المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الخبراء المهندسون

ابو عمر1
03-10-2008, 04:17 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا سعيد جدا باننى عرفت هذا المنتدى واتمنى ان نخدم بعضنا البعض باذن الله بروح الفريق الواحد
وان شاء الله اى خبير يريد اى معلومه او يوجد امامه اى مشكله نقدر نحلها بالتعاون فيما بيننا

archazo
19-03-2009, 09:17 PM
اهلا وسهلا بيك يابوعمر انا معاون خبير هندسى جديد واجو منك نصحى وارشادى باسهل الطرق التى تمكنى من سرعة فهم طبيعة الاعمال وسرعة انجازها بالطريقة الصحيحة وجزاك الله خيرا

منة2006
04-12-2010, 01:41 AM
السلام عليكم
أرغب بالتقديم للعمل فى الخبراء و أرغب بمعرفة المواد التى المعلومات التى يتوجب على معرفتها كى أنجح فى امتحان الخبراء
و مجال الخبرة المطلوبة :)

الخبير الشاعر
27-12-2010, 04:15 PM
[quote=منة2006;365817]السلام عليكم
أرغب بالتقديم للعمل فى الخبراء و أرغب بمعرفة المواد التى المعلومات التى يتوجب على معرفتها كى أنجح فى امتحان الخبراء
و مجال الخبرة المطلوبة :)

وعيكم السلام ورحمة الله وبركاته

فى المقابلة يتم السؤال عموما فى التخصص

وفى المعلومات العامة

تمنياتى لك بالتوفيق
كل التحية

mohamed ic2
27-12-2010, 04:47 PM
بس ربنا يستر من الاسئله العامه احسن انا سألت واحد من اللى اتسألو فى المسابقه اللى فاتت وقالى شويه اسئله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ماهى عاصمه افغانستان؟ هههههه
ربنا يستر

mana1
30-12-2010, 08:10 AM
ياريت لو فى خبير كهرباء يدخل يعرفنا عن مهام وظيفة الخبيرالكهرباء فى مصلحة الخبراء ووزراة العدل لأنى انا مهندسة كهرباء وقدمت فى المسابقة وكل القضايا اللى سمعت عنها بتبقى غالباً مخالفات لأعمال انشائية يعنى تخص مهندس مدنى او عمارة ........برجاء الاهتمام نظرا للأهمية

الخبير الشاعر
31-12-2010, 04:21 PM
[QUOTE=mohamed ic2;374970][B]بس ربنا يستر من الاسئله العامه احسن انا سألت واحد من اللى اتسألو فى المسابقه اللى فاتت وقالى شويه اسئله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ماهى عاصمه افغانستان؟ هههههه
ربنا يستر

معقولة يامحمد
سؤال عاصمة أفغانستان صعب صعب !!
طيب لو سألك إيه فكر طالبان . ومصدره .وكيف حكموا أفغانستان ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

عامك الجديد سعيد محمد
وبالتوقيق والسداد والنجاح بمشيئة الله تعالى

تحياتى

الخبير الشاعر
31-12-2010, 04:23 PM
[QUOTE=mana1;376084]ياريت لو فى خبير كهرباء يدخل يعرفنا عن مهام وظيفة الخبيرالكهرباء فى مصلحة الخبراء ووزراة العدل لأنى انا مهندسة كهرباء وقدمت فى المسابقة وكل القضايا اللى سمعت عنها بتبقى غالباً مخالفات لأعمال انشائية يعنى تخص مهندس مدنى او عمارة ........برجاء الاهتمام نظرا للأهمية

تمت الإجابة على سؤالك فى باب الأسئلة منال
تمنياتى بالتوفيق والسداد والنجاح إن شاء الله

mohamed ic2
31-12-2010, 08:53 PM
ههههههه
طيب انا اذاكر التاريخ من اول خالص ولا اراجع فى المواد التخصص بتاعتى بس من الواضح يا استاذنا الخبير ان الاسئله دى صعب ان حد يجاوب عليها او ممكن تكون اسئله تعجيزيه فى المقابله الشخصيه
وياريت تبعتلنا شويه اسئله علشان الواحد يتدرب عليها
وكل عام وانتم بخير

حاتم 2010
22-02-2011, 08:16 PM
السلام عليكم ارجو من منتداكم الرائع مساعده حيث اننى ليس لدى خبرا بالمسائل القانونية
قدمت فى مسابقى الخبرا الماضيه خبير هندسى انا خريج هندسة وتقديرى جيد جدا 79بالمائة اسمى نزل بالاحتياطى وكان الترتيب فى الاحتياطى التالت تقريبا وعينو ناس من الاحتياطينولم يرسلو لى خطاب فهل لازم اقدم تظلم وعايز اعرف ازاى ينزلو اعلان تانى من غير مايعينو الاحتياطى ارجو الرد من حضراتكم

mohamed ic2
22-02-2011, 09:58 PM
ممكن السنه دى ياخدو الاحتياطى

الخبير الشاعر
21-11-2011, 01:58 PM
غالبا يتم أخذ الإحتياطى بعد تعيين المقبولين فى المسابقة
ووجود حاجة لأعداد مكملة _ بعد ستة أشهر أو سنة تقريبا
تحياتى محمد