى ممكن تنزل بعد شهريين او اكتر انا حصل معايا كدة .بدال نزلك امن دولة يبقى الجنائى تحصسل حاصل

ramy katkot
08-08-2010, 04:31 AM
كل سنةوانتم طيبين

محمد 2009
08-08-2010, 07:44 AM
انا نزلى تحريات امن دولة من اكتر من شهر و لغاية دلوقتى مش نزلتلى اى تحريات تانية
هل هذا طبيعى ؟!!!؟
لا تقلق اخي الفاضل انتظر تحريات المباحث في هذا الشهر وربنا يكرمك باذن الله

themaze
09-08-2010, 01:42 PM
هل لو كان فى تحريات امن الدولة لاحد المرشحين قضية ل عمة مثلا ولكن كانت من اكتر من 20 سنة

ولكن نزلة تحريات مباحث

السؤال هل لو كانت القضية دى ليها تاثير يضرة مكنش هينزلة تحريات مباحث وكان هيترفض من امن الدولة ولا ال بينزلة تحريات امن دولة كدة كدة بينزلة مباحث ؟

ارجو الرد

marco55555
09-08-2010, 08:17 PM
جوز العمة درجة كام وقضاياه تؤثر علي التحريات

zezuo
09-08-2010, 10:13 PM
جوز العمة درجة كام وقضاياه تؤثر علي التحريات

زوج العمة ياخذ نفس درجة العمة يعنى درجة تالتة وده حسب نصوص القانون المدنى
" اقارب احد الزوجين يعتبرون فى نفس القرابه والدرجة بالنسبة الى الزوج الأخر " قانون مدنى مادة 37

اما عن خصوص تاثير القضايا فهذا على حسب نوع القضية

محمد 2009
09-08-2010, 11:14 PM
اذا كانت قضايا غير مخلة بالشرف فلا تاثير باذن الله تعالي
وبالتوفيق باذن الله

bosy1
10-08-2010, 12:22 AM
فى اعتقادى الشخصى والله هو الاعلم ان تحريات المباحث ليس اها علاقه بأمن الدوله الاثنين يتم ارسالهم الى الجهى المعنيه وهى التى تقرر وكل سنه وانتو طيبين

محمد 2009
10-08-2010, 03:02 AM
فى اعتقادى الشخصى والله هو الاعلم ان تحريات المباحث ليس اها علاقه بأمن الدوله الاثنين يتم ارسالهم الى الجهى المعنيه وهى التى تقرر وكل سنه وانتو طيبين
تمام كلام حضرتك كل جهة منفصلة عن الاخري وكل جهة لها تقرير
ورمضان كريم وكل عام وانتم بخير:ram::ram:

totti_2007
10-08-2010, 11:42 PM
لو سمحت يا جماعة انا عايز اسال هى قضايا الشيك بتأثر ولا لا فى التحريات

totti_2007
10-08-2010, 11:53 PM
وقضية الشيك خاصة بزوج خالتى ومحصورة فى تاريخ 2000 وزوج خالتى توفى 2001 والحكم صدر 2005 هل يؤثر ذلك ارجو الرد

رجل النيابة
11-08-2010, 12:55 AM
وقضية الشيك خاصة بزوج خالتى ومحصورة فى تاريخ 2000 وزوج خالتى توفى 2001 والحكم صدر 2005 هل يؤثر ذلك ارجو الرد

لاتوثر ان شاء الله اطلاقا حيث انة توفى وحيث انة زوج خالتك فدرجتة درجة ثالثة وحيث ان القضية من 2005 يعنى المفروض تكون انقضاء سواء بالوفاة او بمضى المدة وبالتوفيق ان شاء الله

ghost_hamdi
11-08-2010, 02:45 PM
يا ريت يا جماعة نعرف ايه اللي بعد التحريات يعني امتا تبدا التصفية وامتا اكلم حد علشان اسمي ميخرجش في التصفية

MickyMan
12-08-2010, 01:29 AM
الحمدلله انا نزلى تحريات الأمن العام و المقابلة بتاعتى بكرة
ممكن لو سمحتوا حد يقولى اية اللى حيحصل و اتصرف ازاى
و انا منزلتليش بحث جنائى , حينزلى ولا لأ
واية المرحلة اللى بعد كدة؟
شكرا

mt770
12-08-2010, 12:00 PM
السلام عليكم يا شباب المنتدى الكرام
اننى عندى سؤال مهم جدا هل تم الانتهاء من نزول التحريات للنيابة الادارية ام لا؟؟؟ وارجو الرد عليه من اى عضو فاضل

محمد 2009
12-08-2010, 03:44 PM
السلام عليكم يا شباب المنتدى الكرام
اننى عندى سؤال مهم جدا هل تم الانتهاء من نزول التحريات للنيابة الادارية ام لا؟؟؟ وارجو الرد عليه من اى عضو فاضل
اخي الفاضل mt770 لم يتم الانتهاء من نزول التحريات التحريات ما زالت شغالة يا باشا ومن المعروف ان تحريات النيابة الادارية بتكون لمده طويلة وعلي دفعات
وربنا يكرمك ويكرمنا ان شاء الله

mt770
12-08-2010, 04:09 PM
اخي الفاضل mt770 لم يتم الانتهاء من نزول التحريات التحريات ما زالت شغالة يا باشا ومن المعروف ان تحريات النيابة الادارية بتكون لمده طويلة وعلي دفعات
وربنا يكرمك ويكرمنا ان شاء الله
اولا اشكرك على الرد استاذ محمد2009 واللهم اكرمنا يارب العالمين

MickyMan
12-08-2010, 04:52 PM
الحمدلله انا نزلى تحريات الأمن العام و المقابلة بتاعتى النهاردة
شكرا

mt770
12-08-2010, 05:04 PM
شكرا

هل هذا هو اول اتصال بحضرتك؟؟؟وحضرتك تابع لاى جامعة؟؟؟وتقدير حضرتك كام؟؟وميعاد المقابلة الخاصة بكم؟؟
واسف للاسئلة الكثيرة

MickyMan
12-08-2010, 05:38 PM
هل هذا هو اول اتصال بحضرتك؟؟؟وحضرتك تابع لاى جامعة؟؟؟وتقدير حضرتك كام؟؟وميعاد المقابلة الخاصة بكم؟؟
واسف للاسئلة الكثيرة
نزلتلى تحريات امن دولة من اكتر من شهر .المقابلة النهاردة
تحت امر معاليك

محمد 2009
12-08-2010, 06:18 PM
شكرا
الف مبروك يا استاذ micyman علي نزول التحريات
بص حضرتك مقابلة تحريات امن الدولة في الاول تمام بعد كده الامن العام المقابلة اللي هتعملها حضرتك وخلاص علي كده
وبعد كده انتظر فترة لما ربنا يكرمك ويكرمنا ويتصلوا بيك للكشف الطبي
ممكن تلاقي ناس رايحالك البيت تبع المباحث القسم اللي انت تابع ليه عادي عاوزين الشاي وكدا
بالنسبة للامن العام هيجيلك الامين وهياخد البيانات كلها منك وممكن ياخد صورة من كراسة البيانات
وربنا يكرمنا جميعا

موفق باذن الله
13-08-2010, 11:07 AM
السسسسسسسسسلام عليكم يا شباب كل سنه وانتم طيبين رمضان كريم ........... اما بعد .... لو سمحتم ارجو من الاخوه الاعضاء او الزائرين وطبعااا مشرفنا المميز ان يوضح احدكم لى موقفى الغااااااامض الان من التحريات وهل فى حد مثلى ولا لاء ( انا نزلى تحريات امن دوله من حوالى 3 شهور والى الان لم ينزل لى تحريات الامن العام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ) هل التاخير دا عاااادى ؟ ؟ ؟ مع العلم ان كل زمايلى الى اعرفهم سواء من داخل محافظتى او خارجها استكملو تحريات الامن العام الخاص بالاداريه منذ حوالى شهر ؟؟؟ الا اانا ؟ ؟ ...... طيب وان كان دا عادى استنى اد ايه كدا ان شاء الله على ما تنزل لى ( السنه الجايه ان شاء الله ) ..... ولكم جزيل الشكر والاحترام لحسن القراءه والاهتمام

محمد 2009
13-08-2010, 01:33 PM
السسسسسسسسسلام عليكم يا شباب كل سنه وانتم طيبين رمضان كريم ........... اما بعد .... لو سمحتم ارجو من الاخوه الاعضاء او الزائرين وطبعااا مشرفنا المميز ان يوضح احدكم لى موقفى الغااااااامض الان من التحريات وهل فى حد مثلى ولا لاء ( انا نزلى تحريات امن دوله من حوالى 3 شهور والى الان لم ينزل لى تحريات الامن العام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ) هل التاخير دا عاااادى ؟ ؟ ؟ مع العلم ان كل زمايلى الى اعرفهم سواء من داخل محافظتى او خارجها استكملو تحريات الامن العام الخاص بالاداريه منذ حوالى شهر ؟؟؟ الا اانا ؟ ؟ ...... طيب وان كان دا عادى استنى اد ايه كدا ان شاء الله على ما تنزل لى ( السنه الجايه ان شاء الله ) ..... ولكم جزيل الشكر والاحترام لحسن القراءه والاهتمام
ان شاء الله هينزلك الامن العام انتظر الاتصال بك في اي وقت عادي جدا بتكون عملية تاخير بس او اجراءات تمام لانه لازم ينزلك امن عام باذن الله
وبالله التوفيق

موفق باذن الله
14-08-2010, 08:47 AM
ان شاء الله هينزلك الامن العام انتظر الاتصال بك في اي وقت عادي جدا بتكون عملية تاخير بس او اجراءات تمام لانه لازم ينزلك امن عام باذن الله
وبالله التوفيق
انا شااكر جدا لحضرتك على الرد .... لكن ؟ لو مش نزلت تكون ايه الافتراضات الموجوده اماامى .... ولكم جزيل التقدير والاحترام

محمد 2009
14-08-2010, 11:49 AM
انا شااكر جدا لحضرتك على الرد .... لكن ؟ لو مش نزلت تكون ايه الافتراضات الموجوده اماامى .... ولكم جزيل التقدير والاحترام

حضرتك تسأل بنفسك وتشوف لماذا التاخير لكي تطمئن وربنا يكرمك ان شاء الله طبعا السؤال هيكون في مديرية الامن التابع لها

موفق باذن الله
15-08-2010, 12:18 PM
حضرتك تسأل بنفسك وتشوف لماذا التاخير لكي تطمئن وربنا يكرمك ان شاء الله طبعا السؤال هيكون في مديرية الامن التابع لها
انا شااااكر جدا لاهتمام حضرتك يا محمد بك لكن انا سالت فى المديريه وبرضو مش لاقيت اسمى ؟؟؟ ..... طيب هوا ممكن افترض انهم خلصوها من غير ما يبعتوا لى !!!!

محمد 2009
15-08-2010, 03:08 PM
انا شااااكر جدا لاهتمام حضرتك يا محمد بك لكن انا سالت فى المديريه وبرضو مش لاقيت اسمى ؟؟؟ ..... طيب هوا ممكن افترض انهم خلصوها من غير ما يبعتوا لى !!!!

لا شكر علي واجب
بص يا باشا من الصعب ان التحريات يخلصوها من غير ما يبعتولك لازم حضرتك كانوا اتصلوا بيك لو نزلك تحريات لاجراء المقابلات كامن الدولة والامن العام وخصوصا انت بتقول انك سألت في المديرية ولم تجد اسمك فانتظر وربنا يكرمك باذن الله
لانه من المعروف ان تحريات النيابة الادارية بتستمر لمدة طويلة فان شاء الله يتصلوا بيك
وربنا يكرمنا جميعا

marco55555
15-08-2010, 06:01 PM
السيد الاستاذ مشرف المنتدي و الاستاذ محمد 2009 كل عام وأنتم بخير وبسأل سيادتكم هي قضية تبديد منقولات حجز اداري منتهي بالتقادم تؤثر علي التحريات و شكرا

محمد 2009
15-08-2010, 06:32 PM
السيد الاستاذ مشرف المنتدي و الاستاذ محمد 2009 كل عام وأنتم بخير وبسأل سيادتكم هي قضية تبديد منقولات حجز اداري منتهي بالتقادم تؤثر علي التحريات و شكرا
وانت بالصحة والسلامة يا استاذ ماركو marco5555
بالنسبة لقضية التبديد لا توثر باذن الله ما دامت انتهت بالتقادم او التصالح وانها قضايا غير مخلة بالشرف كالسرقة والمخدرات وغيرها من القضايا المخلة بالشرف
فلا تقلق مفيش تاثير ولا حاجة ان شاء الله
وربنا يكرمك

الثعلب العربى
16-08-2010, 11:51 PM
متى يتم كسر الصمت

لسة سنة كاملة على الطبى
ومفيش اى اخبار طوال السنة

محمد 2009
17-08-2010, 12:43 AM
متى يتم كسر الصمت

لسة سنة كاملة على الطبى
ومفيش اى اخبار طوال السنة

طبعا النيابة الادارية مشوارها طويل
ان الله مع الصابرين
ويا مسهل الامور يا الله

ماما كوكو
17-08-2010, 04:16 PM
ادعو لنا يا جماعة بنزول التحريات بحق هذا الشهر الكريم

محمد 2009
17-08-2010, 05:49 PM
ادعو لنا يا جماعة بنزول التحريات بحق هذا الشهر الكريم
ربنا يوفق جميع الاعضاء باذن الله بنزول التحريات سواء العامة او الادارية ان شاء الله
وان الله مع الصابرين

عضو هيئة قضائية
18-08-2010, 12:53 AM
ربنا يكرمك جميعامشوار الادارية ما زال طويلا دفعة 2008 امامةا من شهرين الى ثلاثة اشهر ودفعة 2009 امامها اكثر من سنة يعنى على شهر عشرة بعد القادم
العملية محتاج صبر ودعاء

mt770
18-08-2010, 11:05 AM
ربنا يكرمك جميعامشوار الادارية ما زال طويلا دفعة 2008 امامةا من شهرين الى ثلاثة اشهر ودفعة 2009 امامها اكثر من سنة يعنى على شهر عشرة بعد القادم
العملية محتاج صبر ودعاء
افهم من كلام حضرتك انه من الممكن نزول التحريات فى خلال الفترة القادمة(بإذن الله تعالى) وهذا بالنسبة للذين لم تأتى التحريات لهم؟؟؟ ام ان التحريات قد إنتهت وخصوصا ان المقابلة كانت فى شهر 3

رجل النيابة
18-08-2010, 02:01 PM
افهم من كلام حضرتك انه من الممكن نزول التحريات فى خلال الفترة القادمة(بإذن الله تعالى) وهذا بالنسبة للذين لم تأتى التحريات لهم؟؟؟ ام ان التحريات قد إنتهت وخصوصا ان المقابلة كانت فى شهر 3

التحريات بالنسبة للنيابة الادارية تستمر بالنزول الى قبل الكشف الطبى بشهر على الاقل فمن الممكن عدم نزول تحريات الان ونزولها فى الفترة القادمة وبالتوفيق ان شاء الله

ماما كوكو
18-08-2010, 03:41 PM
ربنا يكرم كل الاخوة المشرفين على المنتدى ويجعلة فى ميزان حسناتهم

محمد 2009
18-08-2010, 04:41 PM
ربنا يكرم كل الاخوة المشرفين على المنتدى ويجعلة فى ميزان حسناتهم
امين يا رب العالمين
ربنا يوفق الجميع

MickyMan
18-08-2010, 11:58 PM
كنت عايز اعرف التحريات الجنائية أمتى ؟
انا نزلتلى تحريات امن الدولة و كانت مقابلتى فى الامن العام الأسبوع اللى فات ؟

محمد 2009
19-08-2010, 03:12 AM
كنت عايز اعرف التحريات الجنائية أمتى ؟
انا نزلتلى تحريات امن الدولة و كانت مقابلتى فى الامن العام الأسبوع اللى فات ؟
خلال هذا الشهر باذن الله يا استاذ micky man لا تقلق باذن الله
والله الموفق

موفق باذن الله
19-08-2010, 07:49 AM
التحريات بالنسبة للنيابة الادارية تستمر بالنزول الى قبل الكشف الطبى بشهر على الاقل فمن الممكن عدم نزول تحريات الان ونزولها فى الفترة القادمة وبالتوفيق ان شاء الله

اذا سمحت لى حضرتك فان لى سؤال يتعلق بما قلت .... مع احترامى لما قلت ..... كيف يعقل ان ابناء محافظه كامله نزلت لهم تحريات الاداريه فى نفس الوقت ( الكل) عدا شخص مثلا هو زميل لى اجرى مقابله امن الدوله مع اقرانه مع ابناء المحافظه وعندما نزلت تحريا ت القسم لم تنزل له .... هل يمكن ان تكون قد انتهت .... وما معنى ان تنزل التحريات لجميع المحافظات عدا بعض الاشخاص هم اقل بكثير جدا ممن اجروا التحريات ؟؟؟؟ هل هؤلاء القله ستكون تحرياتهم اصعب واكثر مشقى من غيرهم ؟؟؟؟ ( يا ريت الرد يكون منطقى .... من قال لا اعلم فقد افتى .....) شكرا لحسن القراءه والاستماع .

رجل النيابة
19-08-2010, 04:23 PM
اذا سمحت لى حضرتك فان لى سؤال يتعلق بما قلت .... مع احترامى لما قلت ..... كيف يعقل ان ابناء محافظه كامله نزلت لهم تحريات الاداريه فى نفس الوقت ( الكل) عدا شخص مثلا هو زميل لى اجرى مقابله امن الدوله مع اقرانه مع ابناء المحافظه وعندما نزلت تحريا ت القسم لم تنزل له .... هل يمكن ان تكون قد انتهت .... وما معنى ان تنزل التحريات لجميع المحافظات عدا بعض الاشخاص هم اقل بكثير جدا ممن اجروا التحريات ؟؟؟؟ هل هؤلاء القله ستكون تحرياتهم اصعب واكثر مشقى من غيرهم ؟؟؟؟ ( يا ريت الرد يكون منطقى .... من قال لا اعلم فقد افتى .....) شكرا لحسن القراءه والاستماع .

بالنسبة لسؤالك عن كيف يحدث ان تنزل تحريات امن الدولة لكلة مع بعض وفى القسم تنزل للبعض دون الاخر اولا ممكن لسببين اما ان ملفة فى مباحث لسة لم ياتى دورة بعد لانة من المعروف ان القسم بتاخر اكثر من امن الدولة وذلك لكثرة شغلهم وانشغالهم فلازم ياتى لة القسم حتى لو مر شهرين واكثر وهذا حدث مع زملاء لنا كثيرون
واما بسبب ان تحريات امن الدولة لاقدر الله غير سليمة وهذا احتمال ضعيف لعدم نزول تحريات القسم بغض النظر عن تحريات امن الدولة
وهؤلاء القلة كما وصفتهم تحرياتهم لن تكون صعبة لاو حاجة هتبقى عادى زيهم زى اللى نزلة تحريات فى الاؤل كل ما فى الموضوع انها تاخرت قليلا فقط لانة ممكن كشف اسماء يتاخر فى النزول فقط وبالتوفيق ان شاء الله

بقول يا رب
20-08-2010, 04:31 AM
طيب انا معملتش مقابلة امن الدولة اتصل بي امين شرطة وكتب البيانات لكن لم اقابل العميد زي باقي اصحابي قابلو الظابط ونزلت تحريات المباحث وقابلت الظابط رئيس المباحث طيب موقفي ايه بالظبط عملت مقابلة البحث الجنائي ومعملتش مقابلة امن الدولة ايه الحكاية وليه انا من دون اصحابي عاوز رد وجزاكم الله خيرا

A S M A A
20-08-2010, 08:20 AM
طيب انا معملتش مقابلة امن الدولة اتصل بي امين شرطة وكتب البيانات لكن لم اقابل العميد زي باقي اصحابي قابلو الظابط ونزلت تحريات المباحث وقابلت الظابط رئيس المباحث طيب موقفي ايه بالظبط عملت مقابلة البحث الجنائي ومعملتش مقابلة امن الدولة ايه الحكاية وليه انا من دون اصحابي عاوز رد وجزاكم الله خيرا

عاااادي خالص على فكرة.. طالما كلموك واخدوا البيانات يبقى كأنك اجريت المقابلة..
أنا حصل معايا نفس الموقف وماروحتش أمن دولة بنفسي..
كل الموضوع (طريقة شغل) لأن مش ظابط واحد بيعمل التحريات..
في واحد بيقابل المرشحين.. وواحد بيكتفي انه يتأكد من محل سكنك بالتليفون.. وهكذا..
اطمن وان شاء الله خير