المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : النيابة الادارية دفعة 2010 ودفعة 2011

الصفحات : 1 2 3 [4]

akhiles
02-08-2012, 06:11 AM
ترددت الاخبار بنزول تحريات لجامعة القاهرة تقدير جيد

akhiles
02-08-2012, 06:12 AM
هل بعد جامعة القاهرة فى النيابة الادارية اسكندرية ام عين شمس فى الترتيب ؟

fantom law
02-08-2012, 06:25 AM
المفروض عين شمس لكن فى مقابلات العامه اسكندريه

fantom law
02-08-2012, 06:27 AM
فى مدريه امن سوهاج مفيش تحريات نهائيا لا لجيد ولا جيدجدا وبعدين ازاى هينزل تحريات امتياز وهما اتعينوا فى مجلس الدوله واغلب الجيد جدا اتعين نيابه عامه ومجلس
وحقوق اسيوط 53 جيدا جدا فقط اتعين منهم تقريبا 40 واحد فى المجلس والعامه يعنى هينزلوا تحريات ل 13 فقط

ahmed_2011
02-08-2012, 06:35 AM
ترددت الاخبار بنزول تحريات لجامعة القاهرة تقدير جيد

نيابه اداريه ولاعامه ..

برنس مصر
02-08-2012, 03:26 PM
تكرر مرارا وتكرارا من الزملاء الاستفسار عن سبب نزول التحريات للجيد جدا وامتياز:_

1-يا رجالة انتوا ناسيين ان ايضا فية بنات حاصلين على تقدير جيد جدا مع مرتبة شرف و امتياز وعلى فكرة عددهم اكتر منا وفى اغلب الجامعات ترتيبهم قبل الشباب اللى حاصلين على جيد جدا وامتياز
2-الرجالة اللى راحت المجلس او النيابة العامة ونزلها تحريات النيابة الادارية لا يقلق منهم على الاطلاق..لان مفيش انسان بالغ عاقل هيسيب النيابة العامة او مجلس الدولة ويروح النيابة الادارية
3-من الملاحظ ودة من خلال اتصالاتى ان اغلب مديريات الامن اللى بدات بالفعل فى التحريات للمرشحين ان عدد البنات اكتر من عدد الولاد بما يجاوز 70%فى اغلب المديريات
4-من الملاحظ ايضا قلة اعداد المرشحين بشكل عام الحاصلين على تقدير جيد ا جدا وامتياز ممن نزل ليهم تحريات النيابة الادارية..وبلا شك طبعا قلة عددالشباب بجانب عدد البنات
5-ان استمر الوضع كما هو علية فى الدفعة التانية من التحريات اى تحريات الحاصلين على تقدير جيد
فهذا يثبت صحة معلومة قد علمتها مع بدايم المقابلات
ان التحريات مش هتنزل غير للمراد تعيينة فقط..ومش هيحصل زى ما حصل فى دفعتى 2008-2009 نيابة ادارية
بمعنى اوضح التصفية هتكون قبل نزول التحريات ومفيش تصفية بين المرشحين اللى جرى عليهم تحريات الا اذا كان عندة مصيبة فى اسرتة تمنعة او تمنعها من الالتحاق بمنصب معاون نيابة ادارية
وبلا شك طبعا ان استخدام هذة السياسة يسمح لكل المرشحين تحديد مصير حياتهم بدرى

gamal amin
02-08-2012, 05:08 PM
طيب يا برنس مصر هو المستشار تيمور فعلاً اختار الناس ال يهنزلهم تحريات من دفعة الجيد ولا المستشار عناني هو الي لسة هيختارهم

برنس مصر
02-08-2012, 05:12 PM
اليوم الموافق 2-8-2012 تولى المستشار عنانى عبد العزيز رئاسة هيئة النيابة الادارية وانتهاء فترة تولى المستشار صموئيل

الدفعة قفلها المستشار تيمور وحدد ليها السياسة العامة قبل ما يمشى
ماذا بعد مرحلة التحريات هوة دة اللى هيحدد معالمة المستشار عنانى عبد العزيز

هشام عبد الفتاح
02-08-2012, 08:38 PM
انتوا يا جماعه متاكدين ان الجيد نيابه اداريه لسه منزلش له تحريات ارجوا الاهتمام والرد .

برنس مصر
02-08-2012, 10:23 PM
لا تقلق استاذ هشام عبد الفتاح
الجيد فالدفعة التانية من التحريات ان شاء الله

الــعـــمــدة
02-08-2012, 11:14 PM
تكرر مرارا وتكرارا من الزملاء الاستفسار عن سبب نزول التحريات للجيد جدا وامتياز:_

1-يا رجالة انتوا ناسيين ان ايضا فية بنات حاصلين على تقدير جيد جدا مع مرتبة شرف و امتياز وعلى فكرة عددهم اكتر منا وفى اغلب الجامعات ترتيبهم قبل الشباب اللى حاصلين على جيد جدا وامتياز
2-الرجالة اللى راحت المجلس او النيابة العامة ونزلها تحريات النيابة الادارية لا يقلق منهم على الاطلاق..لان مفيش انسان بالغ عاقل هيسيب النيابة العامة او مجلس الدولة ويروح النيابة الادارية
3-من الملاحظ ودة من خلال اتصالاتى ان اغلب مديريات الامن اللى بدات بالفعل فى التحريات للمرشحين ان عدد البنات اكتر من عدد الولاد بما يجاوز 70%فى اغلب المديريات
4-من الملاحظ ايضا قلة اعداد المرشحين بشكل عام الحاصلين على تقدير جيد ا جدا وامتياز ممن نزل ليهم تحريات النيابة الادارية..وبلا شك طبعا قلة عددالشباب بجانب عدد البنات
5-ان استمر الوضع كما هو علية فى الدفعة التانية من التحريات اى تحريات الحاصلين على تقدير جيد
فهذا يثبت صحة معلومة قد علمتها مع بدايم المقابلات
ان التحريات مش هتنزل غير للمراد تعيينة فقط..ومش هيحصل زى ما حصل فى دفعتى 2008-2009 نيابة ادارية
بمعنى اوضح التصفية هتكون قبل نزول التحريات ومفيش تصفية بين المرشحين اللى جرى عليهم تحريات الا اذا كان عندة مصيبة فى اسرتة تمنعة او تمنعها من الالتحاق بمنصب معاون نيابة ادارية
وبلا شك طبعا ان استخدام هذة السياسة يسمح لكل المرشحين تحديد مصير حياتهم بدرى

لا تقلق استاذ هشام عبد الفتاح
الجيد فالدفعة التانية من التحريات ان شاء الله

تمام ياباشا الله ينور عليك ويكرمك ... اصل الاعضاء هنا مكنتش مصدقاني وخوفتنى اكتب حاجة بعد كده - :shocked: :shock:.
ربنا يكرمنا ويوفقنا ويرحمنا من مرارة الانتظار :( يااااااااريت اللى يكلمه او عرف اللي نزله تحريات يبلغنا .

هشام عبد الفتاح
03-08-2012, 12:13 AM
شكرا استاذ برنس مصر على الرد والاهتمام بس حضرتك متعرفش الدفعه التانيه هتتاخر ولا كلها شهر وهتنزل وشكرا مره اخرى الرد .

osama89
03-08-2012, 12:50 AM
ياجماعة كنت عايز اسأل هو النسبة ليها دور في جيد بالنسبة لنزول التحريات بمعني اللي حاصل علي 79%و78% ليهم الاولاوية ولا أية

mido_50050
03-08-2012, 01:31 AM
يعنى معنى الكلام دا ان ف تحريات بس للبنات؟؟
طيب ايه رايك ان مدرية امن اسيوط مفهاش تحريات اساسا ولا بنات ولا ولاد ولا حتى جيد جدا
الموضوع ف حاجه مش مفهومه يا رجاله وياريت ال يعرف معلومه مفيده عن الموضوع دا يقولنا

برنس مصر
03-08-2012, 01:59 AM
وصلت لى معلومة ان الحد الادنى من الدفعة الاولى من تحريات النيابة الادارية 2010 هو 72%

طبعا دة معلومة يا رجالة اللى هيثبت صحتها من عدمة هو مجهوداتكم معانا ان كل واحد فمحافظتة و المديرية التابع ليها يعرف اخر مرشح او مرشحة نزل لية تحريات حاصل على نسبة كام بالمائة..
فية محافظات لسة موصلتش ليها االملفات فى خلال الاسبوع القادم باقصى تقدير جميع محافظات الجمهورية هيكون وصل ليها الدفعة الاولى من تحريات النيابة الادارية 2010
وفقنا الله لما يحب و يرضى

fantom law
03-08-2012, 02:19 AM
محافظه سوهاج لا يوجد فيها اى ملفات نهائيا وبعدين حقوق اسيوط 18 بنت فقط جيدجدا والى فاضل من الاولاد حوالى 15 جيدجدابعد تعينات النيابه والمجلس دول بس الى هينزلهم تحريات المرحله الاولى فى المنيا واسيوط وسوهاج وفى ناس اعرفها من قنا

هشام عبد الفتاح
04-08-2012, 12:10 AM
لو سمحت هما هيبداو يتصلوا بالناس اللى نزلت ليهم تحريات امته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ahmed hos
04-08-2012, 12:14 AM
مدرية امن كفرالشيخ نزلها تحريات ولالا وجامعه طنطا ارجو الرد

برنس مصر
04-08-2012, 08:53 PM
درءا للشبهات والالتبسات قمت بمسج مثل هذا الحديث الذى لا يعنى سوى نقصا فى صاحبة الذى كتبة فى البيدج المذكورة
واكبر دليل على لغو هذا الخبر
1-الاستدراك الذى نشر بالجرائد الرسمية من قبل هيئة النيابة الادارية قبل البدء فى المقابلات
2-كما انة لا يستند لاى دليل قاطع مانع
3-كمان ان وزارة العدل لا تذكر فى مثل هذا الحديث الا قبل صدور كشف باسماء المرشحين للكشف الطبى بايام معدودة
فبشتى التوجهات حديث سوف يحاسب علية هذا الشخص امام الله

ونرجو من عظماء القوم عدم الانتباة لاى اخبار ليس من شانها سوى اثارة الاشاعات المغرضة
وفقنا الله لما يحب و يرضى

mido_50050
04-08-2012, 11:12 PM
فى معلومة كاتبها واحد ع صفحة على الفيس بيقول فيها ان محافظة الفيوم نزل فيها تحريات ل 5 افراد منهم ولد واربع بنات لو المعلومه دى صحيحه يبقا كدا التحريات للجيد جدا ولا التحريات تم قصرها على عدد قليل حتى لا يحدث مثل ما حدث ف دفعة 2008 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

fantom law
04-08-2012, 11:46 PM
فى اخبار اليوم عن تحريات فى مدريه امن اسيوط ياريت لو حد من اسيوط يتاكد

mido_50050
05-08-2012, 01:19 AM
فى اخبار اليوم عن تحريات فى مدريه امن اسيوط ياريت لو حد من اسيوط يتاكد

يا فندم انا من اسيوط وفى ناس كتير جدا من اسيوط ف المنتدى لو الخبر دا صحيح وحتى لو ربنا مكنش كاتب لينا تنزل تحريات لا قدر الله كنا سمعنا وعرفنا وعموما بكره اتاكد وارد على حضرتك

fantom law
05-08-2012, 03:57 AM
يا فندم انا من اسيوط وفى ناس كتير جدا من اسيوط ف المنتدى لو الخبر دا صحيح وحتى لو ربنا مكنش كاتب لينا تنزل تحريات لا قدر الله كنا سمعنا وعرفنا وعموما بكره اتاكد وارد على حضرتك
انا كاتب الخبر ومن مصدر بس حبيت اتاكد طبعا لانى حضرتك عارف الاشعات والاخبار كتيره اوى

mido_50050
05-08-2012, 04:49 AM
انا كاتب الخبر ومن مصدر بس حبيت اتاكد طبعا لانى حضرتك عارف الاشعات والاخبار كتيره اوى

ياباشا انا مش بكدبك وبأذن الله اتاكد بكره واقولك واساسا انا اتمنى تكون التحريات وصلت عشان ارتاح واعرف فبها ولا لا وعلى رايك الاشاعات كتير لان الكلام ببلاش وال يخلى الواحد مستعجب ان عدد قليل اوى ال مهتم بالموضوع دا فى المنتدى تقدر تعدهم على ايدك وبأ1ن الله ربنا يكرم بالصالح للناس كلها

wait me
05-08-2012, 05:38 AM
مين اللى قال ان نزل تحريات فى الفيوم بكرة هسال واتاكدلكم اذا كانت نزلت حاجة فى الفيوم عندنا او لا

اشرف ناصر
05-08-2012, 03:50 PM
هو ايه الحكاية محدش عارف يجيب معلومات اكيدة عن موضوع التحريات ومحدش مهتم بالموضوع اوي ليه ياريت اللي يعرف معلومة بس تكون اكيدة يخبرنا بيها فور علمه لها .

fantom law
05-08-2012, 04:33 PM
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اكد انه لا يوجد تحريات فى سوهاج

حسان العدوي
07-08-2012, 04:51 AM
ممكن نعرف اخر اخبار التحريات في اسيوط

المهتدى
07-08-2012, 03:48 PM
هل توجد تحريات فى الاسكندرية للجيد ام لا ، افيدونى ووفقكم الله

اشرف ناصر
07-08-2012, 04:26 PM
الحقيقة انا لا ادري لماذا لم يعد هناك تفاعل في هذا المنتدى مثل ماكان من قبل فهو الذي كان يمدنا بجميع المعلومات الخاصة بالهيئات القضائية وكذلك اسئلة ومواعيد المقابلات وما الى ذلك ولكنه الان لم يعد هناك تفاعل ولا نعرف من اين ناتي بالمعلومات الخاصة بتحريات النيابة الادارية فنرجوا من المشرفين وكذلك من لدية معلومات من الاعضاء يخبرنا بها والتفاعل اكثر في هذا الموضوع. وعموما اخر ماعرفت من اخبار انه هناك تحريات نزلت للجيد في محافظة القليوبية وفقنا الله واياكم لما فيه رضاه.

برنس مصر
07-08-2012, 05:33 PM
تحياتى استاذ اشرف حضرتك بترمى اتهامات جزافا وبلا اى داعى مطلقا فين عدم التفاعل اللى حضرتك بتقول علية وان مكناش احنا رقم واحد فى اى معلومة بتتنشر هنا فالوسط الالكترونى القانونى كل صفحات الفيس بوك بلا استثناء تاخد المعلومة من هنا ويقولك من مصادرنا وصلنا الى المعلومات الاتية. من حيث الاسئلة ومواعيد المقابلات ما فائدة الحديث فيها موضوع وانتهى و دخلنا فى مرحلة لاحقة المعلومات الخاصة بتحريات النيابة الادارية حضرتك مستنى اننا نجيب من الامانة العامة كشف باسماء المرشحين اللى نازل ليهم تحريات يعنى والا اية بالظبط انا شخصيا وصلت لى معلومة من 5 ايام وناشدت الاعضاء ان كل واحد فمديريتة يعرف مجموع اخر مرشح او مرشحة فالمديرية التابع ليها..اية دخل المشرفين بهذا الخصوص اتمنى من حضرتك ومن باقى الاعضاء ان يقدروا قدر المسؤلية ومحدش فينا بيتاخر وقت ما بيعرف اى جديد وانا شخصيا بما انى مسؤل فى هذا المنتدى وايضا باقى الزملة المشرفين لانسعى مطلقا الى الشهرة او الشووو ولو كنت عايز كدة كنت عملت صفحة عالفيس تكسر الدنيا لكن كل ما اسعى الية هو حب الخير للاخرين وان يكون اسم برنس مصر ذو ثقة والى الان لا جديد ولن يكون هناك جديد الا بعد انتهاء الدفعة الاولى من التحريات ومعرفة ميعاد نزول الدفعة الثانية من التحريات

gamal amin
07-08-2012, 06:52 PM
يا برنس مصر في جامعات منزلش ليها تحريات خالص لحد دلوقتي ده معناه ايه ؟؟؟؟ هل التحريات نزلت لجامعات اه وجامعات لسة خصوصاً ان مثلاً مديرية امن القليوبية نزل فيها 3 ملفات تحريات لكن لناس من جامعة القاهرة اما جامعة بنها الي الغالبية العظمى من طلابها من ساكنى القليوبية منزلش ليهم اي ملف لحد اللحظة دي

برنس مصر
07-08-2012, 11:09 PM
تحياتى لحضرتك استاذ etoil de mond (http://www.f-law.net/law/member.php?27664-etoil-de-mond)
1-موضوع التحريات يا باشا لما ينظر الية بينظر الية بالمديريات وليس بالجامعات
بمعنى ان سياسة الهيئة نفسها قائمة على النظر لكل مرشح على اعتبار جامعتة وليس محافظتة اما لما يبدا الموضوع فى التطبيق العملى ينظر الى مديريات الامن وتسال فية كام مرشح فى محافظة كذا وبعد تحديد عدد المرشحين بكل محافظة تبدا تسال عن نسبة الجامعات اتمنى تكون فهمتنى صح
فكون ان فية مديريات امن لم تبدا فى التحريات فدا شىء طبيعى وعادى واعتقد ان ممكن يكون السبب فكدة روتين الموظفين مش اكتر

2-فيما يتعلق بان حضرتك ذكرت ان مديرية امن القليوبية نزل فيها 3 ملفات تحريات
حضرتك لو كنت متابع مشاركاتى هتعرف انى نوهت قبل كدة ان عدد المرشحين اللى نازل ليهم تحريات (من نظرتى المبدئية)قليلة ودة ممكن يكون تطبيق لمعلومة كنت علمت بيها قبل البدء بالمقابلات

فلا تقلق..يا جماعة التحريات لسة فى اسبوعها الاول
ان شاء الله خير

mido_50050
07-08-2012, 11:29 PM
لا تزال محافظه اسيوط لا يوجد بها اى تحريات لاى تقدير

the_prince229
08-08-2012, 12:26 AM
تحياتى لحضرتك استاذ etoil de mond (http://www.f-law.net/law/member.php?27664-etoil-de-mond)
بمعنى ان سياسة الهيئة نفسها قائمة على النظر لكل مرشح على اعتبار جامعتة وليس محافظتة اما لما يبدا الموضوع فى التطبيق العملى ينظر الى مديريات الامن وتسال فية كام مرشح فى محافظة كذا وبعد تحديد عدد المرشحين بكل محافظة تبدا تسال عن نسبة الجامعات اتمنى تكون فهمتنى صح
فكون ان فية مديريات امن لم تبدا فى التحريات فدا شىء طبيعى وعادى واعتقد ان ممكن يكون السبب فكدة روتين الموظفين مش اكتر

حضرتك لو كنت متابع مشاركاتى هتعرف انى نوهت قبل كدة ان عدد المرشحين اللى نازل ليهم تحريات (من نظرتى المبدئية)قليلة ودة ممكن يكون تطبيق لمعلومة كنت علمت بيها قبل البدء بالمقابلات

ان شاء الله خير

يا باشا مديرية امن القليوبية فيها 3 ملفات بس لان دول خريجين جامعة القاهرة بس تبع محافظة القليوبية لكن ما فيش حد نزله تحريات لسه لجامعة بنها فلما تنزل التحريات كلها هنتاكد من معلومة هل التحريات قليلة ولا لا عموما انا ال3 اسماء بتوع مديرية امن القليوبية معايا وهما فعلا مش جامعة بنها خالص

اشرف ناصر
08-08-2012, 03:05 AM
تحياتى استاذ اشرف حضرتك بترمى اتهامات جزافا وبلا اى داعى مطلقا فين عدم التفاعل اللى حضرتك بتقول علية وان مكناش احنا رقم واحد فى اى معلومة بتتنشر هنا فالوسط الالكترونى القانونى كل صفحات الفيس بوك بلا استثناء تاخد المعلومة من هنا ويقولك من مصادرنا وصلنا الى المعلومات الاتية. من حيث الاسئلة ومواعيد المقابلات ما فائدة الحديث فيها موضوع وانتهى و دخلنا فى مرحلة لاحقة المعلومات الخاصة بتحريات النيابة الادارية حضرتك مستنى اننا نجيب من الامانة العامة كشف باسماء المرشحين اللى نازل ليهم تحريات يعنى والا اية بالظبط انا شخصيا وصلت لى معلومة من 5 ايام وناشدت الاعضاء ان كل واحد فمديريتة يعرف مجموع اخر مرشح او مرشحة فالمديرية التابع ليها..اية دخل المشرفين بهذا الخصوص اتمنى من حضرتك ومن باقى الاعضاء ان يقدروا قدر المسؤلية ومحدش فينا بيتاخر وقت ما بيعرف اى جديد وانا شخصيا بما انى مسؤل فى هذا المنتدى وايضا باقى الزملة المشرفين لانسعى مطلقا الى الشهرة او الشووو ولو كنت عايز كدة كنت عملت صفحة عالفيس تكسر الدنيا لكن كل ما اسعى الية هو حب الخير للاخرين وان يكون اسم برنس مصر ذو ثقة والى الان لا جديد ولن يكون هناك جديد الا بعد انتهاء الدفعة الاولى من التحريات ومعرفة ميعاد نزول الدفعة الثانية من التحرياتالاخ المشرف برنس مصر بعد السلام: اولا شكرا على رد حضرتك لكن عايز اقولك باني لم ارمي التهم جزافا وانا اربأ بحضرتك من قول هذا فكل ماقلته ان موضوع التحريات محتاج تفاعل اكثر فيما لديه معلومات ولم اوجه حديثي للمشرفين فقط ولكن للاعضاء الذين لديهم معلومات بان يخبرونا بها فور وصوله اما بالنسبة لموضوع المقابلات والاسئلة انا ياخي لم اقل اني اريد معلومات عنهما !!! واعلم انه موضوع سابق ومنتهي فلا حاجة لنا به فكل ماقلته اني اثنيت على المنتدى باننا حصلنا على المعلومات الخاصة بهما من خلال هذا المنتدى فهذا ثناء ولا اتهام بالتقصير وقلت ايضا من اين ناتي بالمعلومات انا لم ناتي بها من هذا المنتدى فهذا ثناء ايضا فكل ماطلبته التفاعل اكثر فيمن لديه معلومات وانا لم اطلب منك انك تجيب اسماء اللي نزلهم اسماء اللي حينزلهم تحريات فلاداعي ياخي لهذا القول @واخيرا لو لم اعلم ان هذا المنتدى هو من المنتديات المتميزة لماسجلت فيه " ارجو اني اكون وضحت لك ماسبق وان كتبته.وجزاك الله خيرا

fantom law
08-08-2012, 03:07 AM
ولا مديريه امن سوهاج مفيهاش تحريااااااات

وهو مش لازم يكون فى توزيع عادل بين الجامعات فى التعين

المهتدى
08-08-2012, 05:18 PM

ان شاء الله خير
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
يا استاذى ممكن اعرف ايه هى المعلومة دى

fantom law
12-08-2012, 12:37 AM
مفيش اخباااار جديده

mido_50050
12-08-2012, 12:49 AM
حتى الان لا يوجد تحريات بمحافظة اسيوط مع العلم ان الحركه الداخليه بالنسبه لمدرية امن اسيوط ظهرت يوم الخميس
الله اعلم ما هو سبب تاخير التحريات ولماذا لم تصل التحريات الى المدريه وف الحقيقه بدات اشك انه يوجد تحريات من الاصل

fantom law
12-08-2012, 04:41 AM
ولا سوهاج ايضا مفيهاش تحريات معنى كدا انى حقوق اسيوط لم يبدء التحريات بها بعد

mido_50050
12-08-2012, 05:08 AM
يا فندم حقوق اسيوط لم يبدا بها اى تحريات وفى المجمل لايوجد تحريات بمحافظه اسيوط حتى لمن درس ف جامعه اخرى غير جامعه اسيوط

fantom law
12-08-2012, 07:10 AM
يا فندم حقوق اسيوط لم يبدا بها اى تحريات وفى المجمل لايوجد تحريات بمحافظه اسيوط حتى لمن درس ف جامعه اخرى غير جامعه اسيوط

مشكور على الخبر بس كلنا عايزين نتطمن مش اكتر شكراااااااااااا

ahmed_109
13-08-2012, 07:39 AM
بعد اذنكم يا جماعه كنت عاوز اعرف اذا كانت تحريات جامعه حلوان نزلت ولا لا

عقارب
13-08-2012, 02:52 PM
طيب تحريات جامة ين شمس نزلت ولا لأ؟؟؟؟؟؟
وأرجو الرد مع جزيل الشكر

برنس مصر
13-08-2012, 05:16 PM
تحياتى لعظماء القوم
اخر ما تم توصل الية
بان المديريات التى لم تبدا بعد فى التحريات.سوف تبدا فى هذا الاجراء ابتداءا من بعد عيد الفطر المبارك.بالفعل الملفات موجودة بهذة المديريات(ومن لة معارف تقيلة بداخلها يقدر يعرف عدد المرشحين) لكن لاسباب تتعلق اما بالمسؤلين عن القيام بتلك التحريات.او لغياب المسؤل عنها تاخر البدء فيها ولا علاقة لهيئة النيابة الادارية بهذا الامر.

Amr Dawood
13-08-2012, 05:21 PM
برنس مصر التحريات اللى هتبدا بعد العيد جيد جدا وجيد ولا جيد جدا بس ولو جيد جدا بس امته الجيد مشكور ؟؟

برنس مصر
13-08-2012, 05:42 PM
التحريات المقصودة من حديثى هى الدفعة الاولى من التحريات والتى كان قد وصل الى معلومة تتعلق بها بان الحد الادنى بها 72%
وناشدت الاعضاء ان كل عضو يعرف فالمديرية التابع ليها اخر مرشح او مرشحة تقديرة اية
اما فيما يتعلق بميعاد نزول اى تحريات اخرى بعد هذة الدفعة الاولى لا احد على وجهة البسيطة يعلم :)

gamal amin
13-08-2012, 07:18 PM
شكرا ليك يا برنس باشا بس افهم من كلام حضرتك ان لو مثلا حد فوق 72 ومنزلهوش في الدفعة دي يبق ملهوش مكان في الدفعة التانية .

برنس مصر
13-08-2012, 09:45 PM
لو فى ناس على مستوى الجمهورية نزل ليها تحريات بنسبة 72% يبقى اللى فوق هذة النسبة ملوش نصيب الى وقتنا هذا
محدش عارف اية اللى ممكن يحصل فى الدفعة الثانية من التحريات
لكن الاكيد ان الدفعة التانية هتكون للحد الادنى 65%

fantom law
14-08-2012, 04:10 AM
يا جماعه انا متاكد انى سوهاج مفيها اى ملفات خالص

mido_50050
14-08-2012, 05:10 AM
يا جماعه انا متاكد انى سوهاج مفيها اى ملفات خالص

وحياتك ولا اسيوط واساسا انا زهقت من كتر ما سألت عليها ومش ها اسال تانى ولو ربنا كرمنى ونزلت ليه تحريات هما ال هايتصلو بيه لان بجد تعبت نفسيا ومحدش عنده معلومه تفيد ف الموضوع دا ولو منزليش يبقا ربنا كاتب ليه حاجه احسن والحمدلله

fantom law
14-08-2012, 07:29 AM
وحياتك ولا اسيوط واساسا انا زهقت من كتر ما سألت عليها ومش ها اسال تانى ولو ربنا كرمنى ونزلت ليه تحريات هما ال هايتصلو بيه لان بجد تعبت نفسيا ومحدش عنده معلومه تفيد ف الموضوع دا ولو منزليش يبقا ربنا كاتب ليه حاجه احسن والحمدلله

اانا برد على الى متاكد انى التحريات فى المدريات وانها هتبدء بعد العيد

mido_50050
14-08-2012, 11:17 PM
اانا برد على الى متاكد انى التحريات فى المدريات وانها هتبدء بعد العيد

يا ياشا انا فاهم كلامك بس انت الظاهر افتكرت لما قولت ان زهقت من السؤال ان كلامى ليك لا والله خالص انا اقصد نفسى لان بالفعل حاجه ممله لما تفضل تسال ع حاجه واساسا مفيش حد مهتم غير كام واحد بالموضوع

magicer
15-08-2012, 07:10 PM
يا جماعه اصبروا كل واحد اللى مكتوبله هيشوفه فاصبروا و انتم عارفين اد ايه الاجراءات فى مصر بطيئه

egypt d
25-08-2012, 09:44 AM
يا جماعه هل هناك جديد يالنسبه لتحريات 2010

max vee
25-08-2012, 06:17 PM
لو سمحتم يا جماعة هو الحد الادني بالنسبة للدفعة الاولي من التحريات كام في المائة والدفعة الثانية هيبدأو فيها أمتي وشكراً

برنس مصر
26-08-2012, 04:00 AM
تم الاجابة عن هذا التساؤل اكثر من مرة استاذ (http://www.f-law.net/law/member.php?23884-max-vee)max vee (http://www.f-law.net/law/member.php?23884-max-vee) وبمراجعتك للمشاركات السابقة سوف تجد الاجابة

برنس مصر
26-08-2012, 09:06 PM
اخر المستجدات

فيما يتعلق بالمعلومة التى سبق وان اشرت اليها فيما يتعلق بالحد الادنى من الدفعة الاولى من تحريات النيابة الادارية
بالفعل تم التاكد من صحة المعلومة التى عرضتها عليكم وبالفعل الى الان لا يوجد مرشح او مرشحة نزل لية او ليها تحريات بنسبة اقل من 72%
و اولى المديريات التى تم التاكد منها بشكل شخصى مديرية امن القليوبية.

وزير العدل
26-08-2012, 11:49 PM
طيب يا جماعه بعد اذن حضراتكم بس ياريت نعرف المديريات اللى نزل فيها تحريات اول باول

gamal amin
27-08-2012, 12:08 AM
برنس بيه هو ف يتحريات جديدة وصلت للقليوبية غير ال3 بتوع جامعة القاهرة ؟؟؟ هو حضرتك جامعة ايه ؟؟

برنس مصر
27-08-2012, 01:22 AM
انا مسالتش ان كان فية تحريات جديدة وصلت والا لسة
كل سؤالى كان عن النسب المؤية للمرشحين و المرشحات اللى نزل ليهم تحريات فقققط
واخر معلوماتى ان تحريات مديرية امن القليوبية كانت قبل العيد مع خطاب استعجال.ومسالتش ان كان فية تحريات جديدة اتبعتت اليومين دول

إسلام محمود
27-08-2012, 06:04 PM
انا مسالتش ان كان فية تحريات جديدة وصلت والا لسة
كل سؤالى كان عن النسب المؤية للمرشحين و المرشحات اللى نزل ليهم تحريات فقققط
واخر معلوماتى ان تحريات مديرية امن القليوبية كانت قبل العيد مع خطاب استعجال.ومسالتش ان كان فية تحريات جديدة اتبعتت اليومين دول
يا تري ياباشا عندك معلومه عن نزول التحريات لجامعة عين شمس وتحديدا مديرية أمن القاهره ولو نزلة وصلوا لغاية نسبة كام% شكرا

mido_50050
28-08-2012, 02:28 PM
انا نفسى اعرف معلومة اكيده عن موضوع التحريت دا لان بجد مشتغرب ان فى ناس بتقول ان ف تحريات وكمان ناس من محافظات مختلفه مع ان محافظه اسيوط منزلش فيها تحريات للاداريه وانا متاكد من كدا ياريت حد يقولى معلومه اكيد

إسلام محمود
28-08-2012, 02:45 PM
انا نفسى اعرف معلومة اكيده عن موضوع التحريت دا لان بجد مشتغرب ان فى ناس بتقول ان ف تحريات وكمان ناس من محافظات مختلفه مع ان محافظه اسيوط منزلش فيها تحريات للاداريه وانا متاكد من كدا ياريت حد يقولى معلومه اكيد
كلنا هذا الرجل

برنس مصر
28-08-2012, 11:02 PM
استاذ اسلام محمود
هسعى لسيادتك اعرف الدنيا ماشية ازاى واللى هوصل لية اكيد هعرفة لحضرتك

برنس مصر
28-08-2012, 11:08 PM
استاذ mido_50050
كون ان االتحريات بدات بالفعل للدفعة الاولى نيابة ادارية دة فى حد ذاتها معلومة مؤكدة دة اولا
ثانيا اكتر من 95% من مديريات الامن المختلفة على مستوى الجمهورية عندها ملفات المرشحين من قبل العيد الصغير لكن هما اللى معطلين الشغل عندهم
ويعد من اهم الاسباب تنفيذ حركة الشرطة الاخيرة.لان معظم المديريات اللى واقف فيها التحريات المسؤلين عنها لسة مستلموش فدة يعد السبب الرئيسى

وكلامى لكل عظماء القوم اللى يقولك فى اى مديرية امن ان مفيش ملفات وصلتنا اعرف انة بيكذب

ahmed_2011
28-08-2012, 11:24 PM
استاذ mido_50050
كون ان االتحريات بدات بالفعل للدفعة الاولى نيابة ادارية دة فى حد ذاتها معلومة مؤكدة دة اولا
ثانيا اكتر من 95% من مديريات الامن المختلفة على مستوى الجمهورية عندها ملفات المرشحين من قبل العيد الصغير لكن هما اللى معطلين الشغل عندهم
ويعد من اهم الاسباب تنفيذ حركة الشرطة الاخيرة.لان معظم المديريات اللى واقف فيها التحريات المسؤلين عنها لسة مستلموش فدة يعد السبب الرئيسى

وكلامى لكل عظماء القوم اللى يقولك فى اى مديرية امن ان مفيش ملفات وصلتنا اعرف انة بيكذب

يا معالى الباشا مفيش تحريات اداريه وصلت اسكندريه خلاص ان كنت هناك النهارده ..... مش عارف ايه الاخبار

برنس مصر
28-08-2012, 11:35 PM
التحريات وصلت اكييييييييد من غير ما اسال او اعمل اى اتصالات لمديرية امن الاسكندرية.كون انهم مش بداءوا دة امر يخصهم ولا يخص باقى المديريات
وع فكرة انت لو سالت اى رئيس مباحث مش هقولك ظابط عادى والا اى امين شرطة او مخبر هيقولك الموضوع دة منعرفش عنة حاجة
الكلام الصح هتاخدوا عالاقل من الحكمدار او احد مساعدى مدير الامن
ولو عايز تطمن بشكل اخر يبقى تشوفلك سكة داخل الامانة العامة للهيئة وتعرف الدنيا ماشية ازاى فكشف المرشحين.ودة امر مقفول علية اوووووووووووووووووووى جوة الهيئة

إسلام محمود
29-08-2012, 06:26 PM
استاذ اسلام محمود
هسعى لسيادتك اعرف الدنيا ماشية ازاى واللى هوصل لية اكيد هعرفة لحضرتكشاكر إهتمامك ياباشا وياريت لما تعرف حاجه عن مديرية أمن القاهره تبلغني مشكورا

fantom law
29-08-2012, 08:26 PM
مدريه امن سوهاج الضابط المسؤل عن التحريات بيقول مفيش ملفات اداريه فى سوهاج وهذا كلام موثق

max vee
30-08-2012, 10:59 AM
لو سمحت يا حضرات محدش يعرف الدفعة التانية من التحريات هيبدأو فيها أمتي ولكم جزيل الشكر ؟؟؟

mido_50050
30-08-2012, 12:36 PM
اساسا عندنا ف اسيوط لسه مبداش ف الدفعه الاولى عشان تبدا دفعه تانى ودا على اساس تاكيد الاستاذ برنس مصر على وجود ملفات بالمدريه وان كنت اوكد عدم وجود اى ملفات باسيوط ولكن من الممكن ان يكون مصدرى غير دقيق

the_prince229
30-08-2012, 11:02 PM
التحريات وصلت اكييييييييد من غير ما اسال او اعمل اى اتصالات لمديرية امن الاسكندرية.كون انهم مش بداءوا دة امر يخصهم ولا يخص باقى المديريات
وع فكرة انت لو سالت اى رئيس مباحث مش هقولك ظابط عادى والا اى امين شرطة او مخبر هيقولك الموضوع دة منعرفش عنة حاجة
الكلام الصح هتاخدوا عالاقل من الحكمدار او احد مساعدى مدير الامن
ولو عايز تطمن بشكل اخر يبقى تشوفلك سكة داخل الامانة العامة للهيئة وتعرف الدنيا ماشية ازاى فكشف المرشحين.ودة امر مقفول علية اوووووووووووووووووووى جوة الهيئة

لا يا باشا التحريات مش وصلت للكل ,, اصدق معلومة فعلا اتقالت لصفحة شباب النيابة الادارية ان جامعة القاهرة بس اللى بدوا بيها .. وفى طلاب محافظات كتير بتروح جامعة القاهرة عشان كده نزلهم فى محافظتهم تحريات زى القليوبية مثلا ال3 ملفات اللى فيها لكن ما فيش فيها ولا ملف تبع جامعة بنها ولا 2010 ولا 2011 ونفس الكلام لمديرية امن الشرقية والزملاء برده بياكدوا ان ما فيش تحريات فى مديريات الامن عندهم لان ممكن ما فيش طالب من محافظتهم تبع جامعة القاهرة او اللى تبعها مش نجح فى المقابلة .. اعتقد تاخير التحريات لانهم مش مستعجلين عليها خصوصا ان فى تكميلية 2008 ولسه 2009 فمش مستعجلين على الدفعتين لسه
ومش معقول كلنا هنكون غلط او كله بيكدب علينا الاساتذة قالوا الاسكندرية وسوهاج واسيوط لسه وانا بقول الشرقية لسه والقليوبية 3 ملفات ومش تبع بنها وطبعا عشان نسال على كده بتكون معرفة مش بنروح نتعرف على الظباط يعنى ولا هى سر حربى هيخبوه

الغرباوى
04-09-2012, 04:20 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اولا احب اهنيكم بنزول التحريات بس كان ليا سؤال عن موضوع التحريات لانى مش متابع بقالى كتير لظروف خاصه فارجو من اخوتى الافاده ومعرفتى بما لم اعرفه من اخوتى الذين لديهم معلومات عن سؤالى اولا اسف للاطاله ثانيا/سؤالى /انا خريج جامعه عين شمس2010بتقدير جيد ومن سكان محافظه القليوبيه فارجو من سيادتكم اخبارى هل تم نزول تحريات لجامعه عين شمس ام لا ولو لا هتكون امته باءذن الله بالله عليكم خدوا سؤالى موضع اهتمام وارجو الرد عليه لو سمحتم وشكرا لكل الموجودين ويارب وفقنا جميعا.

gamal amin
04-09-2012, 11:38 AM
اخر مره لما سالت في مدرية امن القليوبية كان في 3 ملفات فقط لطلبة من جامعة القاهرة لكن مفيش لجامعة عين شمس خالص

mido_50050
04-09-2012, 05:14 PM
احب اؤكد للجميع ومن مصدر واثق فيه جدا ان الجامعه الوحيده ال بدا فيها التحريات هى القاهره فقط لاغير مع مراعاه ان الكثير من طلابها من خارج القاهره اما الحديث ان بدا التحريات ف جامعات اخرى فهذا حديث واوقولها بكل ثقه مجرد اشاعات لا اكثر ولا اقل او اجتهادات من اصاحبها دون مصدر
وهذا للعلم والله عز وجل اعلى واعلم

max vee
06-09-2012, 12:30 PM
احب اؤكد للجميع ومن مصدر واثق فيه جدا ان الجامعه الوحيده ال بدا فيها التحريات هى القاهره فقط لاغير مع مراعاه ان الكثير من طلابها من خارج القاهره اما الحديث ان بدا التحريات ف جامعات اخرى فهذا حديث واوقولها بكل ثقه مجرد اشاعات لا اكثر ولا اقل او اجتهادات من اصاحبها دون مصدر
وهذا للعلم والله عز وجل اعلى واعلم
طب وباقي الجامعات حضرتك هيبدأو فيها امتي عاوزين نعرف ضروري

mido_50050
06-09-2012, 12:58 PM
طب وباقي الجامعات حضرتك هيبدأو فيها امتي عاوزين نعرف ضروري

والله يافندم انا ال سألته كنت عايز اطمن ف تحريات ف اسيوط ولا لأ عشان اعرف مصيرى والرد كان ان التحريات فقط للقاهره وقال ان دفعتنا هاتمشى ببطء شويه عشان المجلس الخاص للنيابه الاداريه مشغول ف موضوع تظلمات 2008 ولكن اقسملك بالله لم اعرف موعد لبدء التحريات لباقى الجامعات وان كنت اتمنى ان تكون قريبا

max vee
06-09-2012, 05:08 PM
والله يافندم انا ال سألته كنت عايز اطمن ف تحريات ف اسيوط ولا لأ عشان اعرف مصيرى والرد كان ان التحريات فقط للقاهره وقال ان دفعتنا هاتمشى ببطء شويه عشان المجلس الخاص للنيابه الاداريه مشغول ف موضوع تظلمات 2008 ولكن اقسملك بالله لم اعرف موعد لبدء التحريات لباقى الجامعات وان كنت اتمنى ان تكون قريبا
الف شكر يا افندم وربنا يوفقك يا رب

ابراهيم الطائر
07-09-2012, 04:44 PM
مافيش اخبار عن التحريات يا شباب

bkar abolefa
07-09-2012, 05:24 PM
خبر هام يوطد وقف تحريات الاداريه 2010 لحين ظهور دفعه 2009

bkar abolefa
07-09-2012, 05:25 PM
خبر هام يوطد وقف تحريات الاداريه 2010 لحين ظهور دفعه 2009 من لديه تاكيد او نفى يحدد الموقف الان من 2010

fantom law
07-09-2012, 09:00 PM
والله الواحد ينسى اصلا انه مقدم وريح باله

المليجى البرنس
08-09-2012, 02:50 AM
http://www.algomhuria.net.eg/algomhuria/today/fpage/detail02.asp

كد المستشار عناني عبدالعزيز عناني.. رئيس هيئة النيابة الإدارية أنه سيتم تعيين 300 من الأعضاء الجدد من دفعتي 2008 .2009 ودراسة اختيار الأعضاء الجدد من دفعتي 2010 .2011 بعد الانتهاء من اختبار الدفعات السابقة.

max vee
08-09-2012, 05:24 PM
طب وهو الدفعة التكميلية دي هتنتهي امتي عشان يخلصو 2010 ونعرف الامور هتمشي ازاي

mido_50050
08-09-2012, 08:24 PM
طب وهو الدفعة التكميلية دي هتنتهي امتي عشان يخلصو 2010 ونعرف الامور هتمشي ازاي

والله يا فندم حتى من غير ما يخلصوا الدفعه دى او ال بعدها اساسا لو كان موضوع التحريات كمل واستمر لدفعتنا كانت الناس كلها ارتاحت ال نزل ليه بقى عنده امل وال ربنا مكتبش ليه نزول تحريات يعرف يحدد مصير حياه

AmeerAlqlob
09-09-2012, 08:21 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

ارق تحية و بعد ...."

بالنسبه للنيابه الاداريه 2010 و 2011

فان التحريات ستكون للاعداد التى تم التصفيه لها والذين سينزل لهم التحريات بنسبه 99 % ربنا سيوفقهم فى القبول بالنيابه الاداريه

ولكن ستبدا التحريات ف التوزيع على الاقسام بدايه من منتصف شهر 10

بعد خروج تظلمات 2008 ودفعه 2009 والمقرر لهما خلال هذا الشهر

وهناك معلومات تقول انها خلال ايام

بعدها ستبدا التحريات الفعليه لدفعه 2010 و2011 مباشره

هذه اخر الاخبار منقول للامانة

ربنا يوفقنا جميعا

ارق تحياتى للجميع

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

mahmoud333401
11-09-2012, 11:07 AM
انا ياشباب عايز ارفق شهاده الماجستير فى النيابه الاداريه
اعمل ايه ؟
واروح فين
انا دفعه 2010

mido_50050
11-09-2012, 03:50 PM
انا ياشباب عايز ارفق شهاده الماجستير فى النيابه الاداريه
اعمل ايه ؟
واروح فين
انا دفعه 2010

بسيطه يا فندم حضرتك تروح نفس مكان الامتحان(مبنى النيابه الاداريه برمسيس امام سنترال رمسيس) وتقول للموظف المختص انك عايز ترفق الشهاده

mahmoud333401
12-09-2012, 09:26 AM
بسيطه يا فندم حضرتك تروح نفس مكان الامتحان(مبنى النيابه الاداريه برمسيس امام سنترال رمسيس) وتقول للموظف المختص انك عايز ترفق الشهاده
اللى هو قريب من محكمه النقض؟

mido_50050
12-09-2012, 01:47 PM
اللى هو قريب من محكمه النقض؟

هى قريبه فعلا من دار القضاء العالى (محمكة النقض) بس يافندم ف حد ينسى مكان امتحن فى ؟؟؟؟
عموما زى ما شرحت لحضرتك : التوفيقيه - شارع رمسيس امام سنترال رمسيس مبنى النيابه الاداريه

fantom law
12-09-2012, 07:59 PM
ازاى تنسى مكان وقفنا فيه اكتر من 4 سعات وفى ناس وقفت اكثر من ذلك بكتير وعماره كمان والمكان كله كان ملىء بالزملاء

mido_50050
13-09-2012, 12:45 AM
ازاى تنسى مكان وقفنا فيه اكتر من 4 سعات وفى ناس وقفت اكثر من ذلك بكتير وعماره كمان والمكان كله كان ملىء بالزملاء

وحياتك انا وقفت من 10 الصبح لحد 5.30 يعنى سبع ساعات ونص بس هانعمل ايه ادينا بنعمل ال علينا وربنا يكتب ال فى الخير

برنس مصر
18-09-2012, 05:16 PM
اخر المستجدات

عدد ما نزل الية تحريات من دفعة 2010 نيابة ادارية مديرية امن القليوبية (8)

mido_50050
18-09-2012, 05:29 PM
اخر المستجدات

المهم عدد 8 اساسا جامعة ايه ؟؟؟

إسلام محمود
18-09-2012, 05:48 PM
اخر المستجدات

باشا شاكرين مجهودك ويارب دايما منتدي الحصريات علطول مفبش أخبار عن القاهره خالص؟

gamal amin
18-09-2012, 06:33 PM
فيهم حد بنها يا برنس بيه؟؟؟ اصل اخر معلوماتي انهم كانو 3 بس وكانو جامعة القاهرة بس الكلام دة من شهر اغسطس

الــعـــمــدة
18-09-2012, 08:01 PM
اخر المستجدات

بررررررررررررررررررررررررررررررنس حصري دائما على التلفزيون المصري :patch_ordi:
يارب اكرمنا بقي :D

برنس مصر
18-09-2012, 11:45 PM
العدد دة التوتال اللى نزل ليهم تحريات بمديرية امن القليوبية لكن موضوع الجامعات انا مسالتش عنة بصراحة وايضا كام ولد و كام بنت
انا كان يهمنى العدد لانهم بالفعل كانوا 3 ولما عرفت انة وصل ل 8 تاكدت بان التحريات بتنزل بس بهدووء لدرجة ان ممكن ينزل ملف ملف
وانا فية مديرية امن اعرفها ايضا كان نازل فيها ل 3 بنات وولد فقط وبعد ما ارسل ال 4 ملفات دول للمديرية اتبعت بعدها ب 3 اسابيع ملف بنت لوحدة
فالملفات بتتبعت لكن بهدووء وفى السكرتة :)

gamal amin
19-09-2012, 12:02 AM
ههههههههههههههههههههههههه فعلاً واضح ان كل حاجة شغالة في السكرتة طيب يا برنس بيه معرفتش تقديرات انا الي اعرفة ان ال 3 ملفات الأولنين كان اقل نسبة فيهم 73 وكسر

برنس مصر
19-09-2012, 12:24 AM
لا والله يا استاذ اسلام محمود انا معنديش لسة معلومات عن مديرية امن القاهرة
لكن دة المديرية القادمة باذن الله فى حصريات العبد لله
والله يا استاذ etoil de mond (http://www.f-law.net/law/member.php?27664-etoil-de-mond) انتوا مش قادرين تصدقوا بان تحريات النيابة الادارية شغالة دة شىء يخص كل واحد مش مصدق
لكن الموضوع بالفعل شغااااال
فيما يتعلق بالتقديرات انا معنديش خلفية ايضا

hesham2
19-09-2012, 02:50 AM
كلام معاليك منطقى جدا يابرنس مصر
والدليل على كده انه ......

فى خبر دلوقتى ع صفحة قضايا الدولة 2010/2011 بيقوول ان دفعة 2008تكميلية و2009 نيابة ادارية حاليا بوزارة العدل اسماء المعينيين بعدد 120 للدفعة التكميلية 2008 وعدد 280 لدفعة 2009 ياااريت نعرف حقيقة الخبر ده لو سمحتم ضرورى هو فعلا صح ولا غلط ........ الأدمن فى صفحة 2010/2011 بيأكد صحة الخبر ده وبقوة ؟؟؟؟!

إسلام محمود
19-09-2012, 05:29 PM
والله يا استاذ etoil de mond (http://www.f-law.net/law/member.php?27664-etoil-de-mond) انتوا مش قادرين تصدقوا بان تحريات النيابة الادارية شغالة دة شىء يخص كل واحد مش مصدق
برنس باشا شاكربين إهتمامك ويارب دايما الحصريات عندك علطول والتمييز مش بيجي من فراغ ياباشا ياريت أول ما يكون في جديد عن مديرية أمن القاهره تبلغنا علطول

المهتدى
19-09-2012, 06:36 PM
ربنا يباركلك يا برنس على معلوماتك ويوفقك
معلش انا لى سؤالين، هل مديرية الاسكندرية نزل لها تحريات ، والسؤال التانى هل امن الدوله مازال جهة من ضمن جهات التحريات
وشكرا

برنس مصر
20-09-2012, 01:26 AM
تحياتى لحضرتك
إسلام محمود (http://www.f-law.net/law/member.php?22377-%D8%A5%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D8%AF) الشكر لله.باذن الله اى جديد هيرد الى هيكون بين ايديكوا
والله الموفق

تحياتى لحضرتك المهتدى (http://www.f-law.net/law/member.php?22451-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%87%D8%AA%D8%AF%D9%89)
وعليكم السلام و رحمة الله وبركاتة
ربنا يعزك يا باشا..اللهم امين
انا معنديش معلومات مؤكدة عن تحريات الاسكندرية
امن الدولة اختفى من التاريخ من وقت سقوطة
ولا تقلق وبالتوفيق ان شاء الله

المهتدى
20-09-2012, 01:32 AM
تحياتى لحضرتك
إسلام محمود (http://www.f-law.net/law/member.php?22377-%D8%A5%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D8%AF) الشكر لله.باذن الله اى جديد هيرد الى هيكون بين ايديكوا
والله الموفق

تحياتى لحضرتك المهتدى (http://www.f-law.net/law/member.php?22451-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%87%D8%AA%D8%AF%D9%89)
وعليكم السلام و رحمة الله وبركاتة
ربنا يعزك يا باشا..اللهم امين
انا معنديش معلومات مؤكدة عن تحريات الاسكندرية
امن الدولة اختفى من التاريخ من وقت سقوطة
ولا تقلق وبالتوفيق ان شاء الله
ربنا يعزك ويهديدك الى ما تريدة ، وشكرا على ردك، ولا تنسانا من دعواتك جميعا

برنس مصر
20-09-2012, 01:38 AM
تحياتى لحضرتك (http://www.f-law.net/law/member.php?58276-hesham2)hesham2 (http://www.f-law.net/law/member.php?58276-hesham2)
انا شخصيا مش ببص عالفيس بوك فى اى اخبار قضائية
لان بفضل ربنا شىء بقى بديهى بان احنا اللى نرسم الخط و نوضح الطريق ويجى غيرنا يقولك احنا بتوع الحصريات :)
زى واحد بردو من كام يوم كاتبلك اعلان النيابة العامة 2011 قريبا و حصريا.حسس الواحد ان صاحب الخبر كان قاعد مع المستشار ممتاز فى ليلتها
مع انها عمرها ما حصلت ان اعلان النيابة العامة ينزل فى شهر سبتمبر
بالتوفيق للجميع

admin.prosecutor
20-09-2012, 10:25 AM
طيب يا جماعه مفيش حد يعرف 2009 ممكن تظهر امتي ؟؟؟

المهتدى
20-09-2012, 02:01 PM
تحياتى لحضرتك hesham2 (http://www.f-law.net/law/member.php?58276-hesham2)
انا شخصيا مش ببص عالفيس بوك فى اى اخبار قضائية
لان بفضل ربنا شىء بقى بديهى بان احنا اللى نرسم الخط و نوضح الطريق ويجى غيرنا يقولك احنا بتوع الحصريات :)
زى واحد بردو من كام يوم كاتبلك اعلان النيابة العامة 2011 قريبا و حصريا.حسس الواحد ان صاحب الخبر كان قاعد مع المستشار ممتاز فى ليلتها
مع انها عمرها ما حصلت ان اعلان النيابة العامة ينزل فى شهر سبتمبر
بالتوفيق للجميع
يا برنس مفيش اخبار عن النيابة الادارية 2009

salsah
20-09-2012, 04:05 PM
كان عندى استفسارين بعد اذنكوا :

مفيش اخبار عن مديرية امن الشرقية ؟؟

وبالنسبة للى بينزل لهم تحريات..كلهم دفعة 2010 بس ولا بينزل لدفعة 2011 معاهم ؟؟

وشكرا

max vee
20-09-2012, 04:55 PM
كان عندى استفسارين بعد اذنكوا :

مفيش اخبار عن مديرية امن الشرقية ؟؟

وبالنسبة للى بينزل لهم تحريات..كلهم دفعة 2010 بس ولا بينزل لدفعة 2011 معاهم ؟؟

وشكرا
محدش قادر يقطع بمعلومة مؤكدة عن مسألة التحريات لحد دلوقتي

يا برنس مفيش اخبار عن النيابة الادارية 2009
هناك احتمالان الاول أن يتم دمج دفعة 2008 التكميلية مع دفعة 2009 ويتم اعتمادهم معا وفي هذة الحالة سوف يكون هناك ظلم قد وقع بمرشحي دفعة 2009 و أيا كان ما سيحصلون عليه من درجات مالية و الافضل بالنسبة لدفعة 2009 أن تعتمد وحدها حتي يحصل كل مرشح علي حقه ولا يضيع حق أحد
أما الثاني وهو الافضل أن تعتمد الدفعة التكميلية وحدها ويعدها بفترة يتم اعتماد دفعة 2009 و ربنا معاكو

برنس مصر
20-09-2012, 10:25 PM
انا معنيش معلومة مؤكدة بخصوص دفعة 2009 ولو وصلت لجديد فيها هعرف حضراتكم

ahmed beco
23-09-2012, 05:12 PM
رئيس مصلحة الضرائب: مسابقة لتعيين 1500 مأمور جديد (http://www.shoroukacademy.net/index.php/%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85/%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85/%D8%B9%D8%A7%D8%AC%D9%84/4440-%D8%B1%D8%A6%D9%8A%D8%B3-%D9%85%D8%B5%D9%84%D8%AD%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%B6%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%A8-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A9-%D9%84%D8%AA%D8%B9%D9%8A%D9%8A%D9%86-1500-%D9%85%D8%A3%D9%85%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%D9%8A%D8%AF)http://goo.gl/ALvh2

omar nagy
26-09-2012, 08:51 PM
في مديرية امن الغربية لايوجد أي ملفات لتحريات النيابة الأدارية ......

وتم السؤال بالأمس في الأمانه العامة للنيابة الأدارية أكدت تأجيل نزول التحريات بشكل نهائي لحين الأستقرار على وضع دفعتي 2008 و2009

برنس مصر
27-09-2012, 02:51 AM
اخر المستجدات
سبب تاخر او عدم نزول تحريات جديدة سواء ل 2010 او تحريات 2011 هو انشغال الهيئة بالحركة القضائية التى سوف تحدث فى غضون الايام القليلة القادمة,وسوف تعاود نشاطها بالكامل بعد الانتهاء من تنفيذ الحركة القضائية داخل الهيئة

max vee
27-09-2012, 01:42 PM
اخر المستجدات
سبب تاخر او عدم نزول تحريات جديدة سواء ل 2010 او تحريات 2011 هو انشغال الهيئة بالحركة القضائية التى سوف تحدث فى غضون الايام القليلة القادمة,وسوف تعاود نشاطها بالكامل بعد الانتهاء من تنفيذ الحركة القضائية داخل الهيئة

عاوزينهم ياخدو راحتهم علي الاخر

gamal amin
27-09-2012, 11:11 PM
عاوزينهم ياخدو راحتهم علي الاخر
انا كمان بضم صوتي لصوتك يا ماكس بك

the_prince229
27-09-2012, 11:19 PM
اخر المستجدات

حركة التنقلات يا باشا مؤجلة لنهاية العام ...

برنس مصر
28-09-2012, 02:27 AM
ان شاء الله باذن الله يا رجالة ربنا هيكرمنا بفضلة ومنه علينا ويكون لينا نصيب باذن الرحمن بالنيابة العامة.
ووقتها باذن الله نروح نسحب ملفتنا من النيابة الادارية و نقولهم انت كدة شكــرا على الاخر انت كدة جيبت من الاخــر :tulips:

gamal amin
28-09-2012, 09:31 AM
يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب ......... ربنا يتسجيب يا برنس بيه ويكرمنا بالنيابة العامة ان شاء الله

max vee
28-09-2012, 11:50 AM
ان شاء الله باذن الله يا رجالة ربنا هيكرمنا بفضلة ومنه علينا ويكون لينا نصيب باذن الرحمن بالنيابة العامة.
ووقتها باذن الله نروح نسحب ملفتنا من النيابة الادارية و نقولهم انت كدة شكــرا على الاخر انت كدة جيبت من الاخــر :tulips:

يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب ......... ربنا يتسجيب يا برنس بيه ويكرمنا بالنيابة العامة ان شاء الله
ربنا يسمع منكم يا رجالة يا رب ، اللهم أمين

bkar abolefa
30-09-2012, 04:35 AM
ده اكيد طبعا الى ربنا يكرمه يا رجاله ف العامه يروح يسحب ملفه من الاداريه علشان يسيب فرصه لغيره

bkar abolefa
30-09-2012, 08:47 PM
مفبش جديد يا رجاااااااااااااااااااااله

برنس مصر
04-10-2012, 04:00 PM
اخر المستجدات
اخبار غير مبشرة فى ظل مستقبل مجهول
المستشار الغريانى المحترم رئيس الجمعية التاسيسة للدستور حالف بان لا تذكر النيابة الادارية او هيئة قضايا الدولة فى جملة مفيدة فى الدستور الذى يراس اعدادة
وسوف يؤؤل اختصاص الرقابة على الجهاز الادارى بمشاكلة وفسادة الى ما ابتدعة ب مفوضية الكشف على الفساد
وبالفعل قد تم النص على هذة المفوضية فى باب السلطة القضائية.اخر ابداعات المحترم
وبالفعل بدات تظهر جليا نوايا المحترم فى تفكيك النيابة الادارية وهيئة قضايا الدولة فى انشاء اخر لمبتداعاتة تحت مسمى المفوضية العليا للانتخابات والتى تتشكل من 3 نواب نقض 3 مستشارى استئناف 3 مستشارى نواب رئيس مجلس الدولة
وايضا تم تثبيت هذة المادة
وايضا تم تفكيك المجلس الاعلى للهيئات القضائية
المصدر:نائب رئيس النيابة الادارية
كان الله فى العون والهم اكثر من 4500 نائب ونائبة بالنيابة الادارية الصبر و قوة العزيمة لمواجهة هذا البطش
فى حياتى مشفتش دولة بدات ترشيخ دعائم الديمقراطية بتفكيك القضاء

برنس مصر
04-10-2012, 06:06 PM
أكد المستشار عادل الرفاعى، نائب رئيس هيئة النيابة الإدارية، على مطالبتهم ببقاء النيابة الإدارية كسلطة قضائية، مع تدعيم اختصاصاتها لمحاربة الفساد المالى والإدارى الذى استشرى فى مؤسسات الدولة، مشدداً على ضرورة النص على وجود هيئة النيابة الإدارية وهيئة قضايا الدولة بالدستور الجديد.

وأكد نائب رئيس هيئة النيابة الإدارية أنه فى حال عدم الاستجابة للمطالبين سيتم الاعتصام داخل ناديى الهيئتين وإغلاق النيابات الإدارية، ورد جميع القضاة من قبل هيئة قضايا الدولة اعتراضاً على المستشار حسام الغريانى، لوجود خصومة بينه وبينه منذ عام 1983.

وأضاف فى تصريحات صحفية أن المستشار حسام الغريانى نائب رئيس محكمة النقض آنذاك، ورئيس إحدى دوائر النقض المكلفة بنظر طعون الانتخابات، نظر طعنا فى صحة العضوية فى انتخابات حلمية الزيتون ضد النائب زكريا عزمى رئيس ديوان رئيس الجمهورية السابق، وأصدر الغريانى تقريراً أثبت به نزع الصفة القضائية عن الهيئتين، إلا أن محكمة النقض خالفت قراره، واجتمعت محكمة النقض، ورفضت تقريريه، وتم اللجوء إلى المحكمة الدستورية العليا التى أصدرت حكمها بأن الهيئتين كليتهما قضائية، ووقع المستشار فتحى خليفة رئيس محكمة النقض عقوبة على المستشار الغريانى لمخالفته صحيح القانون بعقوبة التنبيه.

وأشار المستشار عادل الرفاعى إلى أن أعضاء الهيئتين يرون أن الحياد هو أهم سمة للقاضى، وكان المطلوب من المستشار الغريانى التنحى عن رئاسة الجمعية التأسيسية للدستور لإبدائه رأيا فى المسألة خالف فيه القانون.

وهدد نائب رئيس هيئة النيابة الإدارية بأنه فى حالة عدم الاستجابة، فإن النيابات ستقوم بتعليق العمل بها، والاعتصام، وتصعيد الموقف لحين المطالبة بتنفيذ مطالبهم.

وأكد على أن هناك اجتماعا مساء اليوم الخميس، مع الدكتور محمد مرسى رئيس الجمهورية بالاجتماع مع 5 من أعضاء هيئة النيابة الإدارية و5 من أعضاء هيئة قضايا الدولة لبحث المطلبين مع الرئيس.

Mohamed81
16-10-2012, 03:02 PM
من فضلكم كنت عاوز اعرف ازاي اسحب ملفي من النيابه الاداريه
انا اصلا ما نزليش امتحانات و كنت عاوز ورق من الملف فلذلك محتاج اسحب الملف
اروح فين ؟
و يا ريت لو حد يقدر يفيدني برقم تليفون اتصل بيهم قبل ما اروح عشان انا مش من القاهره

AmeerAlqlob
17-10-2012, 06:08 PM
من فضلكم كنت عاوز اعرف ازاي اسحب ملفي من النيابه الاداريه
انا اصلا ما نزليش امتحانات و كنت عاوز ورق من الملف فلذلك محتاج اسحب الملف
اروح فين ؟
و يا ريت لو حد يقدر يفيدني برقم تليفون اتصل بيهم قبل ما اروح عشان انا مش من القاهره

حضرتك لو تعرف حد من القاهره قريبك او صديق ليك او حضرتك لو الورق مهم بالنسبة ليك اوى تروح على عنوان مقر الهيئة الرئيسي لنيابة الادارية وهو

5 شارع زكي (سابقا) - سيد درويش (حاليا) . المتفرع من شارع رمسيس . امام سنترال رمسيس . بالتوفيقية

بالتوفيق ان شاء الله

بهاء الشرقاوى
22-10-2012, 05:45 PM
يعنى اية مش نزلك امتحان هو ممكن مفيش حد مش ينزلة امتحان السباعية اصلا ؟؟

osama89
23-10-2012, 01:54 AM
ياجماعة انا سمعت انا تحريات النيابة الادارية هتنزل اخر الشهر ده
في حد عندة تاكيد علي هذا الكلام

بهاء الشرقاوى
27-10-2012, 10:15 PM
لا اعتقد ذلك مطلقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

AmeerAlqlob
31-10-2012, 02:07 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم صلى على محمد وال محمد

إلهي كيف ادعوك وأنا أنا وكيف

أقطع رجائي منك وأنت أنت

إلهي اذا لم أسئلك فتعطيني

فمن ذا الذي أساله فيعطيني

إلهي اذا لم أدعوك فتستجيب لي

فمن ذا الذي أدعوه فيستجيب لي

إلهي اذا لم أتضرع إليك فترحمني

فمن ذا الذي أتضرع إليه فيرحمني

إلهي فكما فلقت البحر لموسى عليه السلام

ونجيته . أسألك أن تصلي على محمد وآله

وأن تجيني مما أنا فيه وتفرج عني فرج عاجلا غير آجل

بفضلك ورحمتك ياأرحم الراحمين ماشاء الله لاحول ولاقوه

الا بالله العلي العظيم وصلى الله على محمد واله الطاهرين

اللهم سهل علينا يا ارحم الراحمين و صب علينا من ابواب رزقك فهى لا تنفذ ابدا و ارضنا بما قسمته لنا يا مولاى

fmmido
31-10-2012, 03:26 AM
السلام عليكم
هل فى تحريات نيابة ادارية نزلت لدفعة 2010 ؟؟؟
وهل سكان القاهرة والجيزة بيتصلوا بيهم من القسم او المديرية لإجراء التحريات حتى لو كانت التحريات سليمة ؟؟؟

ارجو الرد وشكرا

meslmat
31-10-2012, 04:28 AM
ياجماعة انا سمعت انا تحريات النيابة الادارية هتنزل اخر الشهر ده
في حد عندة تاكيد علي هذا الكلام

ممكن
كله جائز

mido_50050
31-10-2012, 05:46 PM
لا اعتقد ذلك يا فندم لان مجلس النيابه الاداريه امامه من الامور الكثير والتى تحتاج الى وقت كبير ومجهود اكبر ومنها وضع النيابه الاداريه فى الدستور حيث حتى الان الوضع غير مستقر وتكميليه 2008 ودفعة 2009 بأكملها ومع ذلك اتمنى ان يكون هذا الخبر صحيح

omar nagy
01-11-2012, 02:13 AM
نقلا عن صفحة منتديات القضاء القانونية على الفيس بوك
عــــاجل // النيابة الإدارية //
ننفرد بنشر أخبار حصـــــــــــرية جدااااا عن النيابة الادارية

السادة الافاضل زائري الصفحة
وصلتنا أخبار والآن اصبحت مؤكدة تماما .. ان دفعة تظلمات او تكميلية النيابة الإدارية 2008 موجودة في الرئاسة وفي انتظار التوقيع في اي لحظة

ومع كامل احترامنا وتقديرنا لكل الصفحات التي تساعد وتبحث للوصول للحقائق فاننا نؤكد صحة المعلومة تماما.
يرجي عدم نسخ المعلومة الا بالاشارة للصفحة
www.facebook.com/alkdaa (http://www.f-law.net/law/arbah.php?url=%61%48%52%30%63%44%6f%76%4c%33%64%33 %64%79%35%6d%59%57%4e%6c%59%6d%39%76%61%79%35%6a%6 2%32%30%76%59%57%78%72%5a%47%46%68)
امنياتي القلبية لكل المتابعين بالقبول

AmeerAlqlob
01-11-2012, 02:24 AM
لا اعتقد ذلك يا فندم لان مجلس النيابه الاداريه امامه من الامور الكثير والتى تحتاج الى وقت كبير ومجهود اكبر ومنها وضع النيابه الاداريه فى الدستور حيث حتى الان الوضع غير مستقر وتكميليه 2008 ودفعة 2009 بأكملها ومع ذلك اتمنى ان يكون هذا الخبر صحيح

نعم هذا هو الوضع الان

ربنا يكرمنا جميعا

AmeerAlqlob
01-11-2012, 02:27 AM
نقلا عن صفحة منتديات القضاء القانونية على الفيس بوك
عــــاجل // النيابة الإدارية //
ننفرد بنشر أخبار حصـــــــــــرية جدااااا عن النيابة الادارية

السادة الافاضل زائري الصفحة
وصلتنا أخبار والآن اصبحت مؤكدة تماما .. ان دفعة تظلمات او تكميلية النيابة الإدارية 2008 موجودة في الرئاسة وفي انتظار التوقيع في اي لحظة

ومع كامل احترامنا وتقديرنا لكل الصفحات التي تساعد وتبحث للوصول للحقائق فاننا نؤكد صحة المعلومة تماما.
يرجي عدم نسخ المعلومة الا بالاشارة للصفحة
www.facebook.com/alkdaa (http://www.f-law.net/law/arbah.php?url=%61%48%52%30%63%44%6f%76%4c%33%64%33 %64%79%35%6d%59%57%4e%6c%59%6d%39%76%61%79%35%6a%6 2%32%30%76%59%57%78%72%5a%47%46%68)
امنياتي القلبية لكل المتابعين بالقبول

ان شاء الله قريبا جداا نبارك ليهم

AmeerAlqlob
09-11-2012, 10:14 PM
الغريانى يبحث مع ممثلى النيابة الادارية وضع الهيئة فى الدستور الجديد (http://www.shoroukacademy.net/index.php/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B5%D8%B1/13981-%D8%A7%D9%84%D8%BA%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D9%86%D9%89-%D9%8A%D8%A8%D8%AD%D8%AB-%D9%85%D8%B9-%D9%85%D9%85%D8%AB%D9%84%D9%89-%D8%A7%D9%84%D9%86%D9%8A%D8%A7%D8%A8%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%A9-%D9%88%D8%B6%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D9%87%D9%8A%D8%A6%D8%A9-%D9%81%D9%89-%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%AF%D9%8A%D8%AF)

http://cutt.us/ZL7u

لازم يكون لنيابة الادارية مكانة واضحة فى الدستور الجديد مثلها مثل النيابة العامة

وان شاء الله ده هيحصل

لان ده اقل شى يقدم لجميع ممثلى النيابة الادارية

وان شاء الله بمجرد الانتهاء من مناقشه وضع النيابة فى الدستور الجديد مع حسام بيه الغريانى

و تستقر الامور ستخرج دفعة 2009

وبعد ذلك هيكون هناك كل جديد فى دفعة 2010 و 2011

بالتوفيق للجميع ان شاء الرحمن

ارق تحياتى

AmeerAlqlob
15-11-2012, 06:33 AM
بسم الله و الصلاة و السلام على رسول الله

بالنسبه لتحريات النيابه الاداريه لدفعه 2010

اخبار مؤكده تماما ان اكثر من مائه ملف وصوا الى مديريه الامن بمحافظه كفر الشيخ لاتمام التحريات

هذا الخبر منتشر بشده هذه الفتره نرجوا من لدية معلومة لصحة هذا الخبر او تنفيه يساعد زمايله

و ربنا يكرمنا جميعا للخير

بهاء الشرقاوى
15-11-2012, 12:58 PM
بعض الاشخاص قال لى انة نزلة تحريات وهو دفعه 2011 حقوق اسيوط شريعه وقانون تقدير جيد

الــعـــمــدة
15-11-2012, 01:02 PM
بعض الاشخاص قال لى انة نزلة تحريات وهو دفعه 2011 حقوق اسيوط شريعه وقانون تقدير جيد

وامتي كلمه لامن لعام ؟ ... وتقديره جيد عادي ام جيد مرتفع ؟؟

mido_50050
15-11-2012, 03:20 PM

لا اعتقد ذلك يا فندم وانا شخصيا من اسيوط ومحدش هنا سمع الكلام دا بخصوص النيابه الاداريه وكمان لسه بدرى على التحريات مش لما يخلصوا تكميليه 2008 ودفعة 2009 ووضع النيابه ف الدستور الاول بعدها يفكروا فينا.
التحريات الموجوده حاليا بمدرية امن اسيوط تخص حقوق اسيوط فوق 70 % ودى خلصت تقريبا ونزل بعد العيد تحريات شريعه وقانون فوق 70 % ولسه شغاله والاتنين دفعه 2010 ومفيش اى تحريات تخص 2011 حاليا بالمدرية.

الــعـــمــدة
15-11-2012, 04:51 PM
لا اعتقد ذلك يا فندم وانا شخصيا من اسيوط ومحدش هنا سمع الكلام دا بخصوص النيابه الاداريه وكمان لسه بدرى على التحريات مش لما يخلصوا تكميليه 2008 ودفعة 2009 ووضع النيابه ف الدستور الاول بعدها يفكروا فينا.
التحريات الموجوده حاليا بمدرية امن اسيوط تخص حقوق اسيوط فوق 70 % ودى خلصت تقريبا ونزل بعد العيد تحريات شريعه وقانون فوق 70 % ولسه شغاله والاتنين دفعه 2010 ومفيش اى تحريات تخص 2011 حاليا بالمدرية.
وده ياميدو بيه ادارية ولا قصدك نيابة عامة ؟؟

mido_50050
15-11-2012, 07:19 PM
وده ياميدو بيه ادارية ولا قصدك نيابة عامة ؟؟

ياباشا طبعا نيابه عامه لان مفيش اى تحريات تخص الاداريه حاليا باسيوط

mahmoud333401
19-11-2012, 08:04 PM
هل فيه تحريات نزلت للنيابه الاداريه دفعه 2010؟
وخاصه جامعه المنوفيه؟
أرجو الرد

يوسف الهواري
27-11-2012, 12:39 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لو سمحتم كنت عايز استفسر عن بعض الاسئلة التي تخص بالاول النيابة الادارية والتحريات وكدا وثاينا بالنسبة للي واخد ماجيستير في العلوم الادارية ايه وضعه بالنسبة للقبول في النيابة الادارية مع العلم ان الماجيستير بتقدير جيد جدا وجزاكم الله كل خير

mido_50050
08-12-2012, 10:30 PM
يا رجاله ف حد اسمه محمود نور من اسيوط بيقول على صفحة الاداريه ع الفيس ان تحريات 2010-2011 هاتبدأ يوم 15-12 هى الاخبار دى صحيحه ولا ايه حد عنده معلومه؟؟‏

اجمل عيون
15-12-2012, 12:57 AM
لوحد من المنصورة نزلة تحريات بالله عليكم يعرفنا وربنايكتب الخير للجميع يارب

AmeerAlqlob
08-01-2013, 08:44 PM
لوحد من المنصورة نزلة تحريات بالله عليكم يعرفنا وربنايكتب الخير للجميع يارب

بالنسبة لدفعة 2010 و 2011 لا جديد يذكر بها من بعد مقابلات اللجنة السباعيه

بالنسبة لتحريات المنصورة او معظم الجامعات لن يتم النظر اليها الان

الا بعد خروج دفعة 2008 التكميليه الى النور رسمى و خروج دفعة 2009 او حتى اتخاذ اجراءات جاده بها

كل ذلك اذا تم بالتاكيد ننتظر الجديد بالنسبة الى التحريات

تحريات اداريه المنصورة بالذات انا متابع مع الموظف المختص بالتحريات فى مديرية امن المنصورة ولا يوجد عنده اى ملفات ادارية ابدااااا

واخر ما وجد هناك فى مديرية امن المنصورة تحريات النيابة ااااالعامة دفعة الصبر 2010 :showoff: ربنا يصبرنا و يرزقنا الخير جميعا ان شاء الله

ارق تحياتى :smile2:

سلام عليكم

sky_160
03-02-2013, 07:48 PM
ياشباب النيابه الاداريه نزلها تحريات جامعه اسيروط
والتقدير جيد
حد عانده اخبار؟

AmeerAlqlob
04-02-2013, 09:56 PM
ياشباب النيابه الاداريه نزلها تحريات جامعه اسيروط
والتقدير جيد
حد عانده اخبار؟

بالنسبة لدفعة 2010 و 2011 لا جديد يذكر بها من بعد مقابلات اللجنة السباعيه

بالنسبة لتحريات المنصورة او معظم الجامعات لن يتم النظر اليها الان

الا بعد خروج دفعة 2008 التكميليه الى النور رسمى و خروج دفعة 2009 او حتى اتخاذ اجراءات جاده بها

كل ذلك اذا تم بالتاكيد ننتظر الجديد بالنسبة الى التحريات

تحريات اداريه المنصورة بالذات انا متابع مع الموظف المختص بالتحريات فى مديرية امن المنصورة ولا يوجد عنده اى ملفات ادارية ابدااااا

واخر ما وجد هناك فى مديرية امن المنصورة تحريات النيابة ااااالعامة دفعة الصبر 2010 :showoff: ربنا يصبرنا و يرزقنا الخير جميعا ان شاء الله

سلام عليكم

نغم الحياة
08-02-2013, 12:37 PM
لو سمحت ممكن اسال عن تعيينات النيابة الادارية دفعة 2010 اوي اي اخبار عنها ارجو الاهتمام .................. نغم

AmeerAlqlob
08-02-2013, 05:14 PM
لو سمحت ممكن اسال عن تعيينات النيابة الادارية دفعة 2010 اوي اي اخبار عنها ارجو الاهتمام .................. نغم

بالنسبة لدفعة 2010 و 2011 لا جديد يذكر بها من بعد مقابلات اللجنة السباعيهو انتهاء عملية التصفيه الاولى

ان شاء الرحمن بعد خروج دفعة 2008 التكميليه الى النور رسمى و خروج دفعة 2009 او حتى اتخاذ اجراءات جاده بها

كل ذلك اذا تم بالتاكيد ننتظر الجديد بالنسبة الى التحريات وان شاء الرحمن التحريات هتكون لنسبة كبيره لان دايما النيابة الاداريه بتنزل ملفات كتير جدا لتحريات عنها

يعنى لو جامعه المنصورة هيتاخد منها 20 مثلا بينزل تحريات ل50 او 60 مرشح

واكيد ان شاء الله كل واحد بياخد نصيبه و بس

لا داعى للقلق الزائد ...

سلام عليكم

نغم الحياة
11-02-2013, 03:03 PM
اكيد لازم قلق لان خطيبي جيد جدا وتخطي كل النقاط في النيابة العامة حتي اخر محلة الا مرحلة التعيين اشمعنا دي ال مش هيظلموا فيها

AmeerAlqlob
12-02-2013, 01:32 AM
اكيد لازم قلق لان خطيبي جيد جدا وتخطي كل النقاط في النيابة العامة حتي اخر محلة الا مرحلة التعيين اشمعنا دي ال مش هيظلموا فيها

تفتكرى لو ده نصيبه و ربنا كاتبه ليه حد يقدر يغير النصيب ده اكيد لالالالالالالالا

محدش بياخد رزق حد ............ مهمااااااااا كان

ربنا عز و جل بيسبب الاسباب الرضا بالقضاء و القدر مهم جدا ركن اساسى من اركان الايمان

ربنا يوفقكم جميعا للخير

ارق تحياتى

نغم الحياة
17-02-2013, 09:52 PM
يارب يوفقنا جميعا

m.arby.sherif
24-02-2013, 05:01 PM
يا جماعه بيقولوا فى تحريات اداريه فى الامن العام ف القاهرة ما مدى صحه الكلام دا دفعه 2010
ارجد حد ياكد او ينفى
برنس مصر

AmeerAlqlob
23-03-2013, 07:54 AM
اللهم افرجها علينا وعلى امه المسلمين وارزقهم من حيث لا يحتسبوا

وبارك لهم في رزقهم واغفر لهم

وارحمهم يا رحمن يا رحيم

بيدك الخير

تحيي وتميت وانت على كل شيئ قدير

وصلى الله على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا

يااااااااااااااا رب

mido4all
24-03-2013, 07:08 PM
لو سمحت عندي استفسار
امبارح مثلا نزل اعلان عن قبول دفعه جديده من المندوبين المساعدين لدفعه 2012 بمجلس الدوله وفي نفس الوقت ده بتنزل اعلانات النيابه سواء العامه او الاداريه لدفعه 2012
السؤال بقي .. دلوقتي اللي دخل الجيش من الدفعه دي او اللي حابب ياخد دبلومه عشان يطور من نفسه قبل التقديم ده يعمل اي بالظبط .. بالنسبه للجيش او اللي حابب يعمل دبلومات ؟

AmeerAlqlob
25-03-2013, 01:10 AM
لو سمحت عندي استفسار
امبارح مثلا نزل اعلان عن قبول دفعه جديده من المندوبين المساعدين لدفعه 2012 بمجلس الدوله وفي نفس الوقت ده بتنزل اعلانات النيابه سواء العامه او الاداريه لدفعه 2012
السؤال بقي .. دلوقتي اللي دخل الجيش من الدفعه دي او اللي حابب ياخد دبلومه عشان يطور من نفسه قبل التقديم ده يعمل اي بالظبط .. بالنسبه للجيش او اللي حابب يعمل دبلومات ؟

بالنسبة للجيش / اتفضل خلص ورقك و شوف هتلبس ولا لا لو لا بتاخد شهاده باعفاء موقت او نهائى و بتقدم الشهاده ضمن ورق التقديم فى اى هيئه بتقدم فيها
لو لبست فى الجيش بتجيب موقفك برده من التجنيد و بتنزل يوم المقابله عادى و بتعمل مقابلتك و بترجع تانى يوم ...

اما بالنسبة لدبلومات / شهاده علميه مهمه ممكن تفيدك وانته فى السباعيه ودفعه 2010 اى حد كان بيعمل سباعيه بيتسال واخد دبلومة ولا لا ولو واخد بتقول واخد كذا و كذا مثلا
الدبلومة بتشوف عايز تخدها من اى جامعه و غالبا ميعاد تقديم ورق الدبلومة بيكون فى اخر شهر 9 و اوائل شهر 10

اللهم رضاك يا ارحم الراحمين يااااااااا رب

x man_1
31-03-2013, 03:46 AM
الله المستعان

اجمل عيون
01-04-2013, 07:19 AM
مفيش اخبار عن النيابة ياجماعة اللى عندة جديد ياريت يفيدنا وربنا يوفقنا جميعا

الــعـــمــدة
02-04-2013, 04:02 AM
باين والله اعلم الهيئة اكتفت بتعيين دفعة 2008 :tulips:
مفيش غير بعض ملفات قليلة نزلت لها تحريات في جامعة القاهرة ثم انقطع الاخبار عنها

AmeerAlqlob
02-04-2013, 01:18 PM
باين والله اعلم الهيئة اكتفت بتعيين دفعة 2008 :tulips:
مفيش غير بعض ملفات قليلة نزلت لها تحريات في جامعة القاهرة ثم انقطع الاخبار عنها

فعلا مفيش اى جديد يذكر نتمنى من الرحمن كل جديد

ههههههههه دفعتنا شكها كده حد عملها عمل

اللهم إني أسألك مفاجئة جميله منك لا يسع قلبي تصديقها و تدمع عيني عند سماعها ... اللهم قدرلي الخيرحيث شئت ثم ارضني به ،، و أفرحنى به و حببه لى... اللهم اجعل حياتي أسعد من كل توقعاتي... اللهم اكتب لي في الأيام القادمه فرحه تغير بها مجري حياتي للأبد ... اللهم اسعد قلبي وقلب من أحبهم فيك وأعطنا الخير كله من عندك

اللهم امين لنا و لكم ................... :wa:

برنس مصر
02-04-2013, 01:43 PM
فيما يتعلق بدفعة 2010 نيابة ادارية
فية تحريات بترسل من ان الى اخر ولكن بشكل غير معلوم بة نظرا لانها ملفات قليلة جدا لا تذكر وفى تحريات نيابة ادارية نزلت لغير خريجى جامعة القاهرة
فيما يتعلق بدفعة 2011 نيابة ادارية
الى الان مفيش اى تحريات نزلت

AmeerAlqlob
04-04-2013, 02:49 PM
مفيش اخبار عن النيابة ياجماعة اللى عندة جديد ياريت يفيدنا وربنا يوفقنا جميعا

بسم الله والصلاة و السلام على حبيبى رسول الله

اخر التطورات

قرار رئيس الجمهورية رقم 198 لسنة 2013 بتعيينات بهيئة النيابة الادارية

وهذه تظلمات من الدفعات السابقه

اتمنى من الرحمن ان تكون بدايه لظهور دفعات جديده

وكما اشار اخى الفاضل برنس مصر عن نزول تحريات اداريه 2010 لكن اعداد قليله جدااااااااااااااا لا تذكر اصلالالا

مثال مديرية امن المنصورة مفهاش غير ملف اداريه من شهور لمرشحه فقط

ارق تحياتى للجميع

سلام عليكم

اجمل عيون
08-04-2013, 07:24 AM
ملف لمرشحة واحدة بس من المنصورة :shocked: لية كدا وياترى هييجى للناس التانية ولا هيكتفوا بدا بس

AmeerAlqlob
08-04-2013, 06:11 PM
ملف لمرشحة واحدة بس من المنصورة :shocked: لية كدا وياترى هييجى للناس التانية ولا هيكتفوا بدا بس

بسم الله الرحمن الرحيم

ان شاء الله اكيد هينزل لناس تانيه كتير

ومعروف عن الادارية بالذات انها بتنزل تحريات لاعداد كتير

ربنا يكرم و الدنيا تتحرك شوية لان لسه الدفعات اللى قبلنا مفيش اى جديد فيها غير تظلمات سابقه ظهرت اليومين اللى فاتوا

وكما اشار حبيبى برنس مصر ان اللى نزل ملفات قليله جدااااااااا لكن مش هيا ديت و بس فى انتظار جديد ان شاء الله

ربنا يوفقنا لكل خير

اللهم امين

the_prince229
10-04-2013, 04:43 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

ان شاء الله اكيد هينزل لناس تانيه كتير

ومعروف عن الادارية بالذات انها بتنزل تحريات لاعداد كتير

ربنا يكرم و الدنيا تتحرك شوية لان لسه الدفعات اللى قبلنا مفيش اى جديد فيها غير تظلمات سابقه ظهرت اليومين اللى فاتوا

وكما اشار حبيبى برنس مصر ان اللى نزل ملفات قليله جدااااااااا لكن مش هيا ديت و بس فى انتظار جديد ان شاء الله

ربنا يوفقنا لكل خير

اللهم امين
​التحريات ان شاء الله المرة دى هتنزل لاعداد قليلة بعكس السنين اللى فاتت وباعداد تتراوح من 300الى 400 وان شاء الله دى معلومة مؤكدة

tawasol29
10-04-2013, 02:12 PM
مشكووووووور والله يعطيك الف عافيه

sky_160
12-04-2013, 03:39 PM
لو سامحتم ياشباب دفعه النيابه الاداريه 2010 هتطلع بعد كام شهر او كام سنه بعد دفعه 2009؟
وهل التعين بيكون فى نفس المحافظه اللى انت منها ولا بتكون محافظات بعيده زى النيابه العامه؟
وهل العمل بالنيابه الاداريه احسن من العامه؟

برنس مصر
17-05-2013, 10:56 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
يارب تكونوا بافضل صحة واحسن حال
عظماء القوم
اخر المستجدات
هناك اخبار ســارة لمرشحى ومرشحات النيابة الادارية دفعة 2010
يتم الان الاعداد للجزء الثانى من تحريات النيابة الادارية لدفعة 2010
اللى ربنا يكرمة او يكرمها بنزول التحريات او يعرف ان فية تحريات نيابة ادارية فى مديرية الامن التابع ليها
ياريت يعرفنا باعتبار انة وصل لية معلومة او باعتبارة اصبح مرشح نيابة ادارية عشان نشاركة فرحتة
وفق الله الجميع لما يحب و يرضى
اللهم اكتب لنا الخير اينما كـان...وارضينا بة كيفما كـان

اجمل عيون
04-06-2013, 09:00 AM
حضرتك بتقول الجزء الثانى هو كان فى جزء اولانى انا ماسمعتش ان حد نزل لة تحريات نيابة ادارية

البريتور
06-06-2013, 02:53 AM
حضرتك بتقول الجزء الثانى هو كان فى جزء اولانى انا ماسمعتش ان حد نزل لة تحريات نيابة ادارية

كلام الاستاذ برنس مصر صحيح ،، نزل بعض الملفات الخاصه بجامعه القاهره لبعض الاعضاء .. بالتوفيق

البريتور
06-06-2013, 02:56 AM
لو سامحتم ياشباب دفعه النيابه الاداريه 2010 هتطلع بعد كام شهر او كام سنه بعد دفعه 2009؟
وهل التعين بيكون فى نفس المحافظه اللى انت منها ولا بتكون محافظات بعيده زى النيابه العامه؟
وهل العمل بالنيابه الاداريه احسن من العامه؟

الكلام عن ظهور دفعه 2010 اداريه الان سابق لاوانه ..
وبالنسبه للعمل بيكون في أقرب محافظه خاص بالعضو .. والعمل في الهيئات القضائيه بصفه عامه مسئولية فيجب أن يكون الشخص قادر علي تحمل تلك المسئولية فأعباء تحمل الوظيفة بالنيابة العامه أشد ثقلا من الادارية .. بالتوفيق

mido_50050
06-12-2013, 10:05 PM
يارجاله عايزين نتابع الاداريه ونعرف هاينزلوا تحريات تانى امتى عشان نعرف مصيرنا ايه ومنفضلتش نستنى سنين زى العامه تانى.

ahmed beco
19-12-2013, 04:51 PM
بالاسماء..عدلى منصور يصدر قرارات بنقل قضاة إلى وظائف غير قضائية - See more at: http://www.thereports.net/Article/1/33/73/368833/%D9%85%D8%B5%D8%B1/%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%A1%D 8%B9%D8%AF%D9%84%D9%89-%D9%85%D9%86%D8%B5%D9%88%D8%B1-%D9%8A%D8%B5%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%86%D9%82%D9%84-%D9%82%D8%B6%D8%A7%D8%A9-%D8%A5%D9%84%D9%89-%D9%88%D8%B8%D8%A7%D8%A6%D9%81.aspx#sthash.UXLK6tX 6.dpuf

ahmed beco
30-12-2013, 02:05 AM
الزند: وزارة العدل تحتاج لثورة شاملة.. والعاملون بالكسب كانوا يكتبون الشكاوى لتصفية الحسابات - See more at: http://www.thereports.net/Article/1/33/73/410461/%D9%85%D8%B5%D8%B1/%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%86%D8%AF-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%AF%D9%84-%D8%AA%D8%AD%D8%AA%D8%A7%D8%AC-%D9%84%D8%AB%D9%88%D8%B1%D8%A9-%D8%B4%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A9-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D9%88%D 9%86-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%83.aspx#sthash.XVZFdwQK.dpuf

ahmed beco
30-12-2013, 05:30 PM
بدء التحقيق مع المستشار حسن ياسين في قضية "التنصت على مكتب النائب العام" - See more at: http://www.thereports.net/Article/1/33/73/411777/%D9%85%D8%B5%D8%B1/%D8%A8%D8%AF%D8%A1-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%8A%D9%82-%D9%85%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D9%8A%D8%A7%D8%B3%D9%8A%D9%86-%D9%81%D9%8A-%D9%82%D8%B6%D9%8A%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%86%D8%B5%D8%AA-%D8%B9.aspx#sthash.WnCR6Ig8.dpuf

meslmat
01-03-2014, 09:25 PM
يا ميسر الحال يا رب